Leki a wzrost/spadek wagi.Wątek zbiorczy.

Masz pytanie związane z lekami ? Chcesz podzielić się 'wrażeniami' z innymi ? Farmakologia czy psychoterapia... ?

Po których lekach się NIE tyje?

przez Ritka7x 09 maja 2011, 19:52
a od jakich leków tak Ci się stało?..

-- 11 maja 2011, 17:46 --

powiedzcie mi czy znacie jakies leki przeciw lękowi uogólnionemu po których nie ma szans przytyć?....tak boję sie tycia,że szok...
Offline
Posty
528
Dołączył(a)
15 lis 2010, 10:12

Po których lekach się NIE tyje?

przez mariusz19 27 maja 2011, 10:36
Obawiam się,że nie ma takiej opcji.Sam zadałem podobne pytanie na tym forum 26.05.2011.-na razie bez odpowiedzi.
Mój lekospis:
-mirtazapina/mirzaten/-objaw uboczny:wzrost apetytu i zatrzymywanie wody w organiźmie,
-pregabalina/Lyrica/-jak wyżej,
-alprazolam sr/zomiren sr/- jak wyżej.
Inne leki ,których używałem na GAD:kwetiapina/ketrel/.opipramol/pramolan/-podobnie/może najmniejszy wpływ na apetyt miał pramolan/.
Innych leków nie tolerowałem,szczególnie SSRI,które wywoływały u mnie nie ustepującą bezsenność,także nie mam z nimi dużego doświadczenia.
Obawiam się,że nie ma leku na zaburzenia lękowe,zmniejszającego apetyt.Co gorsza ,ten wzrost łaknienia jest wynikiem działania na receptor/y/ serotoniny odpowiedzialny/e/ za apetyt i lęk.Również podobne działanie mają receptory GABA ,na ktore dzałają benzodiazepiny.Czyli wszystko na poziomie mózgu a nie żołądka.W końcu poprawa samopoczucia też ma wpływ na wzrost apetytu.
Ja mam z tym apetytem ogromny problem np.ograniczam jedzenie i to mi sie udaje np.trzy dni a potem to nadrabiam ,wpieprza.ąc 6 pączków na raz.

Pozdrawiam wszystkich głodnych i zmęczonych staniem przy lodówce.
mariusz19
Offline

Jaki lek na apetyt / tycie?

Avatar użytkownika
przez err 29 maja 2011, 04:14
Witam. Po jakim leku można mieć lepszy apetyt i tyć?
Avatar użytkownika
err
Offline
Posty
399
Dołączył(a)
08 maja 2011, 12:16
Lokalizacja
KRK

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Jaki lek na apetyt / tycie?

przez Zenonek 29 maja 2011, 09:04
Forumowicze czesto pisza, ze po Mianserynie jest duzy apetyt. Rowniez sporo osob tyje po Seroxacie.
Offline
Posty
3565
Dołączył(a)
09 kwi 2010, 17:23

Jaki lek na apetyt / tycie?

Avatar użytkownika
przez err 29 maja 2011, 19:03
Po mianserynie owszem jest apetyt, ale jestem po niej nie do życia, zasypiam na stojąco. Po seroxacie jakoś nie tyłem, wręcz odwrotnie. Szukam czegoś co mógłbym zaproponować lekarzowi na apetyt.
Avatar użytkownika
err
Offline
Posty
399
Dołączył(a)
08 maja 2011, 12:16
Lokalizacja
KRK

Jaki lek na apetyt / tycie?

Avatar użytkownika
przez Badziak 29 maja 2011, 19:59
Unikaj fluoksetyny (Seronil) i klomipraminy (Anafranil). Ta pierwsza substancja jest używana przy leczeniu bulimii i hamuje napady wilczego głodu, więc nie pomoże Ci w kwestii apetytu. Natomiast druga jest właśnie przeze mnie zażywana i schudłam na niej 2kg w ciągu miesiąca.
Zaburzenia depresyjno-lękowe z elementami fobii społecznej:
Anafranil SR (klomipramina) 150 mg
Amizepin (karbamazepina) 400 mg

+ terapia behawioralno-poznawcza :)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1412
Dołączył(a)
19 kwi 2010, 23:21

Jaki lek na apetyt / tycie?

Avatar użytkownika
przez *Wiola* 29 maja 2011, 20:07
Badziak, Ale to nie jest typowa reakcja na anafranil. Ja na nim tyję.
Avatar użytkownika
Offline
Moderator
Posty
18127
Dołączył(a)
10 lis 2009, 14:14

Jaki lek na apetyt / tycie?

Avatar użytkownika
przez err 29 maja 2011, 20:15
Bardziej zależy mi na apetycie, bo nie mam zupełnie ochoty jeść. Jem na siłę. Po mianserynie na noc jak wezmę, rano owszem mam apetyt, ale jestem tak zaspany, że nie chce mi się iść coś zrobić do jedzenia. Jak będę miał apetyt to automatycznie nie będę chudnął. Szkoda, że nie ma nic pobudzającego i dającego apetyt (póki co nie spotkałem się z niczym takim, ani nie znalazłem w google)
Avatar użytkownika
err
Offline
Posty
399
Dołączył(a)
08 maja 2011, 12:16
Lokalizacja
KRK

Jaki lek na apetyt / tycie?

Avatar użytkownika
przez *Wiola* 29 maja 2011, 20:18
err, Ile czasu bierzesz ta mianserynę? Może ospałość Ci minie. Ja po niej miałam wściekły apetyt i nie pamiętam ,żebym była strasznie senna.
Avatar użytkownika
Offline
Moderator
Posty
18127
Dołączył(a)
10 lis 2009, 14:14

Jaki lek na apetyt / tycie?

Avatar użytkownika
przez err 29 maja 2011, 20:20
Już jej nie biorę, ale senność mi nie minęła po 3tygodniach nawet, jak jeszcze brałem. Teraz biorę okazjonalnie od czasu do czasu na sen, ale 1/4 tabletki, max 1/2.
Avatar użytkownika
err
Offline
Posty
399
Dołączył(a)
08 maja 2011, 12:16
Lokalizacja
KRK

Jaki lek na apetyt / tycie?

Avatar użytkownika
przez *Wiola* 29 maja 2011, 20:31
3 tygodnie to nie długo , możliwe ,że by Ci wkrótce przeszło. Wszystkie mają jakieś skutki uboczne bardzo dokuczliwe na początku.
Avatar użytkownika
Offline
Moderator
Posty
18127
Dołączył(a)
10 lis 2009, 14:14

Jaki lek na apetyt / tycie?

Avatar użytkownika
przez err 29 maja 2011, 21:15
No może by przeszło, może nie. Teraz zażywam inny antydepresant, więc nie wiem czy dobre było by połączenie SSRI/SNRI z mianseryną.
Avatar użytkownika
err
Offline
Posty
399
Dołączył(a)
08 maja 2011, 12:16
Lokalizacja
KRK

Jaki lek na apetyt / tycie?

przez Misiek_NL 29 maja 2011, 21:43
Ja przytyłem 20 kg po Sulpirydzie... ale po odstawieniu powoli wróciłem do wagi z przed zażywania.
Misiek_NL
Offline

Jaki lek na apetyt / tycie?

Avatar użytkownika
przez Badziak 29 maja 2011, 23:41
wiola173 napisał(a):Badziak, Ale to nie jest typowa reakcja na anafranil. Ja na nim tyję.

A też brałaś dawki rzędu 150mg sr?
Zaburzenia depresyjno-lękowe z elementami fobii społecznej:
Anafranil SR (klomipramina) 150 mg
Amizepin (karbamazepina) 400 mg

+ terapia behawioralno-poznawcza :)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1412
Dołączył(a)
19 kwi 2010, 23:21

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Przeskocz do