KWAS WALPROINOWY/WAL.SODU(Depakine,Depakine Chrono,Convulex)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy kwas walproinowy/walproinian sodu pomógł Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
29
56%

Nie
9
17%

Zaszkodził
14
27%

 
Liczba głosów : 52

KWAS WALPROINOWY/WAL.SODU(Depakine,Depakine Chrono,Convulex)

Avatar użytkownika
przez Alienated 12 lip 2012, 19:39
Brałem przez pewien czas Depakine Chrono i zamiennie Convuex... Moje obawy dotyczyły głównie wypadania włosów... Mając je jednak i bez tego bardzo słabe, nie zaobserwowałem, aby przypadłość nasiliła się w sposób zauważalny... Jedna z koleżanek wspominała mi jakoby strasznie po tym leku przytyła... Odnośnie osiągnięcia skutku docelowego, nie polecam... Jak ktoś już tu wcześniej napisał, działanie stabilizatorów nastroju wydaje się regulować go ku dołowi... Przytępienie zmysłów i brak znaczącego wpływu na fazy zjazdowe... Każdy oczywiście zareaguje tutaj zapewne w trochę inny sposób...
Ciągle jeszcze mi tego śmiecia w domu trochę zostało ;)
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
"A Magda jest najlepsza, bo ma złote serce... Bo to jest Magda...!"
Avatar użytkownika
Offline
Posty
3400
Dołączył(a)
28 sty 2009, 19:11

KWAS WALPROINOWY/WAL.SODU(Depakine,Depakine Chrono,Convulex)

Avatar użytkownika
przez *Wiola* 12 lip 2012, 19:43
cytrynka84, Na co to ja wiem, ciągle to sam czyli NL, a ma mnie wyciszać.

-- 12 lip 2012, 19:48 --

Alienated, Dzięki za opinię ;)
Avatar użytkownika
Offline
Moderator
Posty
18127
Dołączył(a)
10 lis 2009, 14:14

KWAS WALPROINOWY/WAL.SODU(Depakine,Depakine Chrono,Convulex)

przez cytrynka84 13 lip 2012, 19:32
zależy jaka masz dawke mniee ten 'lek" bardzo mocno otepial Brałam 2 razy po 500mg nie dało się na tym funkcjonować odstawilam bez wiedzy dr i czuje się ok.
Life is brutal!

Sertralina 100mg
Offline
Posty
1928
Dołączył(a)
23 sty 2010, 14:05

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

KWAS WALPROINOWY/WAL.SODU(Depakine,Depakine Chrono,Convulex)

Avatar użytkownika
przez *Wiola* 13 lip 2012, 19:37
cytrynka84, Dawkę mogę sobie sama dostosować, zacznę od minimum. A czułaś uspokojenie? Jakie uboczne?
Avatar użytkownika
Offline
Moderator
Posty
18127
Dołączył(a)
10 lis 2009, 14:14

KWAS WALPROINOWY/WAL.SODU(Depakine,Depakine Chrono,Convulex)

przez cytrynka84 13 lip 2012, 22:17
Wręcz zamulenie" po 1000mg zasypialam na stojąco ,nic przyjemnego sk.ub: wypadanie włosów i przyrost wagi ( parę kg), ale u Ciebie nie musi tak być.
Life is brutal!

Sertralina 100mg
Offline
Posty
1928
Dołączył(a)
23 sty 2010, 14:05

KWAS WALPROINOWY/WAL.SODU(Depakine,Depakine Chrono,Convulex)

przez eroica 17 wrz 2012, 03:37
po kilku dniach zażywania straszne spowolnienie - nawet nie senność, tylko takie przytępienie, spóźnione reakcje no i kapeć w gębie, zobaczymy, co dalej
F31.8
mirtazapina 30 mg, kwetiapina 100mg, lamotrygina 100mg
Offline
Posty
224
Dołączył(a)
14 lut 2012, 17:03

KWAS WALPROINOWY/WAL.SODU(Depakine,Depakine Chrono,Convulex)

przez tabak135 24 wrz 2012, 20:42
słuchajcie. zażywam depakine chrono od 10 dni [7dni pełna dawka] i nie czuje żadnych [czyt - żadnych] skutków ubocznych ani żadnego działania. kiedy ten lek uzyskuje odpowiednie stężenie w organizmie? po jakim czasie cokolwiek się zaczyna dziać?
i druga rzecz. czy depakine ma działanie przeciwlękowe?
gwoli uzupełnienia dodam że zażywam jeszcze lit i moklobemid
Offline
Posty
2
Dołączył(a)
24 wrz 2012, 20:35

KWAS WALPROINOWY/WAL.SODU(Depakine,Depakine Chrono,Convulex)

przez one-half 02 paź 2012, 11:54
tabak135 napisał(a):słuchajcie. zażywam depakine chrono od 10 dni [7dni pełna dawka] i nie czuje żadnych [czyt - żadnych] skutków ubocznych ani żadnego działania. kiedy ten lek uzyskuje odpowiednie stężenie w organizmie? po jakim czasie cokolwiek się zaczyna dziać?
i druga rzecz. czy depakine ma działanie przeciwlękowe?
gwoli uzupełnienia dodam że zażywam jeszcze lit i moklobemid


Co do skutków ubocznych - prawdopodobne że jeszcze je poczujesz choć oczywiście nie życzę Ci tego. Bo właśnie najgorsze skutki uboczne to np.przejściowe zawroty głowy i rzyganie podczas instalacji SSRI ale takie które ujawniają się zwykle po paru tygodniach, miesiącach albo co gorsza dokonują trwałych zmian. Nie chcę Cię straszyć, ale na pewno wiesz, że Depakine np. konkretnie jedzie z wątrobą,radziłbym więc robić regularnie próby wątrobowe. Uważaj też na wagę i na włosy. Po prostu musisz mieć świadomość co bierzesz. Ja wiem co mówię bo brałem ten lek prawie 2 lata i naraziłem się na poważne skutki uboczne.

Co do dawki i czasu działania - nie jest to antydepresant więc teoretycznie może zacząć działać od zaraz. Aczkolwiek rozsądnie jest mu dać przynajmniej ten miesiąc czasu.

Czy Depakine ma działanie przeciwlękowe? Moim zdaniem (a też brałem ten lek na depresję z lękami) marginalne. Depakine to lek przeciwmaniakalny więc dziwię się, że ktoś przepisał Ci to na depresję nawet (w ChAD). Fakt, jest to stabilizator, ale od ryzyka maniakalnych wyskoków masz już przecież lit, który jest klasykiem w tych sprawach. Jeśli już lekarz uparł się na drugi stabilizator to mógł Ci dać lamotryginę, która jest przeciwdepresyjna i nie ma tylu skutków ubocznych co Depakine. Albo już lepiej było zostać przy lit+moklobemid bo o ile lit prócz swojej przeciwmaniakalności jest także antydepresyjny to Depakine raczej nie - niewykluczone, że może zatem ściągać nastrój w dół
Offline
Posty
350
Dołączył(a)
27 kwi 2012, 18:12

KWAS WALPROINOWY/WAL.SODU(Depakine,Depakine Chrono,Convulex)

przez tabak135 02 paź 2012, 17:26
Lamotrygine brałem w szpitalu i nijak, w żaden sposób nie odczułem jej działania, a brałem 200mg
potem była masa różnych leków, że wymienie tylko wenle klomipramine bupropion buspiron i tak dalej
żaden z tych specyfików nie wyciągnął mnie z depresji, która trwa już rok [bez 2 tyg]
dlatego zasugerowałem ostatnio lekarzowi, że to może kwestia lęku nie nastroju
jak wiadomo stosowanie iMAO znacznie ogranicza pole lekowego manewru więc dostałem eksperymentalnie właśnie depakine, a ostatnio w ruch poszła olanzapina [drugi raz], tym razem od dawek symbolicznych [2,5-5mg] i w niej desperacko pokładam nadzieję na lepsze...
3tyg już prawie jestem na tej depakine i tylko jednego dnia bolał mnie dosyć ostro i nietypowo brzuch. poza tym - nic
dzięki za informacje :)
Offline
Posty
2
Dołączył(a)
24 wrz 2012, 20:35

KWAS WALPROINOWY/WAL.SODU(Depakine,Depakine Chrono,Convulex)

przez one-half 02 paź 2012, 18:34
Tabak ja też mam spore doświadczenie ze stabilizatorami - obecnie lit (już ponad 3 lata) i lamotrygina (blisko rok), w przeszłości właśnie Depakine (epic fail :? ) i powiem Ci, że raczej nie liczyłbym na to, że skutecznie wyciągną Cię one samodzielnie z depresji i lęków. One w takich przypadkach robią z reguły za wzmacniacz dla leku antydepresyjnego. Podobnie z neuroleptykami. U mnie stabilizatory z neuroleptykami przynosiły mierne korzyści, dopiero jak włączyłem antydepresant to sytuacja uległa poprawie. Jak by na to nie patrzeć, najskuteczniejszym narzędziem do walki z lękami są właśnie antydepresanty. Kierunek: serotonina.

Może za krótko brałeś każdy z antydepresantów (chodzi mi zwłaszcza o wenlę i klomipraminę)? Jeśli sytuacja jest kiepska to robienie porządku zajmie lekowi niestety sporo czasu. Ja, będąc w totalnej rozsypce, na konkretną poprawę czekałem 3 miesiące od momentu dodania antydepresanta. I na dzień dzisiejszy wniosek jest taki, że na depresję i lęki pomagały/pomagają mi w sumie przede wszystkim serotoninergiki. Tylko, że czasem po prostu trzeba im dać sporo czasu.
Offline
Posty
350
Dołączył(a)
27 kwi 2012, 18:12

przez eroica 03 paź 2012, 18:48
Mizer napisał(a):na razie jeszcze nie mam. ale dali mi to doprzetrawienia psychicznego, doktorka nawet nie zaprzeczała, że za tym idzie tycie


u mnie poszło 4-5kg w 2 tygodnie, poddałem się i przeszedłem na lamotryginę
gdyby nie ten efekt to oceniam nieźle, poza spowolnieniem poprawiło mi się
F31.8
mirtazapina 30 mg, kwetiapina 100mg, lamotrygina 100mg
Offline
Posty
224
Dołączył(a)
14 lut 2012, 17:03

KWAS WALPROINOWY/WAL.SODU(Depakine,Depakine Chrono,Convulex)

przez coma 28 lis 2012, 12:44
odstawiłam Depakine na własną rękę, czuję się o wiele lepiej, nie jestem aż tak zmęczona, i mam większą motywację do działania...
coma
Offline

KWAS WALPROINOWY/WAL.SODU(Depakine,Depakine Chrono,Convulex)

przez Gunia76 28 sty 2013, 09:16
Ja biorę Depakine chrono 300 od 3 tyg. i jest poprawa. Wcześniej miałam niekontrolowane wybuchy furii z byle powodu. Obecnie odczuwam gniew, ale nie wybucham. Faktycznie włosy mi wypadają, ale wcześniej też mi wypadały, więc nie wiem czy to od tych tabletek...biorę do nich silne witaminy. Biorę też Lexapro na stany depresyjno-lękowe.
Depakine miałam brać dwa razy dziennie rano i wieczorem, ale po wieczornej dawce -rano strasznie kręciło mi się w głowie i byłam jak naćpana. Po dawce porannej wszystko ok. Sama zrezygnowałam z dawki wieczornej, bo lekarza mam dopiero jutro, a nie chciałam się męczyć. No i muszę do pracy jeździć samochodem...
http://www.nerwica.com/post918275.html#p918275 TO WŁAŚNIE JEST MOJA HISTORIA
Offline
Posty
944
Dołączył(a)
16 kwi 2012, 22:24

KWAS WALPROINOWY/WAL.SODU(Depakine,Depakine Chrono,Convulex)

Avatar użytkownika
przez izzie 28 sty 2013, 11:01
Gunia76, Dzięki Ci za ten post.
Biorę Depakine od kilku dni i włos mi się na głowie jeży jak czytam o tym wszystkim....
Avatar użytkownika
Offline
Posty
981
Dołączył(a)
14 lip 2011, 13:58

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości

Przeskocz do