Skocz do zawartości
Nerwica.com
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
weronika

KWETIAPINA(Seroquel,Ketrel,Kwetaplex,Kventiax,Ketipinor)

Czy kwetiapina pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?  

132 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy kwetiapina pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

    • Tak
      94
    • Nie
      29
    • Zaszkodziła
      22


Rekomendowane odpowiedzi

Szczerze mowiac to mialem kwetiapine za lek, ktory usypia nawet w przypadkach beznadziejnej bezsennosci, tymczasem mam wrazenie ze spie gorzej niz na olanzapinie, o mircie juz nie wspomne. Dawka 50 mg za malo ? Czy to moze fluoksetyna zaczyna buzowac ? Dzis rowno 4 tygodnie na fluo mija.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co tak się zastanawiam. Od kilku tygodni mam straszne wypryski na przedramionach i tulowiu. Pomyślałem że może od Ketrelu ale biore go ponad pół roku i nie sądzę by dopiero po takim czasie się coś pokazało. Niby pisze w ulotce że może powodować ciężka wysypke. Hmmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 9.08.2019 o 19:39, Heledore napisał:

@Coldway kwetiapina w małych dawkach (<100mg) jest stosowana przy problemach z zasypianiem. Przy ChAD stosowana jest w większych dawkach.

@Heledore niekoniecznie. Ja w schizofrenii brałam 50 mg (jeszcze z innym neuroleptykiem).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@z o.o. ale w dodatku 🙂 , nie samodzielnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem może poprzez wpływ noradrenergiczny jej czynnego metabolitu norkwetiapiny.  ale jest to zauważalne przy wyższym jej dawkowaniu . 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko raczej nie powinna. U mnie zachowania nerwicowe zmalały przy zwiększeniu dawki na 450mg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lekarz swego czasu chciał mi przepisać większe dawki kwetiapiny na NN (zamiast arypiprazolu), więc chyba nie nasila nerwicy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To który lek z zestawu może mi nasilać lęk i depresję ? Ten zestaw biorę 2 mies , więc leki się już rozkręciły , no chyba że serta potrzebuje więcej czasu. Dodam , że odstawiłem klona 3 mg po ok. rocznym braniu i chlaniu alko do tego. BZD nie biorę od miesiąca , więc chyba to nie są skutki odstawienia BZD po miesiącu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogą jeszcze występować skutki zależności psychicznej i utrzymywać się długo po maratonch z benzodiazepinami... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, serotoninowiec napisał:

To który lek z zestawu może mi nasilać lęk i depresję ? Ten zestaw biorę 2 mies , więc leki się już rozkręciły , no chyba że serta potrzebuje więcej czasu. Dodam , że odstawiłem klona 3 mg po ok. rocznym braniu i chlaniu alko do tego. BZD nie biorę od miesiąca , więc chyba to nie są skutki odstawienia BZD po miesiącu ?

U mnie dopiero sertralina po upłynięciu pełnych 2 miesięcy przestała powodować lęki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Witam. 

Mam takie pytanie, powiedzialem lekarzowi ze mam ponad 1700 prolaktyny czyli prawie 4 razy przkroczona norma i on powiedzial ze trzeba od razu odstawic amisulpiryd bo to za duzo, czy lekarz mial racje bo przeciez ona sie stabilizuje po roku? Biore solian juz ponad pol roku. Bralem 100 mg solianu i bylo swietnie teraz bralem 50 mg i bylo gorzej, jestem podenerwowany i mam duzo natrectw i ciezko mi je wykonac a przeciez od wczoraj nie biore tej 50 mg solianu. przez ostatnie dwa miesiace bralem solian i wenlaflaksyne, solian w dawce 50 mg a wczesniej 100 mg i bylo swietnie jak zeszlem teraz na 50 mg to jest zle, mam pytanie jak odstawilismy z lekqrzem ten solian to czy bedzie ok skoro na 100 mg bylo ok bo podobno to 50 mg dzialalo na inne receptory niz 100 mg solianu? Po jakim czasie bedzie poprawa jesli chodzi o ten solian? 

Lekarz zamiast solianu przepisal mi kwetiapine 100 mg na noc ale na razie biore 50 mg a potem mam wejsc na 100 mg tak mowil lekarz. Czy do dobry lek bo po tej 50 mg ketrelu rano jestem takie troche otepiały i wyprany z emocji troche, generalnie nie czuje natrectw myslowych emocjonalnie i mnie to okropnie denerwuje bo nie moge pomyslec natretwa a ono jest i mnie denerwuje, ogulnie jestem taki troche zahamowany myslowo i niektore rzeczy mnie juz tak nie ciesza jak kilka dni temu. Czy jesli zle bedzie dzialac na mnie ta kwetiapina to myslicie ze moge od razu odstawic te 50 mg i niec zlego nie bedzie? Mam nerwice natrectw wiec nie wiem czy kwetiapina jest porzadnym lekiem na nerwice. Jeszcze jestem podenerwowany i roztrzesiony troche chyba przez ta kwetiapine. 

W ulotce wyczytalem ze moze powodowac zaburzenia psychotyczne, czy mozliwe ze u mnie takie wystapia po niej bo cos tak boje sie ich, kiedys balem sie urojen bo duzo w internecie czytalem o tym?

 

Aha ogulnie po tej kwetiapinie jestem taki troche nie swiadomy i mam wrazenie ze za chwile strace kontakt z rzeczywistoscia, czy to normalne po kwetiapinie i czy to mija czy nie? 

 

Jesli odstawie te 50 mg to nie bedzie jakis zlych skutkow? 

Edytowane przez Pawełkk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogą być. Odstawianiem lub dokładaniem leków zajmuje się lekarz, a nie 'pseudoznafcy' na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, tylko ze do takiego lekarza ciezko sie szybko dostac a ja nie mam czasu dluzej czekac... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prywatnie dostaniesz się szybko. Tutaj nikt Ci takiej rady nie da. To nie hajp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic na własną rękę, wszystko tak jak powie lekarz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, czy ten zjazd o ktorym mowicie wieczorem po wzieciu leku to on mija czy takie oslabienie jak wezmie sie wieczorem lek to jest zawsze i ta sennosc okropna? Nie jest taka zla ta kwetiapina tylko ze jak wezme ja wieczorem to mnie tak oslabia ze szkoda gadac i nie da sie nawet natrectw myslowych wykonac... Mowie o dawce 50 mg. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według moich doświadczeń, kwetiapina to najlepszy lek na bezsenność . Brałam w dawkach 25-50 mg, nigdy tak dobrze i głęboko nie spałam. Lek muszę jednak z wielkim bólem odstawić- w ciągu zaledwie paru miesięcy przybrałam na wadze 10 kg, dodatkowo pogorszyły mi się wyniki TSH przy mojej niedoczynności. Zawsze bardzo uważam na dietę, kiedy zorientowałam się, że tyję ograniczyłam kalorie do 1000 kcal i zaczęłam jeszcze intensywniej ćwiczyć. Nie pomogło:(

Przejrzałam dostępną w PubMedzie literaturę i tak, badania pokazują, że pacjenci tyją nawet przy tak małych dawkach, dodatkowo badania pokazują, że z nieznanych przyczyn, lek pogłębia niedoczynność tarczycy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja natomiast odstawiłam ostatnio kwetiapinę, bo przestała mnie usypiać dawka 50 mg, a więcej nie chcę i/lub nie ma sensu brać. 

Poczekam jakiś czas, może znowu zacznie działać nasennie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×