Neuropsychologia, a psychologia kliniczna

Psychologia ogólnie. Ciekawe książki, wymiana doświadczeń, ciekawe tematy.

Neuropsychologia, a psychologia kliniczna

przez aerialsky 05 lut 2013, 13:40
Dzień dobry!
Nazywam się Wojciech, jestem studentem Biologii na UJ. W przyszłym roku akademickim przenoszę się na psychologię. Od pewnego czasu szukam odpowiedzi na pytanie czy jako absolwent neuropsychologii będę musiał robić dodatkową specjalizację z psychologii klinicznej (chcąc np. pracować w szpitalu, albo zdobyć certyfikat psychoterapeuty). Szukałem w Internecie, napisałem parę maili, dzwoniłem na uczelnie... Niestety nikt nie jest w stanie odpowiedzieć mi na to pytanie.
Jeżeli to może być pomocne w rozwiązaniu mojego problemu, przesyłam plan zajęć z mojego przyszłego kierunku: http://psychologia.ug.edu.pl/podstrony/ ... ostatP.htm
Jestem także ciekawy, jak wyglądałaby procedura uzyskania certyfikatu psychoterapeuty (wydanego przez PT Psychiatryczne). Zgodznie z 3 punktem:
"3. W przypadku lekarzy i psychologów - są specjalistami w dowolnej dziedzinie medycyny lub posiadają specjalizację z psychologii klinicznej (minimum I stopnia). Lekarze i psychologowie, którzy nie zakończyli jeszcze specjalizacji, powinni przedstawić zaświadczenie o ukończeniu III roku programu specjalizacyjnego.
W przypadku formalnych przeszkód w rozpoczęciu lub zakończeniu specjalizacji (lekarze i psychologowie) lub braku możliwości specjalizowania się (inne zawody), kandydaci powinni wykazać się doświadczeniem klinicznym, wynikającym, z co najmniej 5 lat pracy (lub wolontariatu) w instytucji prowadzącej działalność kliniczną, w tym w zakresie psychoterapii."

Mówi się tylko o psychologach klinicznych. Czy jako neuropsycholog miałbym problemy z spełnieniem tego punktu?
Czekam na odpowiedź

-- 06 lut 2013, 09:59 --

Właśnie dostałem odpowiedź z Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego:

Specjalność studiów nie jest tożsama ze specjalizacją, którą zdobywa się w ramach kształcenia podyplomowego.