FLUOKSETYNA(Andepin,Bioxetin,Deprexetin,Salipax,Seronil)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy fluoksetyna pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
119
60%

Nie
49
25%

Zaszkodziła
29
15%

 
Liczba głosów : 197

Seronil

przez mio85 08 lut 2011, 23:01
Witam, mam pytanie czy do leków przeciwdepresyjnych, a w tym przypadku do Seronilu mozna sie przyzwyczaic - w tym sensie, ze np. jak w moim przyapdku po raz 3 rozpoczynam kuracje tym lekiem, wczesniej stosowalem go dosc dlugotrwale (od 2006 roku cykl - 7 miesiecy - 4 miesiace bez - 18 miesiecy - 5 miesiecy bez - 13 miesiecy - 4 bez az doszedlem do nawrotu depresji i teraz znow zazywam Seronil. Zawsze pomagala mi minimalna lecznicza dawka 20 mg by stosunkowo szybko wyjsc z depresji. Teraz na seronilu jestem juz 40 dni a efekty sa naprawde minimalne. Na terapeutycznej dawce jestem 20 dzien i zastanawiam sie dlaczego nie czuje poprawy, mimo iz wczesniej byla. Czy moze przy kazdym nastepnym nawrocie depresji dawka leku ze wzgledu na jego wczesniejsza znajomosc przez organizm nie powinna byc wieksza? Czy mozna "uodpornic" organizm na dzialanie seronilu tak ze w kazdym nastepnym epizodzie czas poprawy: moze sie wydluzac?, moze byc uwarunkowany wieksza dawka? Najciekawsze jest to ze po 2 tyg brania 20 mg naprawde czulem duza poprawe, jednak trwala ona zaledwie 2 dni. Dlaczego znow sie pogorszylo? Czy wgole istnieje takie zjawisko, ze przy powrocie do do tego samego leku mozna nie odczuc poprawy, a wiec sprawic ze na organizm dany specyfik juz nie dziala? Prosze o odpowiedz.
Offline
Posty
338
Dołączył(a)
28 gru 2010, 21:08

Seronil

Avatar użytkownika
przez Radek 09 lut 2011, 10:16
mio85, ja miałem jakieś 4 epizody depresji i za każdym razem dłużej czekałem aż seronil zacznie działać. Poczekaj jeszcze trochę i jak coś można zwiększyć dawkę. Teraz też dopiero 40 mg podniosło mnie na nogi.

Trzymaj się.
per aspera ad astra
Avatar użytkownika
Offline
Posty
147
Dołączył(a)
13 gru 2006, 16:50
Lokalizacja
Dolny Śląsk

Seronil

Avatar użytkownika
przez Anna R. 09 lut 2011, 11:46
Mio, możliwe jest, ze organizm teraz inaczej reaguje na fluoksetynę. Zaobserwowałam podobne zjawisko na własnym przykładzie. Leki, które kiedyś mi pomogły, teraz nie działają, lub działają w zupełnie odmienny sposób, niż ten, który pamiętam. Pozostaje czekać i jeśli po 8 tygodniach brania dawki docelowej nic nie drgnie, zmienić antydepresant na inny.
Heimat ist kein Ort, Heimat ist ein Gefühl
Herbert Grönemeyer

_____________________________________________
sertralina 25 mg, lamotrygina 25 mg, olanzapina 5 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1415
Dołączył(a)
29 paź 2008, 15:39

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Seronil

Avatar użytkownika
przez stracony 09 lut 2011, 14:21
Radek.

Po konsultacji z lekarzem odstaw jeśli czujesz, że pomógł w kwestiach, które Ci najbardziej dokuczały. Ja sobie zdałem sprawę, że jest lepiej a jednocześnie bardzo dokuczały mi skutki uboczne brania Seronilu. Po miesiącu od odstawieniu czuję się świetnie, co prawda nie cały czas ale dobre i to. Jeszcze czekam na poprawę motywacji do działania, senność już na szczęście mi przeszła :yeah:
kiedyś dystymia, niedawno nerwica z silną depresją a teraz oby "tylko" dystymia
Avatar użytkownika
Offline
Posty
369
Dołączył(a)
21 cze 2010, 22:05

Seronil

Avatar użytkownika
przez Anna R. 09 lut 2011, 18:05
Pół roku brania to minimum w przypadku pierwszego epizodu depresji. Jeśli jest to kolejny nawrót powinno się przedłużyć branie leków.
Heimat ist kein Ort, Heimat ist ein Gefühl
Herbert Grönemeyer

_____________________________________________
sertralina 25 mg, lamotrygina 25 mg, olanzapina 5 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1415
Dołączył(a)
29 paź 2008, 15:39

Seronil

przez mio85 10 lut 2011, 20:51
to w takim razie jestem bardzo zmartwiony, powiem wiecej, jestem w czarnej d........, to oznacza, ze zgodnie z moimi przypuszczeniami organizm/receptory przyzwyczajaja sie do antydepresantow......to oznacza nic innego, jak tylko fakt, ze teraz albo bede musial dluzej poczekac na poprawe, albo zwiekszyc dawke do 30 mg, w nastepnym epizodzie 40, 50, 60 i co? i to jest maksymalna dawka.......po dojsciu do 60 mam rozumiec ze specyfik z czasem przestanie dzialac, a ja tym samym strace szanse na normalna egzystencje.......juz sam fakt, ze bede musial zyc do konca na leku byl dla mnie przykry, ale pogodzilem sie z tym, wazne by moc normalnie funkcjonowac teraz okazuje sie ze nie zostalo mi nawet to.........fatalne wiadomosci
Offline
Posty
338
Dołączył(a)
28 gru 2010, 21:08

Seronil

Avatar użytkownika
przez Radek 10 lut 2011, 21:07
Nie panikuj kolego. Teraz czarno to widzisz ale jak seronil zacznie działać to spojrzysz na swoją przyszłość bardziej optymistycznie :) Za miesiąc będzie si. A jak nie to 40 mg na pewno ci pomoże. Więcej nie ma co brać tylko jak coś zmiana leku. Można jeszcze w najgorszym wypadku połączyć 2 leki. Jest dużo opcji i któraś na pewno zadziała. Ja też zawsze przeżywałem na początku ale zawsze seronil mi prędzej czy później pomagał.

Pozdro 600
per aspera ad astra
Avatar użytkownika
Offline
Posty
147
Dołączył(a)
13 gru 2006, 16:50
Lokalizacja
Dolny Śląsk

Seronil

Avatar użytkownika
przez Anna R. 10 lut 2011, 22:46
Radek dobrze pisze, nie ma co się zamartwiać. W razie braku poprawy można zastosować kombinacje leków lub zmienić antydepresant na inny. Jest wiele do wyboru. Dobrze się sprawdza np. mix fluoksetyna- reboksetyna.
Heimat ist kein Ort, Heimat ist ein Gefühl
Herbert Grönemeyer

_____________________________________________
sertralina 25 mg, lamotrygina 25 mg, olanzapina 5 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1415
Dołączył(a)
29 paź 2008, 15:39

Seronil

przez miko84 11 lut 2011, 10:43
Ja po tych 2 tygodniach mogę powiedzieć po sobie, że fluo wyraźnie wpływa na pozytywne patrzenie w przyszłość, w skrócie optymizm. Kiedyś wszystko wydawało mi się czarne, teraz jest to już szarość, a to duży plus. Liczę że jak dłużej pobiorę to zamieni się w biel.
miko84
Offline

Seronil

Avatar użytkownika
przez BlackOrchidea 11 lut 2011, 10:57
Ja także widziałam już szarość, ale niestety nagle poczułam się gorzej, tak jakby lek przestał działać. Lekarz zwiększył mi więc dawkę z 20mg na 40mg, ale jak narazie poprawy brak...
"Czekanie sprawia ból. Zapomnienie sprawia ból. Lecz nie móc podjąć żadnej decyzji jest najdotkliwszym cierpieniem."
— Paulo Coelho

Seronil 40mg Hydroksyzyna 25mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
191
Dołączył(a)
05 lut 2011, 09:30

Seronil

Avatar użytkownika
przez Anna R. 11 lut 2011, 11:41
Miko, a jak fluo wpływa u ciebie na napęd?
Heimat ist kein Ort, Heimat ist ein Gefühl
Herbert Grönemeyer

_____________________________________________
sertralina 25 mg, lamotrygina 25 mg, olanzapina 5 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1415
Dołączył(a)
29 paź 2008, 15:39

Seronil

Avatar użytkownika
przez Radek 11 lut 2011, 15:31
Byłem dzisiaj u lekarza i powiedział, że nie muszę już brać ketrelu na noc a seronil mam zmniejszyć do 20 mg. Jak po miesiącu będzie dobrze to odstawię całkowicie. Psychiatra powiedział, że zima to nie jest najlepszy czas na odstawianie antydepresantów, ale jak się dobrze czuję to spoko.

Na napęd seronil działa tak, że potrzebowałem ketrelu na noc żebym nie budził się. Mam nadzieję, że to już dla mnie koniec z lekami.
per aspera ad astra
Avatar użytkownika
Offline
Posty
147
Dołączył(a)
13 gru 2006, 16:50
Lokalizacja
Dolny Śląsk

Fluoksetyna

Avatar użytkownika
przez C(c)złowiek 11 lut 2011, 17:24
Witam!!!

Dzisiaj lekarz przepisał mi nowy lek o nazwie Fluoxetin. Mam nadzieje ze to dobry dział do tego leku. Możecie mi napisać jak on działa. Z tego co się orientuje on jest na nerwice natręctw oraz na depresje czy to prawda???

Pozdrawiam!!! ^^
"Żyjemy w świecie przyjemności pozbawionych radości" ;) Erich Fromm
GG: 5365347
Avatar użytkownika
Offline
Posty
493
Dołączył(a)
10 lut 2007, 23:46
Lokalizacja
Warszawa

Fluoksetyna

Avatar użytkownika
przez Rani 11 lut 2011, 21:53
Tak, to prawda. Na nerwicę natręctw jednak stosuje się większe dawki. Mi niestety ten lek nie pomógł, ale nie zrażaj się tym, bo wielu ludziom pomógł. Każdy organizm jest inny.
"Nie dziw się jeżeli jutro spadnie porządny grad, rozszaleje się zamieć i licho wie co. To, że dziś jest ładnie, jeszcze nic nie znaczy. To jest zaledwie jakiś ślad pogody."
Avatar użytkownika
Offline
Posty
174
Dołączył(a)
10 gru 2008, 13:31

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Baidu [Spider] i 9 gości

Przeskocz do