Zespół PSSD-dysfunkcje seksualne spowodowane zażywaniem SSRI

Masz pytanie związane z lekami ? Chcesz podzielić się 'wrażeniami' z innymi ? Farmakologia czy psychoterapia... ?

Zespół PSSD - grożne skutki przyjmowania leków psychotropowy

przez media 14 sty 2013, 22:54
pawel_1111 napisał(a):Te objawy sa dosc zadkie i wspolczuje ich pojawieniu sie. A kiedy byly pierwsze oznaki? Podczas leczenia, czy po odstawieniu?

Podczas leczenia, na początku dostałem znieczulenia penisa po około 2 tygodniach i opóźniony wytrysk po kolo 3 tygodniach, później po około 2,5 miesiąca, pojawiły się dodatkowe objawy ale były łagodne (trochę gorsza erekcja). Dopiero po odstawieniu, ale nie od razu, musiały minąć 2 tygodnie (prawdopodobnie po tym czasie lek i jego metabolity zostały usunięte z organizmu), pojawiły się skutki uboczne, poza PSSD miałem jeszcze:
-Głośne chrapanie (moi rodzice mówili mi że czegoś takiego jeszcze nigdy nie słyszeli)
- Bezdech senny (20 bezdechów na godzinę)
- Nagłe upadki (jak przy chorobie parkinsona)
- Drżenie rąk powyższe objawy miałem przez 3 miesiące, zanikły po zastosowaniu bupropionu (Wellbutrin) w dawce 300mg na dobę (pierwsze efekty pojawiły się po około 2 tygodniach, i otrzymują do dzisiaj po odstawieniu leku, stosowałem go przez 1 miesiąc).
Przestałem chrapać, mam tylko 3 bezdechy na godzinę czyli jak u zdrowej osoby, nie mam już upadków, drżenie rak jest niewielkie.

Duzo badan wskazuje na role oksytocyny w funkcjonowaniu seksualnym http://faculty.ucr.edu/~saltzman/Trynke/Research_files/dejong07.pdf
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22120944

W USA lekarze stosują zastrzyki z oksytocyny w leczeniu zaburzeń erekcji (zazwyczaj 20 jednostek na dobę). Badania wskazują że receptory dopaminy są połączone z receptorami oksytocyny. I wspólny związek tych przekaźników neuronalnych w mechanizmie erekcji http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18655889. W penisie (szczególnie w żołędzi znajduje sie ogromna ilość receptorów oksytocyny).
Offline
Posty
59
Dołączył(a)
03 kwi 2012, 20:28

Zespół PSSD - grożne skutki przyjmowania leków psychotropowy

przez pawel_1111 15 sty 2013, 00:32
Tyle, ze nie u wszytskich to wystepuje.
Offline
Posty
28
Dołączył(a)
07 sty 2013, 22:52

Zespół PSSD - grożne skutki przyjmowania leków psychotropowy

przez media 15 sty 2013, 13:36
pawel_1111 napisał(a):Tyle, ze nie u wszytskich to wystepuje.


Zgadza się, ale w tej chwili nie ma metod, badań które by potwierdziły czy takie ryzyko występuje lub nie u danej osoby. Po co ryzykować. Leki SSRI, są najczęściej stosowane ponieważ uważa się że mają najmniej skutków ubocznych. Jeżeli chodzi o skuteczność, to nie ma antydepresanta który by się wyróżniał pod tym względem. W takiej sytuacji lepiej jest zastosować lek z innej grupy. Poza tym SSRI powodują większą aktywność receptorów 5-HT2C, co odpowiada za myśli samobójcze, co jest jednym ze skutków ubocznych tych leków.
Offline
Posty
59
Dołączył(a)
03 kwi 2012, 20:28

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Zespół PSSD - grożne skutki przyjmowania leków psychotropowy

przez pawel_1111 15 sty 2013, 13:52
Ja kiedys bralem cital przez 6mcy i nie mialem mysl samobojczych ani spadku libido - wszystko bylo ok :)
Byles u lekarza, moze to cos innego spowodowalo az tak mocne natezenie impotencji?
Offline
Posty
28
Dołączył(a)
07 sty 2013, 22:52

Zespół PSSD - grożne skutki przyjmowania leków psychotropowy

przez Saanna 16 sty 2013, 15:03
ja straciłam libido po 2 dniach zazywania citalu. przestał mnie interesować seks (tak jest do tej pory), cierpie na bezsennosc (tez uwazam po citalu), a troche sie poprawilo jesli chodzi o wrazliwosc, ale znaczacej poprawy nie ma. ogolnie cital zrobil ze mnie mega warzywo
Offline
Posty
916
Dołączył(a)
20 mar 2012, 14:54

Zespół PSSD - grożne skutki przyjmowania leków psychotropowy

przez media 16 sty 2013, 15:18
Saanna napisał(a):ja straciłam libido po 2 dniach zazywania citalu. przestał mnie interesować seks (tak jest do tej pory), cierpie na bezsennosc (tez uwazam po citalu), a troche sie poprawilo jesli chodzi o wrazliwosc, ale znaczacej poprawy nie ma. ogolnie cital zrobil ze mnie mega warzywo

Spróbuj leku: Cyproheptadine, w Polsce jest dostępny pod nazwą: Peritol, w dawce 2mg-16mg (przed stosunkiem na 1-2 godziny lub codziennie), zalecana dawka to 8-10mg.
Offline
Posty
59
Dołączył(a)
03 kwi 2012, 20:28

Zespół PSSD - grożne skutki przyjmowania leków psychotropowy

Avatar użytkownika
przez Lord Kapucyn 17 sty 2013, 02:15
W przypadku PSSD wybawieniem jest pramipeksol i ropinirol. Doraźnie sildenafil.
There is one wonder drug, but in three substances.
In the name of the stimulating N-(4-Bromophenyl)adamantan-2-amine,
and of the empathogenic (±)-4-Amino-3-phenyl-butyric acid,
and of the nootropic Ethyl 1-(phenylacetyl)-L-prolylglycinate.

"Jeżeli przysłucham się uważniej, słyszę jak moje geny łkają".
Avatar użytkownika
Offline
Moderator/ R2 - D2
Posty
14243
Dołączył(a)
05 maja 2011, 00:00

Zespół PSSD - grożne skutki przyjmowania leków psychotropowy

Avatar użytkownika
przez chojrakowa 17 sty 2013, 02:23
Dark Passenger, już wpisuję w google :angel:
Ludzie koty chodzą własnymi ścieżkami

NIE KAŻDA NOC PRZYNOSI ULGĘ POWIEKOM

Everything is boring and everyone is a fucking liar
Avatar użytkownika
Offline
Posty
7307
Dołączył(a)
19 lip 2010, 18:36
Lokalizacja
kraina deszczowców

Zespół PSSD - grożne skutki przyjmowania leków psychotropowy

Avatar użytkownika
przez Skipper 19 sty 2013, 17:24
a jak sobie radzicie z tymi eksperymentami? moj psychiatra jest zbyt konserwatywny w tym co robi plus nie mam pieniedzy by co chwile do niego latać - odtawilem tydzien temu 25mg sertraliny no i teraz przy jakiejkolwiek stymulacji penisa odczuwam nie do wytrzymania bol w lewym placie czolowym (plus brak erecji, libido zero itp itd), chetnie bym sobie pomogl czymkolwiek ale wszsystko na recepte...
Heroina: 50mg 1-1-1
Acyklowir: 25kg 0-1-1
Avatar użytkownika
Offline
zbanowany
Posty
169
Dołączył(a)
27 kwi 2011, 20:32
Lokalizacja
Toruń

Zespół PSSD - grożne skutki przyjmowania leków psychotropowy

Avatar użytkownika
przez Marek1977 19 sty 2013, 17:28
Agoniści dopaminy ,buspiron,tianeptyna,moklobemid.
Conscientia est, necesse est
Avatar użytkownika
Offline
Posty
654
Dołączył(a)
04 sty 2013, 11:42

Zespół PSSD - grożne skutki przyjmowania leków psychotropowy

Avatar użytkownika
przez Skipper 19 sty 2013, 17:43
lykam moklobemid, ale nie pomaga w pssd, lykalem go wczesniej z serta, teraz sam moklo
Heroina: 50mg 1-1-1
Acyklowir: 25kg 0-1-1
Avatar użytkownika
Offline
zbanowany
Posty
169
Dołączył(a)
27 kwi 2011, 20:32
Lokalizacja
Toruń

Zespół PSSD - grożne skutki przyjmowania leków psychotropowy

Avatar użytkownika
przez Lord Kapucyn 19 sty 2013, 17:46
Jak to dobrze, ze teraz mam bardzo liberalnego psychiatrę, otwartego na sugestie.
There is one wonder drug, but in three substances.
In the name of the stimulating N-(4-Bromophenyl)adamantan-2-amine,
and of the empathogenic (±)-4-Amino-3-phenyl-butyric acid,
and of the nootropic Ethyl 1-(phenylacetyl)-L-prolylglycinate.

"Jeżeli przysłucham się uważniej, słyszę jak moje geny łkają".
Avatar użytkownika
Offline
Moderator/ R2 - D2
Posty
14243
Dołączył(a)
05 maja 2011, 00:00

Zespół PSSD - grożne skutki przyjmowania leków psychotropowy

Avatar użytkownika
przez Skipper 19 sty 2013, 18:04
oj to nie jest wcale dobre, ja tez kiedys chodzilem do takiego i przez to leczylem sie na wlasna reke, jak zaczalem brac wellbutrin (taaa.. chcialem leczyc pssd po parokseytnie) to prawie w psychiatryku wyladowalem - takie leki, paranoje itp itd
Heroina: 50mg 1-1-1
Acyklowir: 25kg 0-1-1
Avatar użytkownika
Offline
zbanowany
Posty
169
Dołączył(a)
27 kwi 2011, 20:32
Lokalizacja
Toruń

Zespół PSSD - grożne skutki przyjmowania leków psychotropowy

przez media 20 sty 2013, 18:54
Skipper napisał(a):oj to nie jest wcale dobre, ja tez kiedys chodzilem do takiego i przez to leczylem sie na wlasna reke, jak zaczalem brac wellbutrin (taaa.. chcialem leczyc pssd po parokseytnie) to prawie w psychiatryku wyladowalem - takie leki, paranoje itp itd

U mnie PSSD wystąpiło w styczniu 2012, bardzo zaawansowane, dodatkowo miałem objawy neurologiczne. Czekałem 4 miesiące, i nic się nie zmieniło, wtedy zacząłem działać
Na początek polecam: Nebiwolol. W dawce 5mg (nie należy przekraczać tej dawki bo wtedy lek może powodować impotencje) http://www.socialanxietysupport.com/forum/f30/nebivolol-a-beta-blocker-that-increases-testosterone-increases-testosterone-with-106579/. Jeden z najskuteczniejszych leków jakie stosowałem. Efekty utrzymują się nawet po jego odstawieniu. Ja nie mam problemów z dostępem do leków, testowałem ich bardzo dużo.
Jeżeli chodzi o agonistów dopaminy, to zgadzam się ze to są skuteczne leki, ale na krótka metę, po ich odstawieniu będzie gorzej, ponieważ powodują down-regulacje receptorów dopaminy (ponadto powodują niebezpieczny zespół DAWS, o którym coraz częściej sie ostrzega lekarzy którzy leczą pacjentów tymi lekami: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22933817, http://parkinsonsinthephilippines.blogspot.com/2010/01/dopamine-agonist-withdrawal-syndrome.html) . Lepiej jest zastosować neroleptyki, które powodują up-regulacje receptorów dopaminy. Pożniej po ich odstawieniu, układ dopaminy bedzie bardziej aktyny niż przed leczeniem.
Wiele badań wskazuje że ćwiczenia fizyczne powodują upreguacje dopaminy: http://www.jneurosci.org/content/27/20/5291.full.pdf
Offline
Posty
59
Dołączył(a)
03 kwi 2012, 20:28

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Ads [Bot] i 8 gości

Przeskocz do