SSRI i metokroplamid

Masz pytanie związane z lekami ? Chcesz podzielić się 'wrażeniami' z innymi ? Farmakologia czy psychoterapia... ?

SSRI i metokroplamid

przez tramwaj 09 kwi 2014, 23:20
Witam,
Od dwóch dni biorę rexetin 20mg. Jednakże zazywam stopniowo ćwiartkę 5mg. Do trgo metokroplamid połówkę tabletki. Dziś mam bardzo dziwne drżenie mięśni. Przestraszylam się zespołem serotoninowym. Czy po połączeniutak mmałych dawek tycg dwoch leków jest to możliwe? Psychiatra zezwolił na doraźne uzycie metokroplamidu w pierwszych dniach aby złagodzić skutki uboczne. Mimo to przeczytałam o zespole serotoninowym i zaniepokoiło mnie zachowanie mych mięśni.
Pozdrawiam
Offline
Posty
10
Dołączył(a)
23 lip 2013, 01:01

SSRI i metokroplamid

Avatar użytkownika
przez hania33 09 kwi 2014, 23:24
tramwaj, Witaj , raczej to sa skutki uboczne Rexetinu, :roll:
Nikt mi nie będzie mówił jak mam żyć bo nikt za mnie nie umrze.


Obrazek
Avatar użytkownika
Offline
Posty
10860
Dołączył(a)
14 sie 2013, 13:27

SSRI i metokroplamid

Avatar użytkownika
przez Lord Kapucyn 10 kwi 2014, 11:26
Ryzyko zespołu serotoninowego w przypadku łączenia SSRI(np. paroksetyna-Rexetin) z metoklopramidem jest właściwie minimalne, bo metoklopramid oprócz tego, że jest antagonistą rec. dopaminowego D2 jest tylko antagonistą rec. serotoninowego 5-HT3 i agonistą rec. serotoninowego 5-HT4. Te "dziwne drżenia mięśni", które opisujesz są na 90% wynikiem blokowania rec. dopaminowego D2 przez metoklopramid. Być może jest to też zaczątek akatyzji.
There is one wonder drug, but in three substances.
In the name of the stimulating N-(4-Bromophenyl)adamantan-2-amine,
and of the empathogenic (±)-4-Amino-3-phenyl-butyric acid,
and of the nootropic Ethyl 1-(phenylacetyl)-L-prolylglycinate.

"Jeżeli przysłucham się uważniej, słyszę jak moje geny łkają".
Avatar użytkownika
Offline
Moderator/ R2 - D2
Posty
14243
Dołączył(a)
05 maja 2011, 00:00

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

SSRI i metokroplamid

przez tramwaj 10 kwi 2014, 13:06
Dziękuję bardzo za odpowiedzi. Mam tak od wczoraj dziś już nie brałam metokroplamidu ale drżenie mam dalej, czuję się zwiotczała i panikuję, że coś może się stać, bo to uczucie jest gorsze niż wczoraj. Od razu po przeczytaniu na temat zespołu serotoninowego uznalam że ze względu na moją wagę 40kg nawet dswka 5mg rexetinu z połączeniem metokroplamidu mogła go spowodować. Mam nadzieję, że ten skutek uboczny szybko minie i będę mogła wejść na wyższą dawkę.
Pozdrawiam serdecznie
Offline
Posty
10
Dołączył(a)
23 lip 2013, 01:01

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Przeskocz do