Boję się zacząć brać leki.Wątek zbiorczy.

Masz pytanie związane z lekami ? Chcesz podzielić się 'wrażeniami' z innymi ? Farmakologia czy psychoterapia... ?

poradzcie prosze

przez plummm 04 lip 2011, 00:56
No wlasnie, tego się obawiam... Wiem, ze psychoterapia to u psychologa, ale nie chce tez byc jedną z 10 pacjentek kłębiacych się w poczekalni... Wlasnie ludzie piszą, ze kiedys tak nie bylo i ze panu troche slawa uderzyla do glowy. Mam nadzieje, ze inny lekarz tez dobierze mi dobrze leki.
Offline
Posty
27
Dołączył(a)
25 cze 2011, 12:59

poradzcie prosze

Avatar użytkownika
przez Lord Kapucyn 04 lip 2011, 00:59
Jeżeli obsługuje ludzi taśmowo w 10-15 minut kompletnie nie zagłebiając się w tło problemu to szansa, iż postawi właściwe rozpoznanie i dobierze odpowiednie leki jest mocno wątpliwa. Chyba lepiej być najpierw wysłuchanym?
There is one wonder drug, but in three substances.
In the name of the stimulating N-(4-Bromophenyl)adamantan-2-amine,
and of the empathogenic (±)-4-Amino-3-phenyl-butyric acid,
and of the nootropic Ethyl 1-(phenylacetyl)-L-prolylglycinate.

"Jeżeli przysłucham się uważniej, słyszę jak moje geny łkają".
Avatar użytkownika
Offline
Moderator/ R2 - D2
Posty
14243
Dołączył(a)
05 maja 2011, 00:00

poradzcie prosze

Avatar użytkownika
przez *Wiola* 04 lip 2011, 01:23
plummm, Leki to trochę loteria, a lekarze posługują się pewnymi schematami. Więc jest wielce prawdopodobne ,że obaj przepisaliby Ci to samo.
Avatar użytkownika
Offline
Moderator
Posty
18127
Dołączył(a)
10 lis 2009, 14:14

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

poradzcie prosze

przez plummm 05 lip 2011, 15:44
Jestem juz po wizycie, ciesze sie, ze jednak poszłam do tego lekarza, byłam prawie 1,5h. Ogólnie trochę mnie uspokoił i podniósł na duchu, przepisal Sernil, niby na razie bardzo małą dawkę. Powiedział, że sama bym nie dała rady, że teraz wegetuję i się męczę a leki pomogą mi wrócić do aktywności. Tylko chyba ogolnie jest srednio nastawiony do psychologów, tzn. powiedział, ze mogę chodzić ale że generalnie to spowiadanie się z dzieciństwa przed panią magister i ze trwa to bardzo dlugo a w międzyczasie zyc trzeba. I ze kosztuje bardzo duzo. Mi pani psycholog powiedziala, ze moja terapia trwalaby 2 lub 3 lata. No i jednak koszty są ogromne.. Ja myślę, że te leki mi wkrótce trochę pomogą a na terapię będę mogla sobie pozwolić max. 6 miesięczną. Moze w ten sposób stanę na nogi...
Offline
Posty
27
Dołączył(a)
25 cze 2011, 12:59

poradzcie prosze

Avatar użytkownika
przez Lord Kapucyn 05 lip 2011, 16:55
Fluoksetyna (Seronil) to dobry i sprawdzony lek. W leczeniu depresji zazwyczaj stosuje się dawkę 20mg na dobę. Można nawet zacząć od półówki czyli od 10mg na dobę.

Lekarz jako zwolennik koncepcji neurobiologicznej leczy za pomocą farmakoterapii. Psycholog jako zwolennik koncepcji psychologicznej bazuje na psychoterapii. Swój swoje chwali. ;) Wskazane gdy podejście jest kompleksowe - tj. łączy to i to.

Naprawdę w naszej stolicy nie można się nigdzie zapisać na psychoterapię na kasę chorych? Szok. :shock:
There is one wonder drug, but in three substances.
In the name of the stimulating N-(4-Bromophenyl)adamantan-2-amine,
and of the empathogenic (±)-4-Amino-3-phenyl-butyric acid,
and of the nootropic Ethyl 1-(phenylacetyl)-L-prolylglycinate.

"Jeżeli przysłucham się uważniej, słyszę jak moje geny łkają".
Avatar użytkownika
Offline
Moderator/ R2 - D2
Posty
14243
Dołączył(a)
05 maja 2011, 00:00

poradzcie prosze

przez plummm 05 lip 2011, 22:48
Tak, wlasnie przez pierwszy tydzien mam brac 10mg a od drugiego tygodnia 20. Ech, mam nadzieję, że to w miarę szybko pomoże.
Tzn. lekarz powiedzial, zebym chodzila do psychologa ale ogolnie odnioslam wrazenie, ze jest srednio nastawiony.
Co do NFZu to pewnie jest to mozliwie, moze bede musiala sie zorientować jak to zalatwic. Tylko mam trochę skomplikowaną sytuację z ubezpieczeniem, pracuję na umowę zlecenie no i tez nie chce, zeby rodzina sie dowiedziala o tym,ze chodze na terapie.
Offline
Posty
27
Dołączył(a)
25 cze 2011, 12:59

Boję się leków

przez Receptor1 25 sie 2011, 13:23
Witam, brałem leki kiedyś przez okres 4-5 lat, różnych i czasami czułem się bardzo dobrze. Teraz jestem bez leków ponad rok jedynie wspomagam się zomirenem. Nerwica mi się pogłebia natręctw i lękową już mam małą depresję i już jakiś czas temu poszedłem do nowego lekarza i przepisał mi anafranil (mówil że lekami się nie wylecze ale na moją prośbe wypisał) który zawsze dobrze na mnie działał. I wziałem nastepnego dnia lek i dostałem atak paniki, że za duża dawka, zawroty głowy, wymioty, lęki itd itp trwało to pare dni. I boję się teraz brać takie leki a wiem, że powinienem. Co zrobć? Czasami nawet po magnezie sobie tak wkręce, że mam duszności, zawroty głowy itd.
Offline
Posty
177
Dołączył(a)
17 lut 2010, 13:54

Boję się leków

przez Zenonek 25 sie 2011, 13:52
Receptor1, Jak masz takie jazdy to naprawde musisz brac jakis lek.

A co lekarz nie poradzil ci jak masz wejsc w ten specyfik ?

To zmien lekarza.
Offline
Posty
3565
Dołączył(a)
09 kwi 2010, 17:23

Boję się leków

przez Receptor1 25 sie 2011, 14:13
Byłem u niego pierwszy raz bo miałem przeprowadzkę miał być dobry. Ale dziwię sie kiedyś brałem bardzo dużo leków rano jakies SSRI, zomireny, na noc cloraxeny, i czasami piłem do tego alkohol. A tu wziałem jedną tablętkę i panika, a to strach przed zawałem, a to problemy z oddychaniem, a to uszkodzenie mózgu no takie wkręty.
Offline
Posty
177
Dołączył(a)
17 lut 2010, 13:54

Boję się leków

przez Zenonek 25 sie 2011, 14:30
Receptor1, Typowe objawy nerwicy, zwlaszcza NN. Leki na to dosyc dobrze pomagaja.

Idz do innego lekarza.
Offline
Posty
3565
Dołączył(a)
09 kwi 2010, 17:23

Boję się leków

Avatar użytkownika
przez Pasman 25 sie 2011, 15:07
Lek jeszcze nie zadziałał i stąd ta panika.
Wszystkie wymienione tutaj porady moga byc nieprawidłowe. Stosujesz na własne ryzyko !
Avatar użytkownika
Offline
Posty
762
Dołączył(a)
18 sty 2010, 05:32
Lokalizacja
Łódź

Boję się leków

przez Receptor1 25 sie 2011, 16:17
Ale to była taka panika, że były rzeczywiste zawroty głowy, wymioty. Z chęcią brał bym lek, ale jak panika się powtórzy to nie wiem.
Offline
Posty
177
Dołączył(a)
17 lut 2010, 13:54

Boję się leków

Avatar użytkownika
przez Pasman 25 sie 2011, 17:20
W takiej sytuacji proponuje tak idź do lekarza niech przepisze ci cos słabszego.
Wszystkie wymienione tutaj porady moga byc nieprawidłowe. Stosujesz na własne ryzyko !
Avatar użytkownika
Offline
Posty
762
Dołączył(a)
18 sty 2010, 05:32
Lokalizacja
Łódź

Boję się leków

przez Michuj 25 sie 2011, 17:50
Receptor1, efekty uboczne Anafranilu do przyjemnych nie należą, ale jeśli jest to stando przetrzymania, to ja bym się wstrzymał z odstawianiem leku, a już tym bardziej ze zmianą lekarza. Do 2 tygodni, w praktyce do około tygodnia, powinno to ustąpić. Chyba, że jesteś faktycznie w stanie na prawdę bardzo złym, to proponowałbym konsultację z doktorkiem w celu ustalenia co dalej.
Michuj
Offline

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Przeskocz do