Skocz do zawartości
Nerwica.com

BÓG - czy istnieje,jaki jest,nasze wyobrażenie


sbb88

Czy wierzysz w Boga?  

52 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy wierzysz w Boga?

    • Tak, jestem wyznawcą kościoła latającego potwora spaghetti
      0
    • Tak, wierzę w Boga (hinduista)
      0
    • Tak, wierzę w Boga osobowego (judaista)
      0
    • Tak, wierzę w Boga osobowego (muzułmanin)
      0
    • Tak, wierzę w Boga osobowego (chrześcijanin-inny odłam)
      0
    • Tak, wierzę w Boga osobowego (protestant)
      1
    • Tak, wierzę w Boga osobowego (prawosławny)
      0
    • Tak, wierzę w Boga osobowego (katolik)
      19
    • Tak, jestem rycerzem Jedi
      2
    • Tak, ale go nie lubię (satanista, nihilista)
      1
    • Tak, wierzę w Boga osobowego (wyznaję inną religię)
      0
    • Tak, wierzę w Boga osobowego (ale nie wyznaję religii)
      2
    • Przykładam marginalne znaczenie do koncepcji Boga (buddysta)
      1
    • Tak, wierzę w Boga bezosobowego (deista/panteista itp.)
      6
    • Nie mam zdania/Niezdecydowany (agnostyk)
      9
    • Nie, Bóg nie istnieje (ateista)
      19


Rekomendowane odpowiedzi

Według 10 przykazań nie mogą.

 

"Nie uczynisz sobie obrazu rytego ani żadnej podobizny tego, co jest na niebie w górze i co na ziemi nisko, ani z tych rzeczy, które są w wodach pod ziemią. Nie będziesz się im kłaniał ani służył."

To przykazanie zostało wycięte z Chrześcijańskiego Dekalogu aby można było zarobić na dewocjonaliach i poprzez obrazy, rzeźby bardziej oddziaływać na lud, ale protestanci je przywrócili.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

refren, jak powiedziałem paru wierzącym osobom o tych prawdziwych przykazaniach to uznali że se wymyslam i jestem bluźniercą i heretykiem. To samo odnośnie wprowadzenia celibatu czy faktycznej daty narodzin Chrystusa która ustanowili Rzymianiepo przyjęciu Chrześcijaństwa aby zastąpic inne święto w tym dniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale właśnie w Katechiźmie jest wyjaśnione dlaczego interpretujemy te przykazania tak a nie inaczej. Oprócz treści dosłownej pozostaje jeszcze problem jej interpretacji. Przede wszystkim należy tekst odnosić do całego Pisma, bo z fragmentów można wydedykować cokolwiek, a przecież Jezus wypełnił starą literę Prawa.

Przykazanie nie tworzenia sobie obrazu Boga ma dzisiaj swój sens, ale nie dosłowny. Podobnie nie mamy kamienować cudzołożnic, mimo że w Starym Testamencie było taki nakaz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

refren, jak powiedziałem paru wierzącym osobom o tych prawdziwych przykazaniach to uznali że se wymyslam i jestem bluźniercą i heretykiem. To samo odnośnie wprowadzenia celibatu czy faktycznej daty narodzin Chrystusa która ustanowili Rzymianiepo przyjęciu Chrześcijaństwa aby zastąpic inne święto w tym dniu.

 

"Czas biologiczny prowadzi nas ku kresowi naszej doczesnej egzystencji. Natomiast czas sakralny, o którym mówi Eliade przenosi nas do innej, pozaempirycznej rzeczywistości i umożliwia przezwyciężenie poczucia przygodności i nieuchronności przemijania. W dziedzinie religii właśnie liturgia wprowadza nas w przeżywanie życia na płaszczyźnie wielkich wydarzeń zbawczych."

 

"Eliade zauważa, że człowiek religijny zawsze żyje w czasie sakralnym. Jest to czas cykliczny, biegnący po kole, powtarzalny, święty. Znaczony jest on następstwem kolejnych ważnych wydarzeń w życiu religijnym, cyklem świąt. W chrześcijańskiej tradycji prawosławnej mamy Dwanaście Wielkich Świąt, wśród których centralną rolę odgrywa Wielkanoc i Boże Narodzenie. Starsze pokolenie posługiwało się swoistym kalendarzem. Czas był precyzowany nie poprzez podanie określonej daty: dzień, miesiąc, rok, lecz mówiono: na Spasa, po Kreszczeniji, na Pokrowu. W ten sposób w języku i świadomości tego pokolenia zachowywano czas święty, związek z Bogiem i cyklami natury. Na najbardziej podstawowych poziomach kultury życie – bycie człowiekiem – może być rozumiane jako akt religijny: zdobywanie pożywienia, życie płciowe i praca mają wartość sakramentu. Być człowiekiem, a raczej nim się stawać, to znaczy być religijnym – pisze Eliade. "

 

http://wkulbat.pl/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=359

http://www.przegladprawoslawny.pl/articles.php?id_n=1701&id=8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×