Skocz do zawartości
Nerwica.com

Beznadzieja w pracy


kronos.1234

Rekomendowane odpowiedzi

 

Hej,

 

Piszę bo zanosi się na to, że powtórzy się sytuacja sprzed paru miesięcy i kompletnie mnie to przeraża.

 

Jestem "informatykiem" (dlaczego w cudzysłowie, stanie się jasne potem) i kilka miesięcy temu kolega z roku (Grzegorz) polecił mnie swojemu szefowi. Znaliśmy się ze studiów, chodziliśmy na te same laboratoria i ćwiczenia, oblewaliśmy i zdawaliśmy te same egzaminy więc kolega naiwnie założył, że informatycznie rzecz biorąc nie jestem kompletnym idiotą. A że akurat potrzebowali ludzi to zaproponował swojemu szefowi, żeby mnie wzięli na coś w rodzaju okresu próbnego. Przepracowałem tam około dwóch miesięcy i okazałem się kompletnie beznadziejny, więc podziękowano mi za współpracę. Ciężko to przeżyłem bo nie tylko był to pierwszy znak, że mogę się zupełnie nie nadawać do mojego zawodu, ale też czułem że w penym sensie zawiodłem Grześka - oni oczekiwali kogoś użytecznego a dostali - nie ma co owijać w bawełnę - mnie.

 

Jakoś w lipcu, inny kolega (Bartek), pracujący w innej firmie usłyszał od swojego project managera, że dobrze byłoby znaleźć nowych ludzi i żeby popytał wśród kolegów ze studiów. Zaczynam myśleć, że moim przekleństwem jest to, że jestem taki sympatyczny i ludzie mylą to z posiadaniem jakichś potencjalnych umiejętności zawodowych =] Bo Bartek zapytał mnie. Długo się przed tym broniłem pamiętając historię z fuchą załatwioną mi przez Grzegorza. W końcu jakimś sprytnym fortelem udało mu się dostać moje CV, które dał swojemu szefowi, on do mnie zadzwonił, nie byłem asertywny, przytakiwałem, ani się obejrzałem byłem na rozmowie kwalifikacyjnej.

Rozmowa kwalifikacyjna poszła dość gładko. Obawiam się, że dlatego, że nie potraktowali mnie jak zwykłego kandydata tylko człowieka z polecenia sprawdzonego już pracownika (Bartek świetnie sobie radzi).