CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.III

Forum poświęcone depresji oraz CHAD. Jeżeli czujesz, że sam/a sobie nie radzisz, nie zwlekaj z napisaniem o tym. A jeżeli depresje masz za sobą - możesz podzielić się wskazówkami.

CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.III

przez domi095 19 gru 2012, 15:59
maargooo
Ja rowniez mam takie momenty ,gdzie jak juz placze przez caly dzien mam dosc i zaczynam znow myslec o samobojstwie ale dobrze wiemy ze tak nie mozna . Wiec glowa do gory ! Glupio to brzmi z mojeje strony bo sama mam tak jak Ty. Ale trzeba sie wpierac .. Wiecej chyba ie umiem w tym momencie pomoc. Abierzesz leki? JEsli chodzi o to ze nie masz sily na nic ..ja mialam tak samo przy lekach teraz jak nie biore fizycznie jest okey ale psychicznie wciaz upadam..i boje sie ze zeswiruje..
Offline
Posty
7
Dołączył(a)
16 gru 2012, 18:36

CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.III

przez Widmo 19 gru 2012, 17:31
girl anachronism napisał(a):Czy moglibyście przerwać rozważania o dziwce Josego i wrócić do ChADu?

My faceci pomimo, ze mamy to samo to jestesmy troche inni, co latwo zauwazyc w roznicach miedzy "meskimi" a "kobiecymi" wpisami.
Mniej jeczymy, nie ujawniamy naszych slabosci, strugamy bohaterow.
Ale to nadal sa opisy chadu, ktory w nas siedzi.
Stad opisy "alkoholowo-dziwkarskie" w pelni wpisuja sie w temat. Pomimo tego albo wlasnie z tego powodu, ze sa... "alkoholowo-dziwkarskie"
Offline
Posty
665
Dołączył(a)
10 mar 2012, 19:09

CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.III

Avatar użytkownika
przez girl anachronism 19 gru 2012, 19:05
Nie wiedziałam, że nie ma żadnej przestrzeni między użalaniem się nad sobą a dziwkami Obrazek

-- 19 gru 2012, 19:07 --

Poza tym "struganie bohaterów" a spieranie się, kim jest/nie jest dziwka to też dwie różne sprawy, ale jeśli wam to sprawia frajdę...
wild hearts can't be broken.

F31
Posty
1315
Dołączył(a)
16 wrz 2011, 09:12
Lokalizacja
Kraków

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.III

przez Widmo 19 gru 2012, 20:35
girl anachronism napisał(a): ale jeśli wam to sprawia frajdę...

Czasami taka chwila glupiej frajdy potrzebna... ;)
I zycze nam wszystkim zeby to forum czesciej bylo wesolym miasteczkiem a nawet burdelem ;) niz szpitalem.
Dobra... koncze z off-topem.
Offline
Posty
665
Dołączył(a)
10 mar 2012, 19:09

CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.III

Avatar użytkownika
przez maargooo 19 gru 2012, 21:03
domi095 napisał(a):maargooo
Ja rowniez mam takie momenty ,gdzie jak juz placze przez caly dzien mam dosc i zaczynam znow myslec o samobojstwie ale dobrze wiemy ze tak nie mozna . Wiec glowa do gory ! Glupio to brzmi z mojeje strony bo sama mam tak jak Ty. Ale trzeba sie wpierac .. Wiecej chyba ie umiem w tym momencie pomoc. Abierzesz leki? JEsli chodzi o to ze nie masz sily na nic ..ja mialam tak samo przy lekach teraz jak nie biore fizycznie jest okey ale psychicznie wciaz upadam..i boje sie ze zeswiruje..


domi095
to nie jest niestety takie proste... Już nie pierwszy raz mam taki schemat. Często udaje mi się wyczuć nadchodzący stan- w przypadku manii (która jest u mnie rzadko) staram się korzystać z niej jak najlepiej i nie robić głupot. I teraz szczerze tęsknię za tą "górką"...
Niestety depresja mnie paraliżuje. Pisałam tu już 5-ego grudnia, że czuję jak dzieje się ze mną coś złego. To jest tak jakby bez kontroli spadać w dół... Tak właśnie było z moim samopoczuciem- z każdym dniem coraz gorzej, brak aktywności, wewnętrzny lęk i straszna senność. A w ten poniedziałek punkt kulminacyjny, kiedy to znowu pojawiły się myśli, wręcz plany samobójcze...

Biorę leki. Od końca września mam zmieniony stabilizator, po którym przez dobre 1,5 miesiąca czułam się naprawdę przyzwoicie. Teraz jakby "czar prysł" i nie wiem co jest tego przyczyną?! Może ktoś coś podpowie?

domi095
dzięki za odpowiedź, trzymaj się ;)
Choroba psychiczna~kiedy widzi się, czuje a czasem nawet robi więcej niż można znieść...

Inni nie mają Twojej tęczówki, nie widzą wad wyimaginowanych siłą Twojej psychiki!
Avatar użytkownika
Offline
Posty
147
Dołączył(a)
15 paź 2012, 09:35

CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.III

Avatar użytkownika
przez namiestnik 19 gru 2012, 21:56
Odrobina "luźności" nie zaszkodzi. Oby nie padać w skrajności.

Girl anachronism, Widmo, mamy mnóstwo cech wspólnych ale i różnice jako kobiety i mężczyźni. Co też oczywiście nie znaczy, że żaden mężczyzna nie ma tak jak kobiety i żadna kobieta tak jak mężczyźni.

Trzymajcie się wszyscy!
Avatar użytkownika
Offline
Posty
4264
Dołączył(a)
08 sie 2008, 09:50
Lokalizacja
z choinki

CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.III

przez domi095 20 gru 2012, 00:28
maargooo
Wiem ze nie jest proste ,pewnie sadzisz ze nie rozumiem ale mam zupelnie tak samo. Tyle ze w tym momencie na kilka dni poczulam sie lepiej i dlatego probuje kogos pocieszyc..sama napisalam tutaj w tym najgorszym momencie gdzie nie mialam juz dokad uciec..:)A mnie sie wydaje ze Twoje zle samopoczucie fizyczne wynika z zle dopasowanych lekow..bo czulam sie tak samo jak Ty gdy je bralam..Dlatego teraz tak bardzo sie boje,,najpierw pojde do kilku psychiatrow a potem zdecyduje chociaz z wielkimi watpliwosciami :?
Offline
Posty
7
Dołączył(a)
16 gru 2012, 18:36

CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.III

przez Widmo 20 gru 2012, 03:08
domi095
Uscislijmy pewne kwestie.
Czujemy sie zle bo mamy chad z ktorego wynikaja albo depresje albo (hipo)manie albo stany mieszane + szereg objawow, bledow w mysleniu zwiazanych ze sfera psychospoleczna. Podlozem sa zaburzone emocje pod wplywem wlasnie chad.
Jezeli mamy zle dobrane leki to nadal chad nie jest uciszony. Jesli do tego maja one objawy uboczne to oprocz tego, ze nam nie pomagaja to istotnie wplywaja na nasze samopoczucie (glownie fizyczne) i tak skrzywione przez chad.
Zauwazylem, ze wiele ludzi wpada w bledne kolo objawow ubocznych, porzucania lekow, objawow chad tak ze do konca juz nie wiadomo co jest przyczyna? Chociaz wiadomo, ze przyczyna jest hasajacy chad.
Poczytaj moje pierwsze wpisy tutaj o "objawach ubocznych" :) na licie.
Offline
Posty
665
Dołączył(a)
10 mar 2012, 19:09

CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.III

przez domi095 20 gru 2012, 09:09
maargooo
Tak oiczywiscie ze wynika z chadu,zle to ujelam ale leki maja pomagac...wiec pewnie nie sa dobrze dobrane..powodzenia :smile:
Offline
Posty
7
Dołączył(a)
16 gru 2012, 18:36

CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.III

przez JOSE 2 20 gru 2012, 16:13
Nie chciałem wzbudzać niezdrowych emocji, po prostu zostałem zapytany czy w czasie trwania hipomanii miałem jakieś wyskoki. Zgodnie z prawdą napisałem o moich głupotach. Miałem z tego tytułu wyrzuty sumienia.
Dla mnie niszcząca jest depresja, która w moim przypadku to ok. 20%. Reszta to stabilizacja i kilkuprocentowe hipomanie, które kiedyś wydawały mi się stanem normalnym.
Podziwiam wszystkich walczących z czadem, ponieważ wiem jakie to trudne. Jestem żywym przykładem, że można z nim przeżyć i nie rozbić rodziny.
Mam dwójkę dzieci i troje wnucząt. Nie chciałbym aby zostało to odczytane jako próba chwalenia się.
Kiedyś napisałem, że z czadem nieodzownie związany jest alkohol. Niestety związków tych miałem bardzo dużo. Wpłynęły one negatywnie na moje życie.
Piłem nawet w najcięższej depresji, bez lekarstw, bez kontaktu z psychiatrą. Było to jedyne lekarstwo jakie było w zasięgu ręki.
Możecie sobie wyobrazić jak cierpiałem na drugi dzień.
Takie postępowanie u nas starych czadowców prowadziło w prostej lini do samobójstwa. Większość tak postąpiła. Ja o samobójstwie rozmyślałem wiele razy. Zawsze powstrzymywała mnie obawa przed wstydem jaki zrobię rodzinie.
Pewnego razu po trzymiesięcznej depresji z ciągłą tendencją w dół zrobiłem to nad ranem po przebudzeniu. Nie jadłem już wtedy DWA TYGODNIE. Nie potrafiłem spać (krótko na środkach nasennych, które uzależniają). Zażywałem antydepresanty i nic. Teraz w razie powtórki, dzwonię do ordynatorki szpitala i nie ryzykuję, że depresja mnie obezwładni. Pozdrawiam J.
Dawniej Rambo.
Offline
Posty
233
Dołączył(a)
13 lis 2011, 00:03

CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.III

przez sens 20 gru 2012, 16:18
maargooo
jak dzisiaj?
ja w poniedziałek po południu poczułam się lepiej i na razie mnie trzyma :)
zwiększyła mi się chęć do wszystkiego i działam i sie uśmiecham
i nawet coś mi się udaje :)


Trzymam za Ciebie kciuki maargoo!!!!
pórbuj odciagnąc mysli... każdemu może pomóc coś innego: relaksacja, spot, książka, film, przytulenie się..., wyżalenie

Ja przetestowalam nawet hipozę :)
ale jak jest źle to jest źle...

domi095 i wszyscy inni zainteresowani
12 - 421` 92 - 82 całodobowy telefon zaufania, fajni ludzie się trafiaja, mozna sie wygadać, dostać porady odnosnie ośrodków leczenia etc.


buziaki dla wszytskich :)
nie wiem czego chcę
ale i tak tego nie mogę
Offline
Posty
905
Dołączył(a)
16 cze 2011, 10:55
Lokalizacja
kr

CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.III

Avatar użytkownika
przez Siding Spring 20 gru 2012, 17:00
straszna hustawke masz sens ale tak to chyba jest ...
Avatar użytkownika
Offline
Posty
3305
Dołączył(a)
20 mar 2012, 12:56

CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.III

przez JOSE 2 20 gru 2012, 18:15
Każdemu choremu współczuję. Jest to najbardziej Skur-------Choroba. Większość chorych umiera po czterdziestce. Może uczonym uda się wynależć specyfik, łagodzący objawy tego świństwa.
Dawniej Rambo.
Offline
Posty
233
Dołączył(a)
13 lis 2011, 00:03

CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.III

Avatar użytkownika
przez namiestnik 20 gru 2012, 19:16
JOSE 2, czemu piszesz, że większość chorych umiera po czterdziestce? Tzn. ściśle myśląc wszyscy którzy nie umarli przed to umrą po, ale domyślam się (dobrze?), że chcesz przekazać o ryzyku S w tym wieku, tak?

Muszę powiedzieć, że zazdroszczę Ci, że mimo wszystko udało się wychować dzieci, dotrwać do wnuków. To naprawdę niesamowicie pozytywne przesłanie.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
4264
Dołączył(a)
08 sie 2008, 09:50
Lokalizacja
z choinki

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Baidu [Spider] i 28 gości

Przeskocz do