Skocz do zawartości
Nerwica.com

E-wuś a poufność informacji o leczeniu psychiatrycznym


Soulmate

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

 

Dostałam od psychoterapeuty etykietkę:"ma pani pograniczne zaburzenia osobowości" i "trzeba na oddział" oraz "ja nie wiem jak się leczy takie osoby" Poszłam do terapeuty poznawczo-behawioralnego, zrobiono mi testy, 4konsultacje i co? Osobowość anankastyczna i lęk społeczny a całość doprawiona stanami depresyjnymi wywołanymi przewlekłym bezrobociem i biedą. Tymczasem zrozumiałam, że dostanę epikryzę bordera, będzie to wisiało w systemie e-wuś i każda rejestratorka powiedzmy np.u ginekologa dowie się, że jestem ciężko zaburzona psychicznie. A jeśli rejestratorka medyczna okaże się np.moją koleżanką ze studiów? Bo jestem z wykształcenia mgr pielęgniarstwa. Albo pracodawca nie przyjmie mnie do pracy w szpitalu bo w systemie NFZ-u wisi info, że pacjentka o nazwisku...leczy się w poradni zdrowia psychicznego. Pracowałam w dps-ie przeznaczonym dla chorych psychicznie i zaskoczyło mnie gdy moja kierowniczka stwierdziła, że "a schizofrenia to to samo co depresja" Szok!

Mamdo Was pytanie: czy boicie się, że ludzie postronni dowiedzą się przez system e-wuś o problemach z psychiką?

Ps. nie wierzcie w tajemnicę lekarską, moje koleżanki z dpsu wynosiły dane o pacjentkach i całe miasteczko szumiało o tym co pacjentki dpsu wyprawiają.

 

Pozdrawiam

Marta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja czytałem artykuł w jakiejś gazecie (nie był to Fakt ani Wybiórcza), w którym właśnie podniesiono kwestię prywatności pacjenta i tajemnicy lekarskiej w przypadku systemu EwuŚ. Ten system nic nie zbiera, ale jego tzw. upgrejd wprowadzony w 2014 ma na tzw. karcie pacjenta rejestrować naszą historię choroby- wraz z datą, nazwą jednostki specjalistycznej i nazwiskiem lekarza, u którego byliśmy, przebyte choroby, informacje nt. uczuleń, przyjmowane leki (wypisane recepty) itp.

Udostępnij tę odpowiedź