Deja Vu - coś czego niebyło?

Psychologia ogólnie. Ciekawe książki, wymiana doświadczeń, ciekawe tematy.

Deja Vu - coś czego niebyło?

Avatar użytkownika
przez killa_amok 25 lip 2007, 12:30
witam

mam pytanie dotyczące świadomości czy tez podświadomosci.
Czasami mam wrażenie w jakiejs konkretnej sytuacji, ze taka sytuacja miała miejsce w przeszłosci, tak nagle wydaje mi sie ze to cos juz kiedys sie wydarzyło. Jednak tak naprawde nigdy tego niebyło.

co to za uczucie?
Avatar użytkownika
Offline
Posty
62
Dołączył(a)
29 sty 2007, 22:54
Lokalizacja
Warszawa

Temat postu: coś czego niebyło?

Avatar użytkownika
przez pink 25 lip 2007, 15:50
To tzw. deja vu
Avatar użytkownika
Offline
Posty
72
Dołączył(a)
08 lut 2007, 17:14
Lokalizacja
kraków

Avatar użytkownika
przez Jovita 25 lip 2007, 16:38
A to chyba duzo osob ma takie DEJA VU, tez czesto wydaje mi sie ze kiedys taka sytuacja sie wydarzyła i to dokladnie taka sama co do szczegolow nawet! podobno zdarzaja sie takie rzeczy jezewli nasz mozg jest zmeczony.
A gdy nastaną deszczowe dni , nauczę się przechodzić między kroplami
Avatar użytkownika
Offline
ExModerator
Posty
1577
Dołączył(a)
22 lip 2007, 20:57
Lokalizacja
Radom

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Avatar użytkownika
przez killa_amok 25 lip 2007, 20:20
tak , to jest napewno to , dzieki za odp.

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Offline
Posty
62
Dołączył(a)
29 sty 2007, 22:54
Lokalizacja
Warszawa

Avatar użytkownika
przez anonim 25 lip 2007, 21:27
Też często mam taką sytuację :) I to tak jak napisała Jovita, zgadzają się nawet szczegóły :smile: heh pewnie mam jakiś defekt muzgó :lol:
"MUSZĘ LECZYĆ SIĘ NA BÓL I STRACH
GDZIE JEST CZŁOWIEK KTÓRY Z SIEBIE SAM POKAŻE MI JAK
KTO POKAŻE MI JAK ?"
Avatar użytkownika
Offline
Posty
583
Dołączył(a)
08 paź 2006, 20:10

Avatar użytkownika
przez gusia 25 lip 2007, 21:59
Często miewam :]

Można poczytać ;)

http://pl.wikipedia.org/wiki/D%C3%A9j%C3%A0_vu
Płyń mój bluesie,płyń...
Avatar użytkownika
Offline
niebieski kwiat i kolce
Posty
2236
Dołączył(a)
23 cze 2006, 18:41
Lokalizacja
Sosnowiec

przez Tomasz Z. 30 lip 2007, 16:02
podobno ma to związek z aktywnością prawego płata skroniowego, a to dość ciekawy obszar mózgu.

Psychologicznie to jest czasami rozpatrywane jako rozpoznanie sytuacji bez przypomnienia sobie tego skąd się to zna, ale zajrzę jeszcze pod podany link do wikipedii :smile:

ja miałem kiedyś wrażenie, że działo się coś co mi się śniło wcześniej, z tym, że ten sen przypominał mi się właśnie wtedy.
Pozytywny Portal Psychologiczny - http://www.ppp.tnb.pl
Offline
Posty
12
Dołączył(a)
19 lip 2007, 19:18
Lokalizacja
Warszawa

przez hoyka 02 paź 2007, 13:32
a ja mam zawsze wrażenie, że to już było wcześniej.. w moim śnie.. hmm sama nie wiem czy jest takie coś możliwe.. zapewne nie.. ale w chwili takiego odczucia człowiek tak bardzo wierzy w swe odczucia, że trudno rozgraniczyć czy to wiarygodne czy nie.. w każdym razie fajne uczucie te deja vu ;)
póki śmiech tłumi łzy, cieszą nas zwykle dni... warto żyć :)
Offline
Posty
79
Dołączył(a)
28 wrz 2007, 22:55
Lokalizacja
Śląsk

Avatar użytkownika
przez Jovita 02 paź 2007, 13:58
fajne fajne i mnie bardzo ciekawi czy kiedys po prostu znalazlam sie w takiej sytuacji , moze w poprzednim zyciu...?
A gdy nastaną deszczowe dni , nauczę się przechodzić między kroplami
Avatar użytkownika
Offline
ExModerator
Posty
1577
Dołączył(a)
22 lip 2007, 20:57
Lokalizacja
Radom

Avatar użytkownika
przez maiev 02 paź 2007, 14:19
hoyka napisał(a):w każdym razie fajne uczucie te deja vu

a mnie się nie podoba. Ja to się nawet go boję. pojawia się nagle i nagle znika i jest dla mnie nie do pojęcia. I zawsze jak sie pojawia to równocześnie pojawia się myśl że stanie się coś złego - tak to u mnie funkcjonuje. :?
"I need a new version of me..."
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1417
Dołączył(a)
19 lis 2006, 17:01
Lokalizacja
to tu to tam....

przez hoyka 02 paź 2007, 20:26
hmmm ale czy doświadczając deja vu to stalo sie coś zlego kiedykolwiek? być może jakiś zbieg okoliczności... hmm no to umówmy sie tak, że ja przejmuję od Ciebie deja vu.. ja to lubie.. maiev nie przepada.. wiec sie wymienimy :]
póki śmiech tłumi łzy, cieszą nas zwykle dni... warto żyć :)
Offline
Posty
79
Dołączył(a)
28 wrz 2007, 22:55
Lokalizacja
Śląsk

Avatar użytkownika
przez maiev 03 paź 2007, 12:30
hoyka napisał(a):że ja przejmuję od Ciebie deja vu.. ja to lubie

bierz ;) z chęcią się pozbędę :smile:

hoyka napisał(a):ale czy doświadczając deja vu to stalo sie coś zlego kiedykolwiek?

no nie stało się - ale w tej sekundzie jak mnie to "zjawisko" dopada (zanim zdążę pomyśleć logicznie) to akurat zdążę się wystraszyć :? . Tak sie czuję nieswojo. :? Nigdy czegoś takiego nie miałam dopiero jak mnie choróbsko dopadło na dobre. :?
"I need a new version of me..."
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1417
Dołączył(a)
19 lis 2006, 17:01
Lokalizacja
to tu to tam....

Avatar użytkownika
przez groskova 17 paź 2007, 03:36
w sumie mi tez sie bardzo czesto to zdarza. w sumie nienazwalalbym nawet tego jakims wspomnieniem czy przypomnieniem sytuacji, raczej silnym odczuciem, wrazeniem. fajne to jest;)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
205
Dołączył(a)
13 sie 2007, 21:57
Lokalizacja
Wroclaw

przez hoyka 21 paź 2007, 10:22
a ja własnie lubbie rzeczy, które są nieodgadnione... niewyjaśnione.. z jednej strony czasem sie tego boje.. ale z drugiej.. kręci mnie takie coś :D a ja czasem mając Deja Vu mam wrażenie, że wcześniej mi sie to śniło :]
póki śmiech tłumi łzy, cieszą nas zwykle dni... warto żyć :)
Offline
Posty
79
Dołączył(a)
28 wrz 2007, 22:55
Lokalizacja
Śląsk

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Przeskocz do