Czy to depresja? Proszę o pomoc...

Forum poświęcone depresji oraz CHAD. Jeżeli czujesz, że sam/a sobie nie radzisz, nie zwlekaj z napisaniem o tym. A jeżeli depresje masz za sobą - możesz podzielić się wskazówkami.

Czy to depresja? Proszę o pomoc...

przez KamilWitek90 15 maja 2014, 10:44
Witam
Jestem nowy na forum, postanowiłem tutaj poszukać pomocy bo już nie daje sobie rady.
Mam 25 lat i od dwóch lat męczę się z dolegliwościami o których zaraz napisze. Zacznę od tego że mam podwyższone ciśnienie 90/150, jestem cały czas rozdrażniony,w nocy się budzę nie mogę zasnąć. W dzień z kolei jestem ospały.Mam taki nerwowy tik że drży mi lewa powieka, męczą mnie duszności, cały czas czuje niepokój i martwię się byle czym. Do tego zaczęły mi lecieć strasznie włosy co dodatkowo mnie nakręca na to umartwianie się,często mam wizyty w toalecie, drżą mi ręce. Nic mnie nie cieszy, najchętniej bym tylko siedział w domu. Często mam podpuchniętą twarz. Podejrzewałem że to może tarczyca, zrobiłem badania, oto wyniki:
TSH 2,72 ( 0,27- 4,2)
FT4 21,33 ( 12-22)
kortyzol 650 ( 171-536)norma dla godzin w których robiłem to badanie
żelazo 100 (59-158)
testosteron w normie chociaż blisko dolnej granicy
morfologia też ok, trochę za mało białych krwinek 4,2 (4,3-10)
w nawiasach podałem normy

zrobiłem też USG tarczycy wynik ok
potem badanie na przeciwciała tarczyce i też ok

po obejrzeniu tych badań endokrynolog powiedział ze to nie jest tarczyca bo przeciwciała rozwiały jego wątpliwości, chociaż z drugiej strony dziwi się ze podnosi się poziom hormonów tarczycy . Rok temu wyniki były takie:
TSH1,85
FT419,8

Zastanawiam się czy nerwy i stresy mogą wpływać w ten sposób na tarczycę że windują te hormony do góry. Niby kortyzol wysoki ale lekarz mówi ze może taki być . Dodam ze dbam o zdrowie, regularnie ćwiczę na siłowni, chodzę na basen, odżywiam się zdrowo, nie palę, nie piję a tutaj taki los ciężki. Najgorsze że nie wiem od czego się leczyć. Za tym ze to nerwy może przemawiać fakt ze mam problemy rodzinne(w domu alkoholik) ja w dodatku pracuje za granica i martwię się co się dzieje w Polsce. Czasami cały dzień nie potrafię przestać o tym myśleć i jeszcze te włosy mnie teraz meczą, nie chce być łysy zawsze miałem ładne czarne, gęste włosy.

Dodam że kiedyś lekarz przypisał mi CLORANXEN lek mocno uspokajający, jak go biorę to czuję się lepiej, ale brać go cały czas też nie sztuka...
Offline
Posty
2
Dołączył(a)
15 maja 2014, 10:20

Czy to depresja? Proszę o pomoc...

Avatar użytkownika
przez agusiaww 15 maja 2014, 18:46
Z tego co piszesz to wynika ze masz jedynie podwyzszony kortyzol, czyli mozna domniemywac ze raczej masz cos z gruntu nerwicy/depresji. To takze swiadczy o tym, ze po uspokajajacym czujesz sie lepiej. Nalezy isc do psychiatry.
Warto żyć, warto marzyć, bo to co osiągalne możliwe jest do zdobycia.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
6261
Dołączył(a)
05 mar 2009, 09:22

Czy to depresja? Proszę o pomoc...

Avatar użytkownika
przez ekspert_abcZdrowie 17 maja 2014, 18:38
Witaj KamilWitek90!

Kortyzol to hormon stresu i jego podwyższony wynik świadczy o tym, że znajdujesz się w ciągłym stanie napięcia emocjonalnego. Jeśli wykonane przez Ciebie badania nie wskazują na przyczyny Twoich dolegliwości, to niewykluczone, że objawy, o jakich wspominasz (rozdrażnienie, problemy ze snem, wypadanie włosów, podwyższone ciśnienie, zamartwianie się, podwyższone ciśnienie, ospałość, spadek motywacji, drżenie rąk itp.), wynikają z nerwicy. Najlepiej skonsultuj się z lekarzem psychiatrą, który będzie mógł postawić diagnozę. Pozdrawiam!
Psycholog
Posty
7586
Dołączył(a)
22 sie 2011, 15:11

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Czy to depresja? Proszę o pomoc...

przez KamilWitek90 18 maja 2014, 21:55
Dziękuję za pomoc, udam się z tym do psychologa
Offline
Posty
2
Dołączył(a)
15 maja 2014, 10:20

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: MSNbot Media i 15 gości

Przeskocz do