RISPERIDON (Rispolept,Disaperid,Risperon,Rispolux,Risset)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy risperidon pomógł Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
25
40%

Nie
6
10%

Zaszkodził
31
50%

 
Liczba głosów : 62

Re: Rispolept

przez Data 19 kwi 2009, 09:46
U mnie też widzę stabilizację nastroju i lepszą koncentrację i bardziej trzeźwo oceniam lęki. Jutro idę do lekarza i zapytam o hydroksyzynę.
Data
Offline

Re:

Avatar użytkownika
przez AnkaSzklanka 10 maja 2009, 14:49
Herflo napisał(a):nie wiem jak po rispolepcie mozna sie normalnie czuc...ja bralam pare lat temu najmniejsza dawke chyba 1mg i po pierwszej tabletce myslalam ze zwariuje- slinotok, galki oczu "szly mi do gory", w ogole czulam sie wyobcowana, jakbym popadala w chorobe, w koncu lekarz zdecyowal sie odstawic mi ten lek, moze bylam nadwrazliwa


miałam identycznie, te gałki oczne idące do góry to jest koszmar na jawie!
Avatar użytkownika
Offline
Posty
67
Dołączył(a)
09 maja 2009, 22:01
Lokalizacja
Warszawa

Re: Rispolept

przez Robertinhio89 12 maja 2009, 22:06
Ja również nie czaję jak po risperidonie (składnik Risoleptu i Rissetu, który właśnie brałem) można się normalnie czuć. Miałem ogromny spadek libido, byłem naładowany jak diabli, nasiliły się lęki, miałem wrażenie, że każdy mnie obserwuje i zna moje myśli, zero potrzeb, wyobcowanie, człowiek czuje się jak roślinka, miałem wizję namierzania przez kogoś gdy przeglądałem internet i poczucie bycia jakby kryminalistą (do tego kląłem np. jak szewc). A wszystko na dawce 1 mg. Nadmienię, iż na dawce 0,5 nie było o dziwo źle, tylko strasznie chciało mi się spać. Masakra. Jedynym lekiem, który na mnie działa jak trzeba to Zolafren, który właśnie odstawiam. Po drodze był jeszcze Loquen, ale strasznie depresyjnie działał. Pozdrawiam.
PS: Czytałem na jednym z forów iż połączenie go z pernazyną daje zdumiewająco pozytywne efekty, nie wiem, sprawdźcie jak chcecie...
Offline
Posty
42
Dołączył(a)
12 maja 2009, 20:46

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Re: Rispolept

przez Data 13 maja 2009, 11:05
Po miesiącu zażywania Rispoleptu mam więcej energii, ale i moje lęki mają więcej energii. :(
Miałam bardzo silny atak lęku łącznie z derealizacją( horror masakra, tak moge nazwać stan w którym się znalazłam),wczoraj nie wzięłam tabletki, dzisiaj nie mam tych jazd, ale nie wiem czy to nie jest niezależna od Rispoleptu huśtawka nastroju, w każdym razie przedtem nie miałam aż takich odrealnień.Szkoda :( bo myślałam że coś mi w końcu pomoże.
Data
Offline

Re: Risset

przez Robertinhio89 13 maja 2009, 12:30
Witam! Brałem to cholerstwo przez nieco ponad tydzień i powiem krótko, krzyż na drogę. Miałem niemal wszystkie skutki uboczne, lęki, depresję, nie chciało mi się nawet myć, miałem wrażenie, że wszyscy znają moje myśli i ciągle mnie obserwują, wizje uśmiercania i namierzania z internetu, jednym słowem tragedia. Człowiek po tym leku czuje się jak jakieś dziwadło, roślinka, zero potrzeb, libido poniżej 0 do potęgi n-tej. A wszystko to na dawce 1 mg. PS: Powyższy opis nie dotyczy o dziwo dawki 0,5 mg, kiedy objawami ubocznymi była tylko niesamowita senność i lekutkie napięcie. Osobiście polecam Zolafren, aczkolwiek straszna seność w pierwszych 2-2,5 miesiąca leczenia i tycie. W 5 miesięcy dawek od 5-10 mg utyłem ponad 20 kg. Warto było jednak pocierpieć, gdyż obecnie czuję się naprawdę dobrze.
Offline
Posty
42
Dołączył(a)
12 maja 2009, 20:46

Re: Rispolept

przez miko84 13 maja 2009, 18:45
Jak masz takie jazdy na Rispolepcie który blokuje dopaminę to spróbuj Wellbutrinu.
miko84
Offline

Re: Rispolept

przez Data 15 maja 2009, 16:58
Rispolept blokuje receptory serotoniny 5 HT oraz dopaminy D2, wynika z tego że osłabia działanie hormonu przyjemności(serotoniny). A więc jeżeli ktoś ma niedobór tego hormonu to po Rispolepcie czuje się gorzej.
Data
Offline

Re: Rispolept

przez miko84 15 maja 2009, 17:47
Ano, dopamina też odpowiada za przyjemność. Ludzie na odwyku z narkotyków doświadczają anhedonii. Zresztą naukowcy nie mogą dojść do porozumienia który z tych neuroprzekaźników działa na przyjemność :)
miko84
Offline

Re: Rispolept

Avatar użytkownika
przez AnkaSzklanka 15 maja 2009, 17:51
ja po rispolepcie byłam wrakiem, miałam ataki paniki, to jest dla mnie koszmar a nie lek
Avatar użytkownika
Offline
Posty
67
Dołączył(a)
09 maja 2009, 22:01
Lokalizacja
Warszawa

Re: Rispolept

przez RafQ 15 maja 2009, 18:18
Jak dla mnie to dobry lek.Zażywam go głównie na lęki oraz nadmierne pobudzenie.W większej dawce powoduje lekkie sztywnienie mięśni i powoduje senność.Zażywam 1mg na dobę i czuję się lepiej niż kiedyś.
RafQ
Offline

Re: Rispolept

przez gigi 18 lip 2009, 18:48
Bardzo dobry lek mi pomaga na lęki wieczorne, biorę 1,5 mg na noc . Kiedyś miałem akatyzję po nim (mogłem wtedy robić godzinami rowerek jak w przedszkolu) ale za drugim podejściem jest spoko może dlatego że zaczełem brać po trochu zwiększając co 0,25 i brałem w postaci syropu.

[Dodane po edycji:]

A możecie napisać jakie wy dawki bierzecie i na co
Offline
Posty
4
Dołączył(a)
25 mar 2009, 23:20

Re: Rispolept

przez basior 19 lip 2009, 20:18
Jestem uzalezniony od seksu ...czy dla mnie wskazany bedzie lek hamujący układ dopaminergiczny czy raczej go pobudzający?
basior
Offline

Re: Rispolept

przez miko84 20 lip 2009, 00:31
Różnie z tym u wielu ludzi. Chyba u większości neuroleptyki zmniejszą libido, bo dopamina odpowiada za pożądanie. Także SSRI są słynne ze zmniejszania libido. Ale wydaje mi się, że także niedobór dopaminy może odpowiadać za kompulsywne poszukiwanie seksu ( jak wiadomo stosunek uwalnia dopaminę, ale później ona spada, więc to czasami błędne koło i człowiek potrzebuje więcej i częściej, co prowadzi do uzależnienia ).
miko84
Offline

Re: Rispolept

przez basior 20 lip 2009, 12:00
miko84 -masz racje,teraz własnie nie wiem czy w moim przypadku uzaleznienie od seksu to konsekwencja potrzeby uzupełniania tego hormonu czy raczej skutek jego nadmiaru...moze po objawach abstynencyjnych mozna by było cos wywnioskowac?-są to pobudzenie,silny ból głowy,bezsennosc i niemoznosc wyciszenia,wyluzowania sie nawet podczas spoczynku...
basior
Offline

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Przeskocz do