Esci spin-off

Nic związanego z tematami 'nerwica', 'stres', 'depresja', 'psychologia' itd.
W końcu nie tylko psychologią człowiek żyje. ;)

Esci spin-off

przez Zazulka 27 kwi 2014, 12:30
Ashleigh napisał(a):Wiem, ze po lekach ciezko jest wstawac, nie mozna sie obudzic, ale trzeba probowac. Trzeba planowac dzien, zeby to jakos mialo rece i nogi-zeby te dni, co mamy przezyc byly jakos z sensem.
To u mnie wygląda to dokładnie odwrotnie. Żadnej dodatkowej większej senności na lekach. Żadnych problemów z wstawaniem. Wręcz przeciwnie - normuje mi się cykl dobowy - zaczynam odczuwać senność przed północą, budzę się koło 8 rano. Do tej pory zaczynałam ożywać przed północą, kładłam się ok.5-6 i wstawałam nie wcześniej niż w południe. Dla mnie działanie esci jeśli chodzi o sen/czuwanie to po prostu bajka :D
Ja dni nie planuję tak, by były z sensem. Po pierwsze, jak planuję (na przykład wcześniej wstać i rano coś zrobić, to na bank mam trudności z zasypianiem. A jak planuję dzień całościowo, to budzę się spięta i zdenerwowana. Na mnie "zadaniowość" nie działa dobrze :(
Escitalopram 10mg
Sulpiryd 50mg
Offline
Posty
301
Dołączył(a)
02 mar 2014, 14:38

Esci spin-off

przez elmopl79 27 kwi 2014, 12:45
Kurcze,to u mnie byla potworna senność....ja rano juz wstawalam zmeczona....strasznie mnie to meczylo....juz myslalam,ze nigdy nie przejdzie.

Ja wiem,ze trzeba samemu sporo pracować nad tym wszystkim,ale niektórzy tak ladnie reagują na te leki,ze tylko pozazdroscic(oczywiscie w pozytywnym sensie tego slowa)
Mnie tylko zastanawia,jak esci ma dzialac p/deoresyjnie,jak ono u mnie depresje wręcz obudziło....czasami czuje taki depresyjny nastrój...i nie ma dnia wtedy zebym nie rizmyslala o tym jak sue czuje,ze esci nie jest lekiem dobrze"dopasowanym"dla mnie....Ale jak jest dobrze,to czuje,ze moglabym góry przenosić...
Offline
Posty
1774
Dołączył(a)
06 gru 2013, 15:53

Esci spin-off

przez Zazulka 27 kwi 2014, 13:02
elmopl79, ale już ci się powolutku rytm normuje, prawda? A ta senność to pewnie jeden z licznych efektów ubocznych. Ja tego nie miałam, za to krew mi się z nosa lała ;) Inni tego akurat nie raportowali :D
U mnie nastroju depresyjnego esci nie zwiększyło. Miałam już taki przed braniem, a teraz jest znacznie lepszy (nastrój znaczy), choć bywają tak zwane "momenty", a nawet dłuższe, niż tylko momenty. Mam nadzieję, że będzie ich coraz mniej, coraz mniej intensywnych, z mniejszą częstotliwością. Tak mi obiecuje moja pani od zawiłości mojej duszy i ciała (czyli psychoterapeuta).
Escitalopram 10mg
Sulpiryd 50mg
Offline
Posty
301
Dołączył(a)
02 mar 2014, 14:38

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Esci spin-off

przez lunatic 27 kwi 2014, 13:13
ja pierwsze dwa tygodnie jestem senny po kazdym leku :pirate: albo potem przechodzi albo nie
Offline
Posty
5335
Dołączył(a)
07 lis 2010, 10:55

Esci spin-off

przez elmopl79 27 kwi 2014, 13:30
Zazulka
Tak,powolutku sie normuje,ale to jest tak powolny proces,ze szok.Ja mam porównanie z paro,tam bylo zupelnie inaczej....No ten nastrój depresyjny nie trwa wiecznie,przechodzi,ale chociazby jeden dzien takiego nastroju,to mam wrażenie,ze znowu sie cofam....Ja wiem,zdaje sobie z tego sprawę,ze trzeba tez samemu pracować nad sobą,ale to jest cholernie trudne i wystarczy jeden wlasnie taki dzien i wszystko sie sypie...Jak na trzy miesiące brania leku,to mysle,ze powinno byc juz b.dobrze,a ja nie moge tak powiedzieć.....
Offline
Posty
1774
Dołączył(a)
06 gru 2013, 15:53

Esci spin-off

Avatar użytkownika
przez inez3 27 kwi 2014, 18:03
elmopl79, jestem bardzo zadowolona z esci choć początek był okropny... Co do Lamitrinu to nie wiem ile będę brać. Niedługo mam wizytę u psychiatry to się dowiem.

Co do senności - ja jej w ogóle nie miałam, wręcz odwrotnie. Na początku jak wiecie budzilam się o 4 i od razu nerwy. Teraz się unormowało czyli śpię ok. 6h (tyle zazwyczaj śpię). Żałuję, że nie jestem większym śpiochem, bo z chęcią bym dłużej spała :).
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1928
Dołączył(a)
06 cze 2007, 10:31

Esci spin-off

przez elmopl79 27 kwi 2014, 18:15
Inez
No to super!!!
Czyli jak sie trafi w lek,to jest to widać niemalże od razu....
Offline
Posty
1774
Dołączył(a)
06 gru 2013, 15:53

Esci spin-off

Avatar użytkownika
przez Tojaaa 27 kwi 2014, 19:27
Dziękuje Wam kochane za dobre słowa, elmo, Zazulka, Inez :D
U mnie dzień przyjemny pomimo chłodu.

Elmo, a czemu Twój lekarz upiera sie przy esci, skoro paro lepiej Ci służyło?
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1140
Dołączył(a)
12 cze 2013, 22:21

Esci spin-off

przez elmopl79 27 kwi 2014, 19:56
Tojaaa
Nie wiem czemu upiera sie przy esci....twierdzi,ze ten lek mi pomoże....Ja jak szlam do psychiatry,to wcale nie bylam w bardzo zlym stanie...esci zabrali mi lęki w 90%,ale czuje obniżenie nastroju,koncentracji co bardzo mnie wkurza,bo nie daje to żyć normalnie,bo codziennie myślę tylko o tym jak to ja się czuje....Sa dni,gdzie jest rewelacyjnie,ale potem zjazd nastroju w dol....
Teraz tez wlasnie tak mam-nastrój zjechal w dol....myslalam,ze to wina spraw kobiecych,alez ile mozna zganiać winę na okres,pogode....

-- 27 kwi 2014, 18:57 --

Tojaaa
A miewasz jeszcze te "glupie"mysli?
Offline
Posty
1774
Dołączył(a)
06 gru 2013, 15:53

Esci spin-off

Avatar użytkownika
przez Tojaaa 27 kwi 2014, 20:53
Elmo, długo juz go bierzesz i tak jak ja nie miałas stabilizacji, niby lepiej, ale jednak nie całkiem dobrze. U mnie początkowo esci trochę postawiło na nogi, ale potem mimo zwiększania dawki wszystko stanęło imzaczelo zjeżdżać w dół. Spina cały czas była i kiepskie samopoczucie, choć od biedy dało sie żyć. No ale nie o to przecież chodzi. Co do paro, to jednak cieszę sie, ze dr mi go dała nie upierajaco sie przy esci. Powoli schodzilam z esci na rzecz paro, z dawki 15 mg zeszłam do zera. W paro weszlam bez ubokow, trochę pobolewala mnie głowa i ta sennosc, ale mi to nie przeszkadza, zawsze byłam spiochem, nie prowadzę nocnego trybu życia, nie przepadam na nocnymi imprezami, łóżeczko, książka, tv i jest ok :D
Paro czuje, ze działa, nie pojawiły sie od jakiegoś czasu ataki paniczki, choć nastrój jest średnio stabilny. Jednak jestem zadowolona, bo coś siemruszylo. Oby do przodu, wierze, ze będzie lepiej.
Co do głupich myśli, to miewam je, ale juz nie wywołują takiego strachu i złego samopoczucia.
No i po paro zaczęły mi wylazic pryszcze :why: , ale kij tam, mogę być cała pryszczata i gruba, byle lepiej sie czuć. No i trochę przytylam, ze 2-3 kg :(
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1140
Dołączył(a)
12 cze 2013, 22:21

Esci spin-off

Avatar użytkownika
przez khaleesi 27 kwi 2014, 21:02
kolejny offtopowy wątek?
witajcie Obrazek
"Zajmij się życiem albo umieraniem"
Nie wystarczy mieć rozum, trzeba jeszcze posiadać go tyle, by go nie mieć za dużo.~~Andre Maurois
Jest cechą głupo­ty dos­trze­gać błędy in­nych, a za­pomi­nać o swoich
Avatar użytkownika
Offline
Mistrz Avatara
Posty
12625
Dołączył(a)
20 lis 2010, 22:09
Lokalizacja
Kraina Czarów ekm Smoczków! :)

Esci spin-off

przez elmopl79 27 kwi 2014, 21:16
Tojaaa
Esci dosyc dobrze podzialalo na lęki i panike,ale ten nastrój niestabilny....to mnie strasznie doluje....
Ty pisalas,ze na esci nie mialas ani jednego dnia dobrego,ja mialam,nawet rewelacyjny nastrój i on trwal nawet tydzień,ponad tydzień....wiec dlatego nie wiem czy mam naciskac na zmianę leku....
Offline
Posty
1774
Dołączył(a)
06 gru 2013, 15:53

Esci spin-off

przez lunatic 27 kwi 2014, 21:35
khaleesi,
czesc, widze ze trafilas
Offline
Posty
5335
Dołączył(a)
07 lis 2010, 10:55

Esci spin-off

Avatar użytkownika
przez Gradrec 28 kwi 2014, 10:01
Obecny!
Avatar użytkownika
Offline
Posty
659
Dołączył(a)
23 gru 2013, 08:21

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Przeskocz do