Skocz do zawartości
Nerwica.com
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
KamilWitek90

Czy to depresja? Proszę o pomoc...

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem nowy na forum, postanowiłem tutaj poszukać pomocy bo już nie daje sobie rady.

Mam 25 lat i od dwóch lat męczę się z dolegliwościami o których zaraz napisze. Zacznę od tego że mam podwyższone ciśnienie 90/150, jestem cały czas rozdrażniony,w nocy się budzę nie mogę zasnąć. W dzień z kolei jestem ospały.Mam taki nerwowy tik że drży mi lewa powieka, męczą mnie duszności, cały czas czuje niepokój i martwię się byle czym. Do tego zaczęły mi lecieć strasznie włosy co dodatkowo mnie nakręca na to umartwianie się,często mam wizyty w toalecie, drżą mi ręce. Nic mnie nie cieszy, najchętniej bym tylko siedział w domu. Często mam podpuchniętą twarz. Podejrzewałem że to może tarczyca, zrobiłem badania, oto wyniki:

TSH 2,72 ( 0,27- 4,2)

FT4 21,33 ( 12-22)

kortyzol 650 ( 171-536)norma dla godzin w których robiłem to badanie

żelazo 100 (59-158)

testosteron w normie chociaż blisko dolnej granicy

morfologia też ok, trochę za mało białych krwinek 4,2 (4,3-10)

w nawiasach podałem normy

 

zrobiłem też USG tarczycy wynik ok

potem badanie na przeciwciała tarczyce i też ok

 

po obejrzeniu tych badań endokrynolog powiedział ze to nie jest tarczyca bo przeciwciała rozwiały jego wątpliwości, chociaż z drugiej strony dziwi się ze podnosi się poziom hormonów tarczycy . Rok temu wyniki były takie:

TSH1,85

FT419,8

 

Zastanawiam się czy nerwy i stresy mogą wpływać w ten sposób na tarczycę że windują te hormony do góry. Niby kortyzol wysoki ale lekarz mówi ze może taki być . Dodam ze dbam o zdrowie, regularnie ćwiczę na siłowni, chodzę na basen, odżywiam się zdrowo, nie palę, nie piję a tutaj taki los ciężki. Najgorsze że nie wiem od czego się leczyć. Za tym ze to nerwy może przemawiać fakt ze mam problemy rodzinne(w domu alkoholik) ja w dodatku pracuje za granica i martwię się co się dzieje w Polsce. Czasami cały dzień nie potrafię przestać o tym myśleć i jeszcze te włosy mnie teraz meczą, nie chce być łysy zawsze miałem ładne czarne, gęste włosy.

 

Dodam że kiedyś lekarz przypisał mi CLORANXEN lek mocno uspokajający, jak go biorę to czuję się lepiej, ale brać go cały czas też nie sztuka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Z tego co piszesz to wynika ze masz jedynie podwyzszony kortyzol, czyli mozna domniemywac ze raczej masz cos z gruntu nerwicy/depresji. To takze swiadczy o tym, ze po uspokajajacym czujesz sie lepiej. Nalezy isc do psychiatry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj KamilWitek90!

 

Kortyzol to hormon stresu i jego podwyższony wynik świadczy o tym, że znajdujesz się w ciągłym stanie napięcia emocjonalnego. Jeśli wykonane przez Ciebie badania nie wskazują na przyczyny Twoich dolegliwości, to niewykluczone, że objawy, o jakich wspominasz (rozdrażnienie, problemy ze snem, wypadanie włosów, podwyższone ciśnienie, zamartwianie się, podwyższone ciśnienie, ospałość, spadek motywacji, drżenie rąk itp.), wynikają z nerwicy. Najlepiej skonsultuj się z lekarzem psychiatrą, który będzie mógł postawić diagnozę. Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×