Skocz do zawartości
Nerwica.com
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
Amanda55

Brak śniadania a leki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pisze do was z zapytaniem. Otóż od paru tygodni przyjmuje antydepresanty. Na początku miałam skutki uboczne, ale z czasem one ustały. Natomiast ostatnimi czasy miałam problemy w życiu osobistym i stres się nasiliły. Parę razy przez to nie zjadłam śniadania i wzięłam tabletkę na pusty żołądek. Dzisiaj również tak zrobiłam i czuję się bardzo osłabiona, mam zawroty głowy i fale zimna przechodzące przez kończyny. Boje się, że to już jakiś inny problem zdrowotny i, że coś mi się stanie. Jak myślicie brak śniadania mógł spowodować, że odczułam na nowo skutki uboczne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałam jeszcze dodać, że wieczorną dawkę wzięłam dwie godziny szybciej, bo chciałam sobie przestawić żeby nie brać tak późno. Ogólnie biorę lek w dwóch dawkach, rano i wieczorem o godzinie 10;30 oraz 22;30 i ta myślę, czy to czasem nie jest też tym spowodowane i tym brakiem śniadania rano. Wpadam już w panikę i się denerwuję, bo przerażają mnie te objawy.... a było już tak fajnie ehh...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, acherontia styx napisał:

Ja od zawsze biorę leki na czczo, także nie, to nie ma wpływu i to nie leki są winne. 

 Przyjmowanie lekow przeciwdepresyjnych zalecane jest wraz z posilkiem lub po. Na ulotkach jest tez napisane. Ja bym nie byla taka pewna, ze przyjmiwanie na czczo nie spowodowalo tych objawow.

Jak bralam benzodiazepiny to odczuwalam wyrazna roznice w ich dzialaniu biorac na czczo i z posilkiem. Z jedzeniem lepiej sie wchlania lek i lepiej dziala, nie wspominajac o tym, ze na czczo moze podrazniac blone sluzowa zoladka, powodując m.in. bol brzucha.

Edytowane przez ala1983

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, ala1983 napisał:

Przyjmowanie lekow przeciwdepresyjnych zalecane jest wraz z posilkiem lub po. Na ulotkach jest tez napisane. Ja bym nie byla taka pewna, ze przyjmiwanie na czczo nie spowodowalo tych objawow.

No nie do końca. Większość leków przyjmuje się niezależnie od posiłków i  tak jest napisane w ulotkach 🙃 z leków które należy w teorii przyjmować z posiłkiem jest wenlafaksyna i ewentualnie paroksetyna. Pozostałe w stylu sertralina, duloksetyna, escitalopram, buspiron,  wortioksetyna i wiele innych przyjmuje się niezależnie od posiłków, czyli możesz przyjmować na czczo a możesz po posiłku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 27.09.2022 o 16:30, acherontia styx napisał:

Ja od zawsze biorę leki na czczo, także nie, to nie ma wpływu i to nie leki są winne. 

Otóż to. Ludzie, panikujecie strasznie. Na pierwszy rzut oka widać, że macie nerwicę i to lęki w Was generują objawy psychosomatyczne.

 

Też kiedyś podobnie panikowałem, choć nie aż tak bardzo.

 

Zdarzało mi się brać leki na czczo, ze śniadaniem, po śniadaniu, z wódką i bez... i żyję :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×