SSRI-temat ogólny

Masz pytanie związane z lekami ? Chcesz podzielić się 'wrażeniami' z innymi ? Farmakologia czy psychoterapia... ?

SSRI-temat ogólny

przez spiety99 29 sty 2016, 19:27
johny777 napisał(a):Ricah,
Czy można jakoś wybadać, że ma się problem endogenny?.
Wczoraj miałem pierwszą wizytę u psychologa. Trochę pogadałem i troszkę lepiej.


no widzisz, dużo motywacji i uparcia a będzie dobrze
Offline
Posty
175
Dołączył(a)
05 wrz 2015, 00:36

SSRI-temat ogólny

przez Asia87 29 sty 2016, 21:18
Po jakim czasie zaczela u Was dzialac paroksetyna( rexetin, paxtin)? ja biore juz 5 tyg i nic
Offline
Posty
14
Dołączył(a)
29 sty 2016, 20:47

SSRI-temat ogólny

przez johny777 30 sty 2016, 00:38
Ricah,
Konkretnie zaczęło się wtedy, gdy moja żona trafiła do szpitala psychiatrycznego. Starsznie wtedy to przeżyłem. Stwierdzono u niej zaburzenia lękowe.
Offline
Posty
15
Dołączył(a)
09 lut 2015, 00:04

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

SSRI-temat ogólny

Avatar użytkownika
przez Ricah 30 sty 2016, 10:43
Asia87, daj temu lekowi przynajmniej 8 tygodni na pelne rozkrecenie sie. Jezeli wtedy nie zadziala, to mozesz myslec o zmianie leku.

johny777, to sugeruje, ze problem jest psychologiczny. Nie wyklucza problemu endogennego, ale bardziej prawdopodobne jest pierwsze zdanie.
Problem endogenny jak sama nazwa wskazuje, nie ma przyczyn w podlozu psychologicznym, a bardziej biologicznym czy genetycznym. Przykladowo chory rodzic moglby byc takim wskaznikiem. Lub brak (psychologicznej) przyczyny depresji. Jednak kazdy taki problem psychologiczny moze uaktywnic problem endogenny, stad nie jest to przesądzone.
Agomelatyna 25mg
some shit
Avatar użytkownika
Offline
Posty
986
Dołączył(a)
01 gru 2014, 19:25
Lokalizacja
Zabrze

SSRI-temat ogólny

Avatar użytkownika
przez Kalebx3 30 sty 2016, 15:23
Asia87 napisał(a):Po jakim czasie zaczela u Was dzialac paroksetyna( rexetin, paxtin)? ja biore juz 5 tyg i nic

Nic na plus , czy w ogóle nic ?
Bo jeśli to drugie ,,, to tak jak mówił Ricach .
>>> Jesteśmy żebrakami żyjącymi na koszt Boga >>>
Avatar użytkownika
Offline
Posty
9030
Dołączył(a)
26 cze 2011, 00:09
Lokalizacja
człowiek śmiertelny i grzeszny

SSRI-temat ogólny

przez johny777 31 sty 2016, 18:26
Witam,
Czy poziom serotoniny można jakoś zbadać. Z ciekawości zbadałem sobie serotoninę i noradrenalinę w surowicy. Wiem że to są badania, które nie przekładają się na hormony w mózgu, ale...
Mój wynik był następujący:
Serotonina 174ug/l Zakres referencyjny <292
Noradrenalina 451ng/l Zakres referencyjny 165-460.
Niestety żaden z lekarzy nie był w stanie zinterpretować tych wyników. Może ktoś pomoże.
I jeszcze pytanie odnośnie polcardu. Czy osoba biorąca leki SSRI może brać leki typu polcard przeciw zawałom i udarom.
Pozdrawiam
Offline
Posty
15
Dołączył(a)
09 lut 2015, 00:04

SSRI-temat ogólny

przez Mrpsychoalien 10 lut 2016, 02:49
Słuchajcie mam pytanie czy branie leków ssri może wpłynąc na rozwój np psychozy albo uaktywnic schizofrenie ? Poniewaz bralem te leki jakis czas niedawno t5ez odstawilem bo bylo mi na nich gorzej a konkretnie na sertalinie jak przechodzilem kolo np znajomych na ulicy to zaraz myslalem ze o mnie mowie i sie smieja ze mnie ze np z domu nie wychodze itd. Ogolnie po tych lekach ostatnio calkowicie stracilem ochote do spotykania sie z ludzmi jak kiedys na nich jeszcze mialem w miare ochote tak wlasnie pod koniec kuracji jakby calkiem pomieszaly mi w glowie teraz tez czuje sie dziwnie jakbym byl w innym swiecie i sie w ogole zastanawiam czy jestem człowiekiem ogolnie tez od samego poczatku na nich przedmioty układaly sie jakby w twarze ale moze to tylko moja wyobraznia ,czasem tez ostatnio jak nawet wyjde wieczorem boje sie np ludzi w grupce jak stoja i odrazu mam mysli ze sie na mnie rzuca ze mi zrobia krzywde.
Offline
Posty
20
Dołączył(a)
27 gru 2015, 19:42

SSRI-temat ogólny

Avatar użytkownika
przez gargul 10 lut 2016, 14:48
Cześć wszystkim.
Niestety po dwuletniej przerwie wracam do SSRI. Diagnoza "zespół depresyjny".
Na razie mam serte 25mg przez kilka dni, a później mam się przesiąść na 50.

Mam nadzieję że tym razem pójdzie lepiej niż z ostatnio z esci, gdzie jedyną dawkę jaką tolerowalem to 5mg. Po dyszcze byłem wrakiem człowieka.

Na razie czuje że bezobjawowo to się serta tez nie wkręci. Na razie czuje generalne osłabienie i straszne piszczenie w uszach. Mam nadzieję że wkrótce to minie.

Zapomnialem powiedzieć lekarzowi że przez długi czas codziennie pilem melise. Mam nadzieję że nie ma ona interakcji z serta.
pozdr, gargul
----------
Stres? Wpędzanie się w chorobę, głupotą innych...
Avatar użytkownika
Offline
Posty
133
Dołączył(a)
05 wrz 2013, 20:21

SSRI-temat ogólny

Avatar użytkownika
przez gargul 10 lut 2016, 18:21
Kurde, lekko nie będzie. Dopiero co dochodzenie do siebie a pół tabsy wciagnalem ok. 11. Straszny zamuł i rozbicie. Ucisk w głowie. Dreszcze. Rozdrażnienie. Dziwne napięcie mięśniowe.

Przypomnijcie sobie swoje pierwsze dni. Dajcie znać czy to tylko pierwsze dni będą przechodzenie w ten sposób, bo nie dam rady długo funkcjonować z takimi ubokami w pracy.
pozdr, gargul
----------
Stres? Wpędzanie się w chorobę, głupotą innych...
Avatar użytkownika
Offline
Posty
133
Dołączył(a)
05 wrz 2013, 20:21

SSRI-temat ogólny

Avatar użytkownika
przez Sigrun 10 lut 2016, 19:15
gargul, ja od paru dni biore sertre. Zaczelam od 50 i przeszlam na 100. Przez pierwsze trzy dni co jakis czas strasznie drzaly mi rece i serce kolatalo. Do tego doszlo dziwne rozkojarzenie. Pozniej sie uspokoilo. Na tyle ze lęki praktycznie minely i niema juz gonitwy mysli.
Lieb's oder lass es, alles dazwischendrin gibt's nicht
Avatar użytkownika
Offline
Posty
2692
Dołączył(a)
06 sie 2015, 18:40
Lokalizacja
aus der Hölle

SSRI-temat ogólny

Avatar użytkownika
przez gargul 10 lut 2016, 19:31
Niestety u mnie uspokoiło się tylko na chwilę i teraz wróciło zexzdwojona siłą.
Czuję takie ogromne wewnętrzne ciśnienie że chce sobie rwac żyły.

Co się dzieje?
pozdr, gargul
----------
Stres? Wpędzanie się w chorobę, głupotą innych...
Avatar użytkownika
Offline
Posty
133
Dołączył(a)
05 wrz 2013, 20:21

SSRI-temat ogólny

przez boogyman 11 lut 2016, 19:40
Gazy, bąki, wzdęcia. Czy ktoś po ssri miał z tym problem. Przyjmuję fevarin-fluwoksaminę 100mg (2 tygodnie) i już nie wyrabiam. Mam tak silne gazy że szok. Dodatkowo rzadko się wypróżniam i mam zaparcia. Może wyda się Wam to śmieszne ale mi to bardzo przeszkadza i zaraz chcę odstawić lek.
Czy to minie z czasem. Czy ktoś z Was miał podobnie? Błagam pomóżcie
Obecnie nic
Offline
Posty
203
Dołączył(a)
05 lis 2013, 21:17

SSRI-temat ogólny

Avatar użytkownika
przez monapayne 16 lut 2016, 01:47
Mrpsychoalien napisał(a):Słuchajcie mam pytanie czy branie leków ssri może wpłynąc na rozwój np psychozy albo uaktywnic schizofrenie ? Poniewaz bralem te leki jakis czas niedawno t5ez odstawilem bo bylo mi na nich gorzej a konkretnie na sertalinie jak przechodzilem kolo np znajomych na ulicy to zaraz myslalem ze o mnie mowie i sie smieja ze mnie ze np z domu nie wychodze itd. Ogolnie po tych lekach ostatnio calkowicie stracilem ochote do spotykania sie z ludzmi jak kiedys na nich jeszcze mialem w miare ochote tak wlasnie pod koniec kuracji jakby calkiem pomieszaly mi w glowie teraz tez czuje sie dziwnie jakbym byl w innym swiecie i sie w ogole zastanawiam czy jestem człowiekiem ogolnie tez od samego poczatku na nich przedmioty układaly sie jakby w twarze ale moze to tylko moja wyobraznia ,czasem tez ostatnio jak nawet wyjde wieczorem boje sie np ludzi w grupce jak stoja i odrazu mam mysli ze sie na mnie rzuca ze mi zrobia krzywde.


Ja tak miałam... Dwa lata temu. Tez na sertralinie... Pózniej tez miałam przy innym ssri, ze ludzie mnie oceniają, ale tak bardzo. A na sertralinie to sny realne a świat taki właśnie sensu, jakby to nie była prawda. Coś w stylu jak to, z ja to ja, ze idę itd. Derealizacja.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1351
Dołączył(a)
24 lip 2013, 15:12

SSRI-temat ogólny

przez Kot_ 16 lut 2016, 03:58
robo, a na paroksetynie też tak mialaś? I tą derealizacje/depersonalizacje mialaś na początku 'terapii lekiem czy np. juz po uplywie kulku miesięcy? To co opisalaś, to bardzo czesto objaw lęku i widzę, ze Ty powinnaś unikać takich leków jak sertralina, fluoksetyna, wenlafaksyna czy wellbutrin. Dla cb to raczej taka delikatna fluwoksamina czy citalopram. W życiu bym ci sertaliny nie przepisał, fluo,sertra to agresywne leki nie pod takie objawy.
Kot_
Offline

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Baidu [Spider] i 10 gości

Przeskocz do