CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.III

Forum poświęcone depresji oraz CHAD. Jeżeli czujesz, że sam/a sobie nie radzisz, nie zwlekaj z napisaniem o tym. A jeżeli depresje masz za sobą - możesz podzielić się wskazówkami.

CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.III

Avatar użytkownika
przez Weiss 15 paź 2014, 10:46
Bipolarny napisał(a):Bo jak zobaczyłem na innych portalach że ludzie mają reemisje z lamotryginą 50mg to się zastanawiałem czy to jeszcze Chad :lol:


Ty sie moze lepiej nie zastanawiaj :lol: Ja sie tez duzo lepiej czuje na mniejszych dawkach lekow niz na wiekszych. A wszystkie duze dawki stabilizatorow, nie dosc ze rypia mi funkcje poznawcze, to jeszcze wprowadzaja mnie w stan mieszany. Co wiecej, mam dlugie okresy ze nie biore zadnych tabletek - pacyfikujac doraznie dyfroryczne objawy Risporidonem czy Benzo i jakos dobrze funkcjonuje ale lekarz nie mowi mi ze Chad sobie poszedl precz.
Sa tez okresy, ze i pol roku na Benzo jade bo spac kompletnie nie moge a u mnie sen to podstawa dobrego funkcjonowania. Organizm organizmowi nie rowny i u mnie na Zolpidem i inne tego typu nasenne rozwija sie szybko tolerancja a na Benzopiany nie - dlatego lekarz przepisuje mi je bez zmrozenia oka, bo mi ufa i wie ze nie bede przeginac. Do tego nawet po polrocznym przyjmowaniu Benzo, jak czuje ze sen zaczyna przychodzic sam z siebie, to odstawiam z dnia na dzien bez zadnych objawow ubocznych.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
134
Dołączył(a)
09 sty 2014, 00:59
Lokalizacja
PL

CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.III

Avatar użytkownika
przez marwil 15 paź 2014, 10:55
Bipolarny napisał(a):
marwil napisał(a):
Bipolarny napisał(a):Bo jak zobaczyłem na innych portalach że ludzie mają reemisje z lamotryginą 50mg to się zastanawiałem czy to jeszcze Chad :lol:


Ja klasyczny Bipolar szamię właśnie tylko 50mg Lamotryginy od chyba maja. Bardzo się zdziwiłem tak niską dawką. W szpitalu mi ją podtrzymali, więc chyba takie dawki są uznawane. Nie wiem, czy to jej zasługa, ale jest w końcu do przyjęcia.


Pisałeś w innym temacie że masz cyklofrenie :mrgreen: A cyklofrenia to raczej nie jest klasyczny bipolar, klasyczny to jest typ I :P Więc w cyklofreni takie dawki mogą wystarczyć w innym typie I lub II to bardzo wątpliwe :D


Cyklofrenia to pradawna nazwa Choroby Afektywnej Dwubiegunowej. Typ I jak i II to klasyczna cyklofrenia.
Nikt mi nie wytypował typu, lecz mam raczej II - równie klasyczny jak I.
Karkulowsiał zwartusiał ratuwsianko Bożywsio.
Wellbutrin 300mg od 13.10.2016 Trittico 25mg Na sen Nikotyna, Kofeina, Teina, Cerveza
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1891
Dołączył(a)
13 lis 2013, 10:14

CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.III

Avatar użytkownika
przez Bipolarny 15 paź 2014, 11:04
Zwracam honor pokićkały mi się nazwy cyklofrenia z cyklotymią czyli najłagodniejszym typem Chad.Na mnie 100mg lamo nie działa zupełnie nie robi różnicy dlatego dziwię się że są chadowcy co mają reemisje nie biorąc nic więcej po za lamo 50mg.Stąd moje pytanie czy zmniejszają wam dawki leków gdy osiągniecie reemisji de facto chodziło mi o nomotymiki nie benzo czy neuroleptyki bo wyraziłem się raczej jasno.
Choroba Afektywna Dwubiegunowa

Lamotrygina 150mg
Avatar użytkownika
Offline
obserwowany
Posty
181
Dołączył(a)
09 paź 2014, 10:37

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.III

Avatar użytkownika
przez Depakiniarz 15 paź 2014, 11:15
Mi lekarz jak na razie nie zmniejszył dawek litu, a nawet i zwiększył, choć widział że hipo minęła i jest w tej chwili remisja. Dopakował mi także już 200 mg kwety na wieczór, pernazyne kazał odstawić bo w ogóle nie pomogła. Masakra, wydawać kasę na leki co w ogóle nie pomagają. /cenzura/ z tymi 0,66 gr za opakowanie, ale musiałem i tak wykupić 8 opakowań a to trochę kasy jest. Leki dla czubków powinny być darmowe moim zdaniem.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1501
Dołączył(a)
30 lis 2013, 23:04
Lokalizacja
Trójmiasto

CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.III

Avatar użytkownika
przez marwil 15 paź 2014, 11:18
Litu się nie zmniejsza, tylko bierze dawkę utrzymującą we krwi jego określony poziom.
Karkulowsiał zwartusiał ratuwsianko Bożywsio.
Wellbutrin 300mg od 13.10.2016 Trittico 25mg Na sen Nikotyna, Kofeina, Teina, Cerveza
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1891
Dołączył(a)
13 lis 2013, 10:14

CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.III

Avatar użytkownika
przez Depakiniarz 15 paź 2014, 11:22
Mi jeszcze lekarz nie badał poziomu stężenia litu we krwi, ale biorę te popierdółkowate tableteczki 250 mg, dwie rano i dwie wieczorem. Od niedawna łykam, nie odnotowałem poprawy może poza tą że mi już po prawie trzech tygodniach hipo mineła. Czuję jeszcze jej oddech, ale niewielki, mało śpię i ten ketrel już tak średnio pomaga. Wiesz jak namówić lekarza aby benzo przepisał? Łykałem kiedyś Estazolam, tak fajnie mi pomagał a teraz to jest jedna wielka dupa
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1501
Dołączył(a)
30 lis 2013, 23:04
Lokalizacja
Trójmiasto

CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.III

Avatar użytkownika
przez Weiss 15 paź 2014, 11:32
Bipolarny, ja jak wiesz jestem od miesiaca na 25 mg Topamaxu - zeszlam z 100 mg i czuje sie o niebo lepiej. Setka Topi normalnie mnie rozwalala i to nie tylko poznawczo ale tez stabilizacyjnie bylo nie halo. Mialam nienaturalne dni wyciszenia-spokoju i ogolnie blogosci ducha, ktore przerywane byly dniami zjazdu emocjonalnego i wewnetrznego roztelepania i tak "w kolko Macieju". Niepotrzebnie to tak dlugo ciagnelam ale na Topi sie strasznie ciezko wchodzilo, jeszcze tak paskudnego leku nie mialam i poprostu szkoda mi bylo.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
134
Dołączył(a)
09 sty 2014, 00:59
Lokalizacja
PL

CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.III

Avatar użytkownika
przez Bipolarny 15 paź 2014, 11:41
Mam nadzieję że moje wszystkie dotychczasowe manie i stany mieszane były indukowane przez LPD bo od kiedy zacząłem chorować byłem oprócz epizodu w szpitalu ciągle na antydepach.Marne to pociesznie ale człowiek szuka nadziei w czym się da :) Na szczęście aż takich wielkich głupot nie narobiłem tylko 2 sprawy sądowe za drobne wykroczenia,kasy większej mi nikt na szczęście nie pożyczył,nigdzie się bardzo nie skompromitowałem ,nikomu nie mówiłem że jestem bogiem.Chociaż mam dopiero 20 lat to wszystko przede mną ;/ Patrząc po epizodach manii na to co robiłem i jak się czułem to teraz tylko wstyd i za żenowanie :D .Chociaż bilans zysków i strat zdecydowanie na nie korzyść.Mam tendencje to zamartwiania się i boję się o swoją przyszłość.Sorry taki charakter :P


Weiss masz rację gdyby nie te uboczne w postaci mocnego osłabienia funkcji poznawczych,głównie pamięci i przyswajania nowych informacji itp. To bym w siebie wjebał takie dawki stabilizatorów że by ciągle była reemisja.Ja byłem świetnie ustabilizowany po wyjściu z kliniki (4 leki) ale przez uboczne jak tycie,zapominanie,brak koncentracji,osłabiona kondycja i wiele innych odstawiałem leki albo obniżałem dawki i się zaczęła na nowo karuzela :smile:

-- 15 paź 2014, 12:07 --

Z biegiem czasu choroby czuję się coraz większym wariatem i debilem przez leki :bezradny:
Choroba Afektywna Dwubiegunowa

Lamotrygina 150mg
Avatar użytkownika
Offline
obserwowany
Posty
181
Dołączył(a)
09 paź 2014, 10:37

CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.III

Avatar użytkownika
przez Weiss 15 paź 2014, 12:27
Bo to jest wlasnie to nasze chorowanie i tak zle i tak niedobrze ale pomimo calego kure... jakie ta choroba ze soba niesie, jak Ci zalezy i zaczniesz szukac wyjscia dla siebie. Czytac, zbierac informacje, wkoncu moze to glupio zabrzmi ale "wsluchiwac sie w siebie", testowac siebie i to wszystko o czym i Widmo pisze, to jakos do przodu mozna sie kulac. Raz gorzej, raz lepiej ale do przodu. Nieraz faktycznie mozna sie tylko zapieprzyc ale ja biore wteczas na przeczekanie a jak jest ok, to staram sie zyc w miare normalnie. Nie rozdrapuje juz ran, nie wierce dziury w brzuchu - jest jak jest, tego nie przeskocze. Ty jestes jeszcze mlody, ja juz fazy buntu i pierdzielenie chorobska mam za soba :lol: Teraz staram sie tylko chronic siebie i moje najblizsze otoczenie a reszta mi wisi.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
134
Dołączył(a)
09 sty 2014, 00:59
Lokalizacja
PL

CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.III

Avatar użytkownika
przez Bipolarny 15 paź 2014, 12:33
To wszystko można podsumować dwoma słowami - /cenzura/ mać :mrgreen:

-- 15 paź 2014, 12:35 --

Mnie nie dość że choroba irytuję to się z nią pogodziłem ale kurka z tymi ogłupiającymi lekami co niosą ze sobą masę innego kurestwa już nie :D
Choroba Afektywna Dwubiegunowa

Lamotrygina 150mg
Avatar użytkownika
Offline
obserwowany
Posty
181
Dołączył(a)
09 paź 2014, 10:37

CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.III

Avatar użytkownika
przez Weiss 15 paź 2014, 12:57
Jak masz juz takie mysli, to znaczy ze idzie ku lepszemu :lol: Ja zauwazylam, ze jak zaczynaja mnie wnerwiac dziwne skutki uboczne lekarstw np oslabione libido czy funkcje poznawcze, to znaczy ze zaczynam wychodzic na prosta. Jak mnie zmasakruje deprecha, to mam wszystko w dupie i czuje taki "bol istnienia" ze jak lykne tabletke i ona mna pozamiata, to jestem jej wdzieczna. Nieraz jak dysforia mnie roztelepie, ze utrzymac szklanki nie moge, ze nie mam sily rozpiac guzika czy wykonac najmniejszej czynnosci i lykne sobie Risperidon w dawce konskiej - ktory mnie zrowna z podloga, to tez jestem mu wdzieczna za jego oglupiajaco-oszalamiajace skutki.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
134
Dołączył(a)
09 sty 2014, 00:59
Lokalizacja
PL

CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.III

Avatar użytkownika
przez Bipolarny 15 paź 2014, 13:09
To jest prawda bo jak jest źle to masz nawet skutki uboczne w czterech literach.Jak czujesz się lepiej to chcesz normalnie żyć a wtedy zaczynasz się wkurwiać na skutki uboczne skąd ja to znam :D

-- 15 paź 2014, 13:15 --

Zresztą ja wole wiele rzeczy wycierpieć przemęczyć nie się zaraz truć lekiem żeby nic nie czuć.Kiedyś gdy uprawiałem czynnie sport to po jednej operacji przychodzili co chwilę z ketonalem i się pytali czy chcę a lekarz czego nie biorę bo wolałem zacisnąć zęby teraz po tylu prochach to już nie patrze jak głowa mocno boli po zwiększaniu lamo skoro to i tak przez tabletki to wale sobie NLPZ skoro i tak muszę sie truć psychotropami.Albo czego mam czasem nie pić skoro i tak moja wątroba przez leki będzie z charatana a czym szybciej na coś umrę tym dla mnie lepiej mniej cierpienia i przejebanego życia :P Już bym sobie w łeb strzelił gdybym miał odwagę :lol:
Choroba Afektywna Dwubiegunowa

Lamotrygina 150mg
Avatar użytkownika
Offline
obserwowany
Posty
181
Dołączył(a)
09 paź 2014, 10:37

CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.III

przez Widmo 15 paź 2014, 13:33
Depakiniarz napisał(a):Mi jeszcze lekarz nie badał poziomu stężenia litu we krwi, ale biorę te popierdółkowate tableteczki 250 mg, dwie rano i dwie wieczorem. Od niedawna łykam, nie odnotowałem poprawy może poza tą że mi już po prawie trzech tygodniach hipo mineła. Czuję jeszcze jej oddech, ale niewielki, mało śpię i ten ketrel już tak średnio pomaga. Wiesz jak namówić lekarza aby benzo przepisał? Łykałem kiedyś Estazolam, tak fajnie mi pomagał a teraz to jest jedna wielka dupa

Troche dziwne, ze lekarz zaaplikowal 1000 mg i nie sprawdza stezenia we krwi. To calkiem spora dawka. Raczej malo prawdopodobne aby przekroczyc dawke toksyczna ale z drugiej strony po co sie np. truc ponad dawke ktora by juz zadzialala.
Nie spodziewaj sie tez, ze lit od razu zacznie dzialac. A wlasnie lit dziala w duzej mierze na stany maniakalne wiec samo wygaszenie hipo moze byc jego udzialem.
W ogole nie nalezy oczekiwac chyba spektakularnych dzialan po stabilizatorze. W tym sensie, ze jak bierzemy np. benzo, kwetiapine to od razu czujemy efekt np. sennosc. W przypadku stabilizatora jego dzialanie jest chyba bardziej w tle. Bo w zasadzie tak stabilizator powienien dzialac.

-- 15 paź 2014, 12:49 --

Weiss napisał(a):Czytac, zbierac informacje, wkoncu moze to glupio zabrzmi ale "wsluchiwac sie w siebie", testowac siebie i to wszystko o czym i Widmo pisze, to jakos do przodu mozna sie kulac. Raz gorzej, raz lepiej ale do przodu.

Dodam jeszcze, ze wazne jest rozpoznawac i rozdzielac to co pochodzi od chad od tego co wiaze sie z nasza osobowoscia i okolicznosciami przyrody. Bardzo latwo obwiniac sie za objawy chad. Rownie latwo jest sadzic, ze wszelka pomyslnosc jak i niepowodzenia biora sie z choroby.
Na koniec warto przypomniec, ze nie jest chyba tak, ze remisja czymkolwiek ona jest wyglada jak Gwiazdka kazdego dnia. Przynajmniej ja tak nie mam. Staram sie doceniac, ze jest lepiej niz w dole ale i nadal psiocze i grymasze, ze nie ma tak dobrze jak w hipo.

-- 15 paź 2014, 12:52 --

Widmo napisał(a):4
Dodam jeszcze, ze wazne jest rozpoznawac i rozdzielac to co pochodzi od chad od tego co wiaze sie z nasza osobowoscia i okolicznosciami przyrody. Bardzo latwo obwiniac sie za objawy chad. Rownie latwo jest sadzic, ze wszelka pomyslnosc jak i niepowodzenia biora sie z choroby.

Bynajmniej nie myslcie, ze mi to zawsze wychodzi - najczesciej nie ale sadze, ze jest to jakies rozwiazanie.
Offline
Posty
665
Dołączył(a)
10 mar 2012, 19:09

CHAD- Choroba Afektywna Dwubiegunowa cz.III

Avatar użytkownika
przez Bipolarny 15 paź 2014, 13:57
Ja tam mam gdzieś hipo co z hipo jak ona się tak rozhula że nic z tego na dłużej dobrego nie wychodzi ile taka hipo trwa nic w porównaniu do całej reszty.Ja bym chciał normalnie chociaż funkcjonować bez leków nie oczekuję cudów ale żeby chociaż leki nie uniemożliwiały tylu rzeczy.Co z tego że człowiek ma nastrój stabilny skoro nic nie pamieta po takiej lamotryginie po wysiłku fizycznym ciągnie na wymioty,funkcje poznawcze jak u niepełnosprytnego umysłowo zero progresu wieczny regres po lekach.Po każdym coś innego a zarazem po każdym podobnie. A dawki ciągle trzeba podnosić bo przestają po czasie działać albo zmieniać leki na gorsze.Przeklęta choroba,przeklęte leki, przeklęte życie.
Choroba Afektywna Dwubiegunowa

Lamotrygina 150mg
Avatar użytkownika
Offline
obserwowany
Posty
181
Dołączył(a)
09 paź 2014, 10:37

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Przeskocz do