Leki a objawy somatyczne nerwicy

Masz pytanie związane z lekami ? Chcesz podzielić się 'wrażeniami' z innymi ? Farmakologia czy psychoterapia... ?

Leki a objawy somatyczne nerwicy

przez zdesperowany1 18 lis 2009, 02:56
Jakie przyjmujecie leki zeby zlagodzic a juz najlepiej zlikwidowac objawy somatyczne nerwicy?.W moim przypadku jest to mrowienie skóry i pieczenie oczu .Dodam ze objawy te ustępywaly jak brałem paroksetyne ale za bardzo mnie nakrecala.Chodzi o lek który bedzie to minimalizowal a jednoczesnie nie powodowal pobudzenia i podminowania.Benzo nie wchodza w grę ze wgledu na potencjal uzalezniajacy.Wlasciwie to prosze o pomoc:)
Ostatnio edytowano 18 lis 2009, 13:29 przez Amon_Rah, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Edit tematu
zdesperowany1
Offline

Re: objawy somatyczne nerwicy!

Avatar użytkownika
przez linka 18 lis 2009, 10:30
zdesperowany1, wiesz no o takich rzeczach rozmawia się z lekarzem, skoro paroksetyna za bardzo cię pobudzała było poprosić o coś "spokojniejszego".
Mnie z somatyzacji wywlekła Fluoksetyna, ale na początku też nieźle dawała kopa, z tym, że przy moich skłonnościach depresyjnych to nawet dobrze mi z tym było.

Praktycznie każdy antydepresant ma za zadanie zminimalizować somatyzację, porozmawiaj z psychiatrą - napewno znajdziesz lek dla siebie, głowa do góry :)
Zawsze trzeba działać. Źle czy dobrze, okaże się później. Żałuje się wyłącznie bezczynności, niezdecydowania, wahania. Czynów i decyzji, choć niekiedy przynoszą smutek i żal, nie żałuje się...
Avatar użytkownika
Offline
Przyjaciel forum
Posty
11446
Dołączył(a)
10 gru 2007, 14:11
Lokalizacja
Rivia

Re: objawy somatyczne nerwicy!

Avatar użytkownika
przez Anna R. 18 lis 2009, 11:48
Mnie pomogły fluoksetyna i klomipramina. Anafranil był najskuteczniejszy na objawy somatyczne.

Nasze doświadczenia jednak nie na wiele ci się zdadzą, bo o ile pamiętam nie tolerujesz leków działających na serotoninę. Próbuj wiec zastosować jakieś z pozostałych grup lub o innym mechanizmie działania. Psychiatra na pewno ustawi ci odpowiednie leczenie.

A jak tam agonisci? Lepiej czy gorzej? Może te objawy wystąpiły po ropinirolu?
Heimat ist kein Ort, Heimat ist ein Gefühl
Herbert Grönemeyer

_____________________________________________
sertralina 25 mg, lamotrygina 25 mg, olanzapina 5 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1415
Dołączył(a)
29 paź 2008, 15:39

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Re: Leki a objawy somatyczne nerwicy

przez zdesperowany1 18 lis 2009, 13:54
ropirnirol..eh :cry: takie wiązalem z nim nadzieje a przez 3 dni brania tylko sie nacierpialem.Nie mogłem nawet wystać minuty w autobusie bo zbierało mi się na wymioty(nie wspominajac o tym co się działo jak w końcu wyszedlem z autobusu).Własciwie moja reakacja na leki jest po prostu żałosna.Anafranil na poczatku jeszcze jako tako był tolerowany ale z każdym dniem sytuacja pogarszała się,hm bo w sumie żeby nie drzenia skurcze mięsni (sam nie wiem jak to nazwać) dreszcze? to lek byłby do zaakceptowania.Ciężko jest jak wstanę,robię rzeczy te co zawsze ,nic się nie zmienia.A powodem są własnie te mrowienia czy pieczenie oczu ,które odbierają mi radość życia.Całe moje życie można podsumować do jednego stwierdzenia:"Żyję bo musze".Nawet pisząc tego posta musze przymrużać oczy żeby lepiej widziec;P.Sprobuje jeszcze raz z paroksetyna bo na niej jedynej czułem sie jak człowiek ale było to 2 lata temu.Miesiąc temu sprobowalem ponownie z rexetinem i pojawily się skurcze mięsni.Dam mu chyba ostatnio szansa...no i sobie w sumie :? Mysłałem że moze hydroksyzyna coś by wniosła i nie musialbym pchać sie w antydepresanty ale lekarz sam nie ma przekonania.Dużo tych leków dobierałem i z każdym było to samo,skurcze ,roztrzesienie,nerwowosc ,nienaturalnosc no ale nie mam już wyjscia.Będe żył sam otumaniony szczesciem pochodzacym od lekow i jednoczesnie z dala od ludzi żeby nie widzieli jaki jestem biorąc leki.Z dziewczyną i tak sie rozstalem więc mogę oddac się znow w ręce rexetinu i życ w swoim świecie.(zakladajac ze teraz nie bede mial skurczow miesni). :-|



A jest ktoś kto moze powiedziec jak działala na niego fluwoksamina? Tego własnie jeszcze nie probowalem ,ale mam stracha że zaczne z lekiem znow strace miesiąc i kolejny tydzien będe dochodzil do siebie..
zdesperowany1
Offline

Re: Leki a objawy somatyczne nerwicy

Avatar użytkownika
przez kotecek 18 lis 2009, 13:58
Anna R. napisał(a):Mnie pomogły fluoksetyna i klomipramina. Anafranil był najskuteczniejszy na objawy somatyczne.

Nasze doświadczenia jednak nie na wiele ci się zdadzą, bo o ile pamiętam nie tolerujesz leków działających na serotoninę. Próbuj wiec zastosować jakieś z pozostałych grup lub o innym mechanizmie działania. Psychiatra na pewno ustawi ci odpowiednie leczenie.

A jak tam agonisci? Lepiej czy gorzej? Może te objawy wystąpiły po ropinirolu?


Anna R mam pytanko, biore własnie fluoksetyne pod nazwą bioxetin pond miesiac a własciwie to juz półtora miesiąca i nie wiedze żadnej poprawy,natrectwa sa nadal, a depresja sie tylko pogłebia. Nie wiem co robic, czy poczekac jeszcze troche na dzłałanie tych leków czy zmienic na anafranil?
Bo ileż sie mozna tak długo z tym meczyć :(
Ze wszystkiego najbliższy wiary jest, być może, najbardziej zagorzały ateizm.
— Fiodor Dostojewski
Avatar użytkownika
Offline
Posty
103
Dołączył(a)
13 wrz 2009, 16:47

Re: Leki a objawy somatyczne nerwicy

Avatar użytkownika
przez linka 18 lis 2009, 14:03
zdesperowany1 napisał(a): Mysłałem że moze hydroksyzyna coś by wniosła i nie musialbym pchać sie w antydepresanty ale lekarz sam nie ma przekonania.


Hydro to slabiutki lek przeciwlękowy....ona się nie nadaje na lek stały a już napewno nie zastąpi antydepresantów.



zdesperowany1 napisał(a):Dużo tych leków dobierałem i z każdym było to samo,skurcze ,roztrzesienie,nerwowosc ,nienaturalnosc

U mnie było to samo przy fluo + mdłości - ale przeszło po miesiącu samo.
Zawsze trzeba działać. Źle czy dobrze, okaże się później. Żałuje się wyłącznie bezczynności, niezdecydowania, wahania. Czynów i decyzji, choć niekiedy przynoszą smutek i żal, nie żałuje się...
Avatar użytkownika
Offline
Przyjaciel forum
Posty
11446
Dołączył(a)
10 gru 2007, 14:11
Lokalizacja
Rivia

Re: Leki a objawy somatyczne nerwicy

przez zdesperowany1 18 lis 2009, 14:31
aj no własnie miesiac;p przeciez to cała wiecznosc;)
zdesperowany1
Offline

Re: Leki a objawy somatyczne nerwicy

Avatar użytkownika
przez sadi31 18 lis 2009, 16:30
zbyt mocno ufasz w leki a zbyt mao w siebie
nerwica jest w twojej głowie i myslach, emocjach a nie w ciele pamiataj o tym.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
363
Dołączył(a)
25 maja 2009, 19:29
Lokalizacja
Warszawa

Re: Leki a objawy somatyczne nerwicy

przez zdesperowany1 18 lis 2009, 20:06
wiem w czym jest, dokladniej to moge napisac ze w oczach:O jak mam sobie przetlumaczyc że mnie nie pieką oczy? i jaki mam wybor jak po lekach takie sprawy nie maja miejsca?
zdesperowany1
Offline

Re: Leki a objawy somatyczne nerwicy

przez miko84 18 lis 2009, 21:14
Szkoda, że ropinirol nie zadziałał. Napisz wszystkie objawy jakie miałeś oprócz mdłości (co u niektórych się zdarza).
miko84
Offline

Re: Leki a objawy somatyczne nerwicy

przez zdesperowany1 18 lis 2009, 22:29
hm.. mdlosci to byl jeden wielki efekt uboczny do tego skurcze miesni jakby sie nasilily(moze mi sie zdawalo?) Pytanie teraz jest jedno? Z jakim lekami kombinowac? Czekam do piątku i wracam do paroksetyny chociazby do najmniejszej dawki żeby wyeliminowac własnie te moje objawy somatyczne bo tylko z tym się borykam.Natrętne myśli latami leczenia udało sie zminimalizowac.
zdesperowany1
Offline

Re: Leki a objawy somatyczne nerwicy

Avatar użytkownika
przez Anna R. 19 lis 2009, 00:59
[quote="kotecek"
Anna R mam pytanko, biore własnie fluoksetyne pod nazwą bioxetin pond miesiac a własciwie to juz półtora miesiąca i nie wiedze żadnej poprawy,natrectwa sa nadal, a depresja sie tylko pogłebia. Nie wiem co robic, czy poczekac jeszcze troche na dzłałanie tych leków czy zmienic na anafranil?
Bo ileż sie mozna tak długo z tym meczyć :( [/quote]

Kotecek, a jaką dawkę bierzesz? Fluoksetyna powoli się rozkręca, ale jeśli po 10 tygodniach na dawce maksymalnej nie ma choćby cienia poprawy, to ja bym zmieniała lub dodała inny lek.
Heimat ist kein Ort, Heimat ist ein Gefühl
Herbert Grönemeyer

_____________________________________________
sertralina 25 mg, lamotrygina 25 mg, olanzapina 5 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1415
Dołączył(a)
29 paź 2008, 15:39

Re: Leki a objawy somatyczne nerwicy

Avatar użytkownika
przez linka 19 lis 2009, 11:06
kotecek, pewnie jesz 20mg ? Ja bym spytała lekarza, niech zwiększy dawkę do 40 mg i poczeka ze dwa tygodznie jeśli to nic nie da, tak jak Anna radziłabym zmianę.
Zawsze trzeba działać. Źle czy dobrze, okaże się później. Żałuje się wyłącznie bezczynności, niezdecydowania, wahania. Czynów i decyzji, choć niekiedy przynoszą smutek i żal, nie żałuje się...
Avatar użytkownika
Offline
Przyjaciel forum
Posty
11446
Dołączył(a)
10 gru 2007, 14:11
Lokalizacja
Rivia

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Przeskocz do