ESCITALOPRAM(Lexapro,Lenuxin,Depralin,Mozarin,Escitil,Elicea

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy escitalopram pomógł Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
156
58%

Nie
75
28%

Zaszkodził
36
13%

 
Liczba głosów : 267

LEXAPRO (Escitalopram-Elicea,Depralin)

przez yoasia 12 kwi 2011, 12:06
Kochani

zwykle nie szukam pomocy na forach, ale są takie chwile jak teraz, że potrzebuję trochę słów od Was.

Krótka historia: brałam Seroxat przez prawie 2 lata i schodziłam z dawki jak przydarzył mi się pewien przykry przypadek nerwicowy i wszystko wróciło (nerwica lękowa)... Wróciłam też do Seroxatu. Zaczęły się skutki uboczne (2 lata wcześniej ich nie było) i lekarz zmienił mi lek na Zoloft (sertralina) po tygodniu brania i przez kolejne 2 tygodnie ledwo żylam, nic mi się nie chciało, ciągły niepokój, jakieś drgawki itp. Lekarz zmienił lek na Escitil no i teraz jest tak: od dwóch tygodni biorę go, ale przez pierwszy tydzień na zkładkę z Zoloftem (pół na pół) no i od tygodnia całą. Po zwiększeniu dawki najpierw zawroty głowy (1 dzień) a teraz z każdym dniem gorsze samopoczucie, dziwne lęki, nic mi się nie chce, jakieś takie wyostrzone myśli czyli objawy depresyjno-lękowe. A przez pierwszy tydzień wszystko było ok.

W poniedziałek idę do nowej pracy... No i pewnie jeszcze dodatkowo się spinam, żeby czuć się dobrze w niej. Ale ewidentnie czuje się gorzej po leku. Dzisiaj dzwoniłam do lekarza i kazał brać dalej, bo to jeszcze trochę krótko...

Miał ktoś coś podobnego? Ile czekaliście na poprawę?

dość mam tych leków...
Offline
Posty
22
Dołączył(a)
18 mar 2011, 13:42

LEXAPRO (Escitalopram-Elicea,Depralin)

przez muzyk 12 kwi 2011, 12:19
yoasia, to rzeczywiście zbyt krótki okres czasu żeby zanegować lek. Ja biorę tylko lexapro 10mg (wprowadzałem stopniowo: 2dni 1/4, 4 dni 1/2, później całe 10mg). W czwartek minie 2 tygodnie od pierwszej dawki. Małą poprawę jakby odczuwam. Te dolegliwości, o których piszesz na początku odczuwa prawie każdy. Spokojnie, trzeba trochę czasu. Trzymaj się! :papa:
Offline
Posty
7
Dołączył(a)
05 kwi 2011, 11:54

LEXAPRO (Escitalopram-Elicea,Depralin)

Avatar użytkownika
przez Ahmed 12 kwi 2011, 12:28
yoasia,
Hejka ...biore esci od 5 tygodni
1 tydzień - nie był za ciekawy zawroty głowy , rozkojarzenie , drżenie całego ciała, zwiekszone lęki, duza potliwość, senność w ciągu dnia
2 tydzien - większośc wczesniejszych obiawów zniknęła a pojawiły się nowe jak zwiekszona potliwość, bezsenność - leki pozostały .
3 tydzień - znikły prawie wszystkie obajwy uboczne - zostały zwiekszone lęki i potliwość - nastrój sie poprawił depresja sie rozmywa
4 tydzień - jw
5 tydzień - nastrój OK - lęki uległy zmniejszeniu prawie do zera - z wyjątkiem sporadycznych sytuacji.

na dziś jest w miarę OK . Lekarz zapisał mi dodatkowo Sedam na ataki lęku.
My dalismy temu leku troche czasu. Daj mu go tez troszkę.
Pierwsze objawy poprawy da sie zauwazyć po ok 2 tygodniach a wiec dość szybko w porównaniu z innymi antydepresantami.
Ja tu jeszcze wrócę ;))))))))))))))))))))))))))))))))
K.
Avatar użytkownika
Offline
Kwadratullah
Posty
1437
Dołączył(a)
18 lis 2010, 21:36
Lokalizacja
Panjshir

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

LEXAPRO (Escitalopram-Elicea,Depralin)

przez miko84 12 kwi 2011, 17:01
Ja miałem silne objawy uboczne przez ponad 4 tyg, więc różnie to jest, ale fakt jest jeden - trzeba brać długo.
miko84
Offline

LEXAPRO (Escitalopram-Elicea,Depralin)

Avatar użytkownika
przez amelia83 12 kwi 2011, 17:12
into the void ja też brałam seronil kilka lat,teraz wenlafaksynę...
fajny kotek na avatarze..ja marzę ,żeby miec kota../ja tez z przerwami seronil brałam..a co to znaczy,że teraz wegetujesz...pytam się bo ogólnie to ja też...ile masz lat?1 jak nie masz ochoty tu odpowiadać pisz na priv
i na co te leki bierzesz...?ja ich nigdy nie brałam i sory za wcinkę w wątek...ja mam 28 :smile:
'Jeśli nie umiesz latać, biegnij. Jeśli nie umiesz biegać, chodz. Jeśli nie umiesz chodzić czołgaj się. Ale bez względu na wszystko- Posuwaj się naprzód '
M. Luther King

'jak o mnie ktoś zapyta powiedzcie mu że znikam, za równoległym światem, gdzie liczby nie są ważne'
Avatar użytkownika
Offline
Posty
13390
Dołączył(a)
17 mar 2011, 16:01
Lokalizacja
daleko czasem blisko

LEXAPRO (Escitalopram-Elicea,Depralin)

Avatar użytkownika
przez Pinkii 12 kwi 2011, 17:19
Niestety to jest lek który naprawdę długo się rozkręca. U mnie pół roku.
Obrazek
Avatar użytkownika
Offline
zbanowany
Posty
903
Dołączył(a)
01 lut 2011, 23:00

LEXAPRO (Escitalopram-Elicea,Depralin)

przez yoasia 12 kwi 2011, 17:25
Dzięki wielkie za odpowiedzi i otuchę.

Dzisiaj boli mnie jeszcze dodatkowo głowa, więc sama nie wiem czy jest lepiej czy gorzej.

Allah też mam SEDAM doraźnie, ale na razie nie biorę (bo już jedno świństwo na razie wystarczy) i mam nadzieję, że nie będzie aż tak potrzebny (tzn potrzebny jest w torebce dla otuchy;)

OK daje na luz i czekam na poprawę. Oby się pojawiła:)

Pozdrawiam ciepło :papa:
Offline
Posty
22
Dołączył(a)
18 mar 2011, 13:42

LEXAPRO (Escitalopram-Elicea,Depralin)

Avatar użytkownika
przez Ahmed 12 kwi 2011, 17:27
a fakt .....głowa też mnie bolała.
Trzymam kciuki ...:D
Ja tu jeszcze wrócę ;))))))))))))))))))))))))))))))))
K.
Avatar użytkownika
Offline
Kwadratullah
Posty
1437
Dołączył(a)
18 lis 2010, 21:36
Lokalizacja
Panjshir

LEXAPRO (Escitalopram-Elicea,Depralin)

przez miko84 12 kwi 2011, 17:43
amelia83 przecież każdy z nas ma kota :mrgreen:
miko84
Offline

LEXAPRO (Escitalopram-Elicea,Depralin)

Avatar użytkownika
przez into the void 12 kwi 2011, 20:05
amelia83 wegetuje czyli nic konstruktywnego nie robię.. powinnam pisać moją pracę dyplomową a nie potrafię się do tego zmusić.. zaczynam "pisać" i po 15minutach jak nie potrafię czegoś wymyślić to zostawiam i włączam TV albo gram na kurniku :bezradny:
mam 25 lat, kotek niestety nie mój.. ale świetne zwierzaki, może niedługo będziemy mieli pieska.. bardzo bym chciała :roll:
leki biorę na hmm... nigdy od żadnego psychiatry nie usłyszałam diagnozy.. ale mam problemy z motywacją, nastrojem, samooceną..
ogólnie można by powiedzieć, że jestem leniem.. ale ja mam jakieś ambicje, plany, marzenia.. a coś mnie jakby paraliżuje

Pinkii ja bym żadnym tabsom tyle czasu nie dała.. Esci jeszcze miesiąc i nara : P
wtedy może coś z SNRI...



aha, co do mojej olaboga wagi.. z dnia na dzien spadlo 0,7kg i chyba to jednak woda.. często czuje obrzęknięte łydki
Avatar użytkownika
Offline
Posty
151
Dołączył(a)
17 mar 2011, 22:31

LEXAPRO (Escitalopram-Elicea,Depralin)

przez miko84 12 kwi 2011, 20:23
into the void jakbym zrezygnował z esci po 4 tyg to bym się nigdy nie dowiedział czy zadziała - a zaczyna działać :)
miko84
Offline

LEXAPRO (Escitalopram-Elicea,Depralin)

Avatar użytkownika
przez Ahmed 12 kwi 2011, 20:28
działa działa .....ja od 2 dnia czułem że coś sie w organiźmie dzieje.....ale po miesiącu że to coś dobrego.
Ja tu jeszcze wrócę ;))))))))))))))))))))))))))))))))
K.
Avatar użytkownika
Offline
Kwadratullah
Posty
1437
Dołączył(a)
18 lis 2010, 21:36
Lokalizacja
Panjshir

LEXAPRO (Escitalopram-Elicea,Depralin)

Avatar użytkownika
przez Pinkii 12 kwi 2011, 20:29
Działanie czułam szybko, ale stabilizację po ok pół roku.
A głowa to mnie tak bolała, że aż do neurologa poszłam!
Obrazek
Avatar użytkownika
Offline
zbanowany
Posty
903
Dołączył(a)
01 lut 2011, 23:00

LEXAPRO (Escitalopram-Elicea,Depralin)

Avatar użytkownika
przez into the void 12 kwi 2011, 20:45
miko84 napisał(a):into the void jakbym zrezygnował z esci po 4 tyg to bym się nigdy nie dowiedział czy zadziała - a zaczyna działać :)



wiem, ze 4 tyg to może mało ale 2 miesiące to już coś MUSI być..


Pinkii
bóle głowy miałaś na początku czy po jakimś czasie?
Avatar użytkownika
Offline
Posty
151
Dołączył(a)
17 mar 2011, 22:31

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 35 gości

Przeskocz do