ESCITALOPRAM(Lexapro,Lenuxin,Depralin,Mozarin,Escitil,Elicea

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy escitalopram pomógł Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
156
58%

Nie
75
28%

Zaszkodził
36
13%

 
Liczba głosów : 267

Re: Lexapro.

przez IVI 16 lip 2009, 22:13
Niestety jednak nie jestem w stanie brać tego leku. Przez 3 dni tak mnie przeczołgał że modliłam się żeby przestał działać.
Rozdrażnienie, biegunka, totalne otumanienie, widziałam swoje ręce ale miałam wrażenie że to nie ja decyduję o tym jak się poruszają. Histeria i przerażający strach, dużo silniejszy niż ten z którego chcę się wyleczyć.
W poniedziałek idę do lekarza po inne tabletki. Lexapro za bardzo wpływa na moje funkcjonowanie, nie jestem w stanie pracować, a ponieważ jestem szkoleniowcem nie mogę być nieprzytomna.
Nie wiem czym zastąpić ten lek. Podobno Sertralina jest łagodniejsza lub doraźnie xanax. Czytałam trochę Waszych opinii o tych lekach. Oczywiście zadecyduje lekarz, ale czy Wy możecie wskazać na lek który skutecznie likwiduje lęki i stany depresyjne a nie wpływa na percepcje tak jak Lexapro? Będę wdzięczna bo się zagubiłam.
ivi
IVI
Offline
Posty
2
Dołączył(a)
14 lip 2009, 18:50

Re: Lexapro.

przez fobia 17 lip 2009, 00:07
IVI moze faktycznie to nie lak dla Ciebie, a szkoda bo jest rewelacyjny ;(
Mysle ,ze lekarz powinien dobrac Ci cos lepszego.
Czasami jeszcze bore xanax (tak z raz na tydzien) ale na poczatku bralam 3-4 razy dziennie razem z lexapro. Xanax likwiduje leki, pomogl mi przetrwac najgorsze chwile, ale - po pierwsze silnie uzaleznia!!!! a po drugie na poczatku mnie lekko usypial jak wzielam np. 0,5 zamiast 0,25 to zasypialam doslownie na stojaco!
Offline
Posty
2243
Dołączył(a)
12 wrz 2008, 01:39

Re: Lexapro.

przez seba752 25 lip 2009, 20:51
Dla mnie Lexapro to rewelacja!!Czuje sie znakomicie i nie miałem prawie żadnych skutków ubocznych.Polecam ten lek jak dla mnie 100%skuteczny:)
Offline
Posty
23
Dołączył(a)
11 sty 2009, 22:00

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Re: Lexapro.

Avatar użytkownika
przez Aquarel 26 lip 2009, 12:23
Dzis mija 9 tydzien z escitalopramem. Jest lepiej, poprawe odczulam okolo 3 tygodnia, duzo objawow ustapilo, teraz jest w miare dobrze, w porownaniu z okresem przed braniem leku samopoczucie na korzysc ale..., no wlasnie ale. Seba i inni przyjmujacy ten lek, czy mieliscie i pozbyliscie sie ciaglego uczucia zmeczenia, macie wiecej energii??? U mnie z tym wlasnie jest chyba najgorzej, problem ze wstawaniem i potem w ciagu dnia brak sil. Duzo objawow nerwicy i depresji zniknelo ale ta cholerna niemoc ciagle mnie trzyma. Ogolnie jestem zadowolona z leku, tylko...nie wiem, ponad dwa miesiace to moze za krotko na optymalne dzialanie, jestem ciekawa jak to u Was bylo, czy z uplywem czasu bedzie jeszcze lepiej, jak myslicie???
Avatar użytkownika
Offline
Posty
86
Dołączył(a)
22 cze 2009, 13:03

Re: Lexapro.

przez fobia 26 lip 2009, 19:12
aquarel- bedzie lepiej , tylko jeszcze poczekaj, daj sobie jeszcze troche czasu, nie naciskaj ;)
Offline
Posty
2243
Dołączył(a)
12 wrz 2008, 01:39

Re: Lexapro.

Avatar użytkownika
przez Aquarel 27 lip 2009, 11:25
Bede wiec czekac:) Problem w tym, ze przestraszylam sie troche bo kilka tygodni bylo calkiem dobrze...a tu nagle od kilku dni pogorszenie samopoczucia. Wiadomo, ze w takiej sytuacji pojawia sie strach i pytania typu - Wszystko wraca?, Lek przestal dzialac?, Jak to mozliwe skoro pomagal?. To jest takie przerazajace, mysl, ze wszystko moze nagle wrocic, ze leki przestana dzialac, to chyba gorsze niz poczatki nerwicy. Wiesz jak wyglada poprawa, jak to jest odzyskac wiare we wszystko, w wyzdrowienie, ciesza cie na nowo drobiazgi i zycie...a tu nagle cos znow jest nie tak.
Nie wiem, moze tak ma byc, moze to przejsciowe, moze tak wlasnie ten lek dziala, ze nie zawsze bedzie kolorowo, a moze za duze nadzieje w nim pokladam. Niedlugo wizyta kontrolna u lekarza, powiem o swoich obawach, cos czuje, ze podniesie mi dawke do 20 mg, teraz przyjmuje 15. No nic, zobaczymy jak to bedzie. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
86
Dołączył(a)
22 cze 2009, 13:03

Re: Lexapro.

Avatar użytkownika
przez pepik 27 lip 2009, 15:15
Aquarel, to widzę,że bierzemy udział w tym samym biegu;)
Mi minie 9 w tym tygodniu. Z tym ,że najpierw 5mg, teraz od 10 dni 10mg. Lekarz chciała na spokojnie. Trochę moich objawów somatycznych się uspokoiło, trochę lęków ustało. Zmęczenie i napięcie jest codziennie i to mnie wkurza, tak samo, jak rozkojarzenie i poczucie nieobecności. Najgorsze są myślówki i lęki rano i zbieranie sił, żeby się rozruszać. Przynajmniej mogę spać teraz po 6-7 godzin. Wcześniej było z tym źle. Wciąż czekam i wierzę,że lek będzie działał lepiej. Bo choć sił do walki więcej, cały czas wskazówka na rezerwie ;)
ps. a najlepiej się czuje jak wskoczę na rower, albo popływam trochę :)Potem zaraz wszystko wraca.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
59
Dołączył(a)
16 lip 2009, 19:58
Lokalizacja
3M

Re: Lexapro.

Avatar użytkownika
przez Aquarel 27 lip 2009, 15:44
Dokladnie Pepik, prawie rowno startowalismy ale na mete, mam nadzieje, ze dobiegniemy razem i przede wszystkim ZDROWI!!!
Ja zaczynalam ( oczywiscie kazal mi tak moj lekarz) od tabletki 10 mg przez 10 dni, i 15 mg az do tej pory. No nie wiem, zaufalam mojej Pani doktor, ale musze przyznac, ze zalecila mi dosc duza dawke jak na poczatek. Ze mna jest tak, ze sporo objawow fizycznych tego paskudztwa minelo, oprocz wlasnie zmeczenia, rozkojarzenia, natretnych mysli ( chociaz niektore przycichly), no i oczywiscie chcialabym aby te mysli byly bardziej pozytywne. Jesli chodzi o psychike to sporo jest pewnie jeszcze do zrobienia. Marze, zeby cos lub ktos to zrobil za mnie:) Nie ma jednak tak latwo, nikt tez nie powiedzial, ze bedzie to proste. Wrecz przeciwnie. Trzymam za Nas kciuki!
Avatar użytkownika
Offline
Posty
86
Dołączył(a)
22 cze 2009, 13:03

Re: Lexapro.

przez fobia 29 lip 2009, 00:40
aquarel - faktycznie masz dosc duza dawke. Ja bralam 10 a teraz jestem na 5.
Takie pogorszenie jest czyms normalnym, ja sama miewalam kilka lub kilkanascie takich pogorszen w trakcie leczenia. Na poczatku moga sie pojawiac jeszcze dosyc czesto, ale z biegiem czau beda coraz rzadziej ,az ustapia zupelnie lub beda nieznaczne. pozdrawiam i zycze dobrgo samopoczucia
Offline
Posty
2243
Dołączył(a)
12 wrz 2008, 01:39

Re: Lexapro.

Avatar użytkownika
przez pepik 29 lip 2009, 10:10
Fobia, napisz, jak długo stosujesz lek? Jak szybko odczułaś różnicę? I czy doszłaś do stanu, kiedy poczułaś się zdrowa, bez lęków i dołó. Czy te wciąż Ci towarzyszą? Ja po 2 miesiącach jestem w lepszym stanie, ale wciąż bardzo dużo rzeczy jest do bani. Muszę się wciąż zmuszać do działania, zmęczenie trzyma, pobudzenie, mętlik w głowie i rozkojarzenie...No i somatyczne objawy też są. pozdr.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
59
Dołączył(a)
16 lip 2009, 19:58
Lokalizacja
3M

Re: Lexapro.

Avatar użytkownika
przez Aquarel 29 lip 2009, 10:42
Dolaczam sie do pytan Pepika:)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
86
Dołączył(a)
22 cze 2009, 13:03

Re: Lexapro.

Avatar użytkownika
przez pepik 31 lip 2009, 09:12
up.
jeśli tak można, oczywiście.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
59
Dołączył(a)
16 lip 2009, 19:58
Lokalizacja
3M

Re: Lexapro.

przez fobia 01 sie 2009, 00:40
lexapro biore juz okolo 11 miesiecy. zaczelo mi sie poprawiac okolo 3-4 miesiaca a znaczna poprawe poczulam na pol roku. Teraz jest juz ok, miewam jeszcze gorsze momenty ,ale raczej sporadycznie, nie trwaja dlugo i nie sa uciazliwe.
mam jeszcze lekarstwa na okolo3,5 miesaca i lekarka chcialaby mnie juz powoli odstawiac od leku. Ja chyba tez juz bym chciala, ale bardziej ze wzgledu na chec posiadania dziecka bo gdyby nie to to bym chyba "jechala" na lexapro ile sie da byleby te leki nie wrocily juz nigdy ;/
Offline
Posty
2243
Dołączył(a)
12 wrz 2008, 01:39

Re: Lexapro.

Avatar użytkownika
przez Aquarel 01 sie 2009, 10:23
Fobia! Wielkie dzieki za odpowiedz. Co do tego, ze lek dziala na mnie pozytywnie, nie mam zadnych watpliwosci. Z tego co piszesz wynika, ze jednak powinnam miec wiecej cierpliwosci i poczekac jeszcze troszke na jego optymalne dzialanie. Czekamy wiec na lepsze jutro:) Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
86
Dołączył(a)
22 cze 2009, 13:03

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Baidu [Spider] i 35 gości

Przeskocz do