Skocz do zawartości
Nerwica.com

WENLAFAKSYNA (Alventa, Exyven, Efectin ER, Efevelon SR, Faxigen XL, Faxolet ER, Lafactin, Oriven, Prefaxine, Symfaxin ER, Velaxin ER, Venlafaxine Aurovitas/ Bluefish XL, Venlectine)


Miss Worldwide

Rekomendowane odpowiedzi

Dominik_wot, za bardzo probujesz sprowadzic depresje do postaci zero jedynkowej. Sam z profesji jestem informatykiem i facetem z natury, stad nie dziwi mnie takie podejscie, ale niestety tak nie jest. Depresja jak napisal Pablo5HT1 jest przewaznie wypadkowa kilku rzeczy, zwlaszcza dochodza tutaj problemy psychologiczne, ktore nie sposob ocenic pod takim samym prostym wzgledem, jak poziomy neuroprzekaznikow. Wciaz nie wiadomo co tak naprawde jest przyczyna depresji, nie wiadomo co dziala na pewno, a co na pewno zaszkodzi. Podejrzewa sie, ze pewne uklady i ich pewne patologiczne stany moga doprowadzac do danego typu objawow, ale nawet wtedy mozna wyroznic kilka przyczyn (najprosciej mozna patrzec na lęki, gdzie ich przyczyna lezec moze w ukladzie serotoninowym, dopaminergicznym czy GABA, choc to pewnie niepelna lista mozliwych winowajcow).

 

Co do tego, jakie uboki sa na noradrenalinie. Zerknij na temat reboksetyny (bardzo silny i czysty NRI) i zobaczysz, ze nie jest kolorowo i ma je bardzo duzo osob. Sennosc (tak, noradrenalinowiec powoduje sennosc), tygodniowe zaparcia, swedzenie i bol oczu czy bole przy orgazmie - to tylko kilka z nich (a bardzo wiele osob by dopisala co najmniej nasilenie nerwowosci oraz lękow). Za to zero efektu na nastroj czy humor (w moim przypadku, nie musi tak byc zawsze).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach