Skocz do zawartości
Nerwica.com
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
passionalita

Drastyczny spadek samooceny.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

W ciagu roku przytylam kilkanascie kilogramow. Na poczatku wina za to obarczalam siedzaca, biurowa praca i lenistwem.

Nie wiem od jak dawna zaczely sie moje problemy zdrowotne, w kazdym razie kilka tygodni temu okazalo sie, ze przyczyna mojego szokujacego tycia jest tarczyca. Zupelnie przypadkowo odkryty guz i zupelnie przypadkowe odkrycie problemow z hormonami tego narzadu (niedoczynnosc).

Bylam u endokrynologa, ale to wcale nie zmienilo mojego samopoczucia.

Z dnia na dzien jestem coraz grubsza. Doslownie tyje w oczach i nie sposob tego zahamowac.

Ograniczam jedzenie, nie kusza mnie juz nawet slodycze. Mimo tego kilogramy wciaz i wciaz przybywaja jak oszalale. W ciagu trzech miesiecy przytylam kolejne kilka kg (ok.6). Jestem zrozpaczona. Jestem przerazona, glownie tym, ze nie potrafie tego zahamowac!

 

Do momentu tycia bylam pewna siebie, przebojowa i kobieca. Zawsze mialam wokol siebie kilku facetow, fanstastycznych znajomych. Bylam dusza towarzystwa, zawsze chetna do pomocy. Teraz JA jestem obrazem nedzy i rozpaczy.

Nie umiem poradzic sobie ze soba. Moja samoocena drastycznie spada wraz z kazdym, najmniejszym wzrostem wagi. Niestety odbija sie to na moich najblizszych. Wciaz jestem rozdrazniona, wszystko mnie irytuje. Wkurzaja mnie problemy przyjaciolek (bardzo atrakcyjnych, "anorektyczek"). Dla nich swiat wali sie, gdy rozstaja sie z facetem, a moj swiat wali sie kazdego dnia od nowa.

Dopoki siedze w domu wszystko jest w porzadku. Problem zaczyna sie, gdy musze wyjsc na uczelnie, po zakupy, do znajomych. Czuje sie jak nic nie warty worek tluszczu.

 

Poczawszy od problemow z doborem ubran, skonczywszy na komentarzach ludzi,z ktorymi miewam do czynienia - to i wiele innych rzeczy doprowadza mnie do skrajnych emocji. Wpadam w depresje, mam rozne mysli. Wydaje mi sie, ze gdyby nie potezna ilosc kilogramow, moje zycie wygladaloby zupelnie inaczej. To chore, kilka razy zastanawialam sie co by bylo,gdybym wyskoczyla z okna albo rzucila sie pod pociag czy wziela jakies leki...boje sie o siebie.

Widze, ze wszyscy przez to cierpia. Ja, moja rodzina, moje przyjaciolki.

 

Chce byc dobrym czlowiekiem, ale czuje,ze nie daje rady. Codziennie staje sie bardziej zgorzkniala i wszystko przestaje mnie interesowac.

Nie umiem tego nawet racjonalnie wytlumaczyc najblizszym i chyba to wszystko razem oraz wszystko z osobna, powoli mnie zabija...

 

Na dzien dzisiejszy, patrzac w lustro, potrafie tylko powiedziec "nienawidze ciebie, ty tlusta swino, ktora siedzisz naprzeciwko mnie!!!" i placze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

passionalita, czy ednykrynolog zapisal Ci leki? Na niedoczynnosc zazwyczaj zapisuja euthyrox i po kilku m-cach waga sie powinna ustabilizowac. Co do wagi, zacznij uprawiac jakis sport, moze jazda na rowerze np w silowni, albo codziennie jezdzij, po drugie kup chrom on oslabia apetyt i bedzie dobrze :) Mam w rodzinie bliska osoba, ktora cierpi na niedoczynnosc juz 20 lat, sama mam nadczynnosc (nadmierna chudosc) i rozumiem doskonale co czujesz. Ale nie poddawaj sie, to mozna ustabilizowac :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To też wina zatrzymywania się wody w orgazniźmie, stąd tzw. spuchnięta, nalana twarz. 3 miesiące leczenia i powinny być efekty. Przepisał Ci lekarz już jakieś leki, jakie dokładnie badania robiłaś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dostalam euthyrox 50 i jodid, z badan to tylko usg tarczycy oraz TSH=3,6..

 

teoretycznie wiem,ze po lekach wszystko powinno sie uspokoic, ale ja juz nie mam sily. brakuje mi motywacji do czegokolwiek, nie moge patrzec na siebie i potrafie tylko plakac...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja Ci mówię, żebyś się nie poddawała... Jeśli masz odpowiednie leki to wszystko się unormuje i będziesz mogła zrzucić parę kilogramów.

W tym stanie, którym jesteś teraz niczego nie zmienisz... Znam po sobie : )

Głowa do góry, aby być atrakcyjną kobietą, nie trzeba być szczupłą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie nie poddawaj się...lek zacznie działać po woli zacznie się wszystko normować...możesz sobie wprowadzić jakąś dietę pij zieloną herbatę , jeździj na rowerze i tym podobne a zobaczysz poprawę... dasz radę zobaczysz a poza tym kobiety o zaokrąglonych kształtach są sexy ;) będzie dobrze powiedz sobie że jesteś piękną kobietą i że dasz temu wszystkiemu rade:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×