REBOKSETYNA (Edronax)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy reboksetyna pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
12
67%

Nie
3
17%

Zaszkodziła
3
17%

 
Liczba głosów : 18

REBOKSETYNA (Edronax)

przez lunatic 14 gru 2013, 23:09
coccinella napisał(a):U mnie wellbutrin nie dziala na motywacje, ani troche.

Wellbutrin czy Edronax?
Offline
Posty
5335
Dołączył(a)
07 lis 2010, 10:55

REBOKSETYNA (Edronax)

Avatar użytkownika
przez coccinella 14 gru 2013, 23:27
lunatic napisał(a):
coccinella napisał(a):U mnie wellbutrin nie dziala na motywacje, ani troche.

Wellbutrin czy Edronax?

Well, bo pisaliscie wyzej, ze lekarz powiedzial, ze well dziala na motywacje i troche na energie, a Reboksetyna bardziej na energie niz na motywacje.
Nie chce mi się.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
807
Dołączył(a)
21 wrz 2012, 17:41
Lokalizacja
Warszawa

REBOKSETYNA (Edronax)

przez lunatic 14 gru 2013, 23:29
Tak powinno być w teorii, jak długo go bierzesz i w jakiej dawce?
Offline
Posty
5335
Dołączył(a)
07 lis 2010, 10:55

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

REBOKSETYNA (Edronax)

Avatar użytkownika
przez coccinella 15 gru 2013, 01:19
lunatic napisał(a):Tak powinno być w teorii, jak długo go bierzesz i w jakiej dawce?

prawie 3 miesiace. Obecnie 300mg. Mam niestety rowniez wrazenie, ze dziala coraz slabiej, bo znowu odczuwam mocniej zmęczenie.
Na nastrój nie działa zupełnie.
Przy kolejnej wizycie poproszę o reboksetynę, chciałabym spróbować skoro piszecie, że działa lepiej na energię niż Wellbutrin. Od ponad 2 lat nie wiem co to energia... Po Wellbutrinie było trochę lepiej, ale też nie jakoś super.
Nie chce mi się.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
807
Dołączył(a)
21 wrz 2012, 17:41
Lokalizacja
Warszawa

REBOKSETYNA (Edronax)

przez lunatic 15 gru 2013, 02:44
Dziwne, przez te 3 miesiące nie było nawet chwili wzrostu energii i motywacji?
poza tym nie wiem czy to dobre rozwiązanie brać Wellbutrin albo Edronax bez jakiegoś SSRI dodatkowo, przynajmniej u mnie pojedynczo te leki działały zle
Offline
Posty
5335
Dołączył(a)
07 lis 2010, 10:55

REBOKSETYNA (Edronax)

Avatar użytkownika
przez coccinella 15 gru 2013, 02:58
lunatic napisał(a):Dziwne, przez te 3 miesiące nie było nawet chwili wzrostu energii i motywacji?
poza tym nie wiem czy to dobre rozwiązanie brać Wellbutrin albo Edronax bez jakiegoś SSRI dodatkowo, przynajmniej u mnie pojedynczo te leki działały zle

Wellbutrin zadziałał na tyle, że przynajmniej nie przesypiam całych dni teraz jak było przedtem. Ale przypływu energii nie czuję. Motywacji to już w ogóle. Być może dodanie jeszcze czegoś by pomogło.
Nie chce mi się.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
807
Dołączył(a)
21 wrz 2012, 17:41
Lokalizacja
Warszawa

REBOKSETYNA (Edronax)

przez lunatic 15 gru 2013, 12:06
na zagranicznych forach dobre opinie ma Wellbutrin połączony z SSRI, często widziałem ze biorą go z escitalopramem i chwalą to połaczenie
Offline
Posty
5335
Dołączył(a)
07 lis 2010, 10:55

REBOKSETYNA (Edronax)

Avatar użytkownika
przez coccinella 15 gru 2013, 13:13
lunatic napisał(a):na zagranicznych forach dobre opinie ma Wellbutrin połączony z SSRI, często widziałem ze biorą go z escitalopramem i chwalą to połaczenie

A jeśli bralam wcześniej escil i sam nie działał, to jest szansa, że w połączeniu zadziała? Brałam też fluo, wenlę, pramolan i nie działały.
Nie chce mi się.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
807
Dołączył(a)
21 wrz 2012, 17:41
Lokalizacja
Warszawa

REBOKSETYNA (Edronax)

przez lunatic 15 gru 2013, 13:23
A co Ci głównie dolega, tylko brak energii czy coś jeszcze?
Offline
Posty
5335
Dołączył(a)
07 lis 2010, 10:55

REBOKSETYNA (Edronax)

Avatar użytkownika
przez coccinella 15 gru 2013, 13:46
lunatic napisał(a):A co Ci głównie dolega, tylko brak energii czy coś jeszcze?

Depresja, teraz juz chyba dystymia. I brak energi, checi, zmeczenie, brak motywacji. Generalnie nic mi sie nie chce, nic mnie nie cieszy i na nic nie mam ochoty.
Nie chce mi się.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
807
Dołączył(a)
21 wrz 2012, 17:41
Lokalizacja
Warszawa

REBOKSETYNA (Edronax)

przez lunatic 15 gru 2013, 13:54
Powiem Ci które leki u mnie wyeliminowały zmęczenie i przywróciły chęć do czegokolwiek.
Pierwszy moklobemid, dzialanie aktywizujące widoczne już po tygodniu, bardzo widoczne, problem jest taki ze musialabys odczekac kilka dni bez zadnych lekow zeby go zaczac brać.
Druga opcja to Edronax, energii dodaje dużo, ale kiepsko działa na samopoczucie, albo je nawet u niektórych jeszcze pogarsza, gdyby tak było że dodałby Ci energii ale pogorszył samopoczucie dodałbym do niego SSRI, sertralinę, jeżeli jej nie brałaś.
Trzecia opcja która u mnie się dobrze sprawdziła pod tym względem to sama sertralina, ciężko powiedzieć od której lepiej zacząć, jeżeli nie chcesz brać dwóch leków naraz spróbowałbym moklobemidu. Jego dzialania aktywizujące na mnie było naprawdę mocne, budziłem się wczas rano i byem wypoczęty, miałem energię, chciało mi się coś robić, także jeżeli go nie brałaś ja zacząłbym od niego.
Od moklobemidu też warto byłoby zacząć ze względu na jego krótki czas pozostawania w organiźmie, a akurat tego leku nie wolno łączyć z innymi antydepresantami. Jeżeli by się okazalo że on nie działą dobrze to wystarczy odczekać jeden dzień i już można brać inny lek, a jakby się zaczęło od np. ssri to po ich odstawieniu to ok tygodnia by trzeba czekać żeby zacząć moklobemid
Offline
Posty
5335
Dołączył(a)
07 lis 2010, 10:55

REBOKSETYNA (Edronax)

Avatar użytkownika
przez coccinella 15 gru 2013, 14:09
lunatic napisał(a):Powiem Ci które leki u mnie wyeliminowały zmęczenie i przywróciły chęć do czegokolwiek.
Pierwszy moklobemid, dzialanie aktywizujące widoczne już po tygodniu, bardzo widoczne, problem jest taki ze musialabys odczekac kilka dni bez zadnych lekow zeby go zaczac brać.
Druga opcja to Edronax, energii dodaje dużo, ale kiepsko działa na samopoczucie, albo je nawet u niektórych jeszcze pogarsza, gdyby tak było że dodałby Ci energii ale pogorszył samopoczucie dodałbym do niego SSRI, sertralinę, jeżeli jej nie brałaś.
Trzecia opcja która u mnie się dobrze sprawdziła pod tym względem to sama sertralina, ciężko powiedzieć od której lepiej zacząć, jeżeli nie chcesz brać dwóch leków naraz spróbowałbym moklobemidu. Jego dzialania aktywizujące na mnie było naprawdę mocne, budziłem się wczas rano i byem wypoczęty, miałem energię, chciało mi się coś robić, także jeżeli go nie brałaś ja zacząłbym od niego.
Od moklobemidu też warto byłoby zacząć ze względu na jego krótki czas pozostawania w organiźmie, a akurat tego leku nie wolno łączyć z innymi antydepresantami. Jeżeli by się okazalo że on nie działą dobrze to wystarczy odczekać jeden dzień i już można brać inny lek, a jakby się zaczęło od np. ssri to po ich odstawieniu to ok tygodnia by trzeba czekać żeby zacząć moklobemid, no może troche mniej niż tydzień, zależy od dawki ssri, ale na pewno dłużej niż po zmianie z moklomebidu na ssri niż odwrotnie.

Dziękuję za informacje. Psychiatra, który przepisywał mi Wellbutruin wspominal o moklobemidzie, że jeśli Wellbutrin nie zadziała to można tego spróbować. Ale podobno nie wolno jeść pewnych rzeczy biorąc ten lek? Miewam epizody bulimiczne i boję się, że przez to nie byłabym w stanie się dostosować.
A możesz mi napisać jak wygląda kwestia tycia/wzrostu apetytu po moklobemidzie, Edronaxie i Sertalinie? Jest to dla mnie bardzo ważne ze wzgledu na problemy z jedzeniem. I nie mogę brać leków, które zwiększają apetyt.
Nie chce mi się.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
807
Dołączył(a)
21 wrz 2012, 17:41
Lokalizacja
Warszawa

REBOKSETYNA (Edronax)

przez miko84 15 gru 2013, 14:14
Chyba żaden z tych leków nie powoduje tycia.

Ja bym spróbował jej w takiej kolejności: sertralina, moklobemid, reboksetyna.
miko84
Offline

REBOKSETYNA (Edronax)

przez lunatic 15 gru 2013, 14:16
Przy moklobemidzie można jeść wszystko, trzebaby jakieś mega ilości zjeść potraw bogatych w tyraminę żeby coś mogło zaszkodzić, w starszych lekach tej generacji trzeba było na to uważać.
Co do apetytu u mnie wszystkie ssri go zmniejszały, serotonina powoduje uczucie sytości i nie miałem po nich w ogole apetytu, zwłaszcza na początku leczenie. Przy moklobemidzie z tego co pamiętam nie było żadnych zmian pod tym względem, podobnie jak przy Edronaxie. Wzrost apetytu jest często po lekach które blokują receptory histaminowe (mianseryna, mirtazapina), żaden z tych nie blokuje ich.
Pamiętam jak kiedyś na przytycie jakaś lekarka dała mi Zyrtec:)
Offline
Posty
5335
Dołączył(a)
07 lis 2010, 10:55

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Przeskocz do