Skocz do zawartości
Nerwica.com
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
jowita

TRAZODON (Trittico CR/XR)

Czy trazodon pomógł Ci w Twoich zaburzeniach?  

185 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy trazodon pomógł Ci w Twoich zaburzeniach?

    • Tak
      120
    • Nie
      56
    • Zaszkodził
      21


Rekomendowane odpowiedzi

@warning Tak . Słabe działanie na H1. Ja biorę go na dzień..Nawet mnie nie usypia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
22 minuty temu, Piotrek87 napisał:

W każdej. Biorę i miotam się po łóżku a żadne nasenne środki nie chcą działać gdy ja wezmę. Po prostu działa tak jakbym już się wyspał i było już rano. Drugi dziwny objaw to znosi takie spłaszczenie emocji. Czuję że świat i emocje nie są za szybą tylko czuję je tu i teraz. Ile można nie spać? Chyba z tydzień wytrzymałem i miałem dość w dzień walczyć że zmęczeniem 

 

Ago jest antagonistą 5-HT2C. Na szybko: „Uważa się, że blokada receptorów 5-HT2Codhamowuje uwalnianie noradrenaliny i dopaminy w korze przedczołowej i może dawać kliniczny efekt aktywizacji”, który Ty odczuwasz. Nie działa widać u Ciebie mogący równoważący ten efekt agonizm receptorów MT-1 i MT-2 charakterystyczny dla agomelatyny.

Edytowane przez warning

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Petek Rozumiem. Nie wiedziałam po prostu, czy piszesz o Trittico czy Valdoxanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od punktu wyjścia. Inaczej zadziała na osobę z permanentną sennością a inaczej na lęk i bezsennośc. Moim zdaniem to różnice w działaniu poza przeciwdepresyjnym występują pomiędzy lekami. Gorzej gdy leki nie są skuteczne przeciwdepresyjnie i występują tylko ich działania poza przeciwdepresyjne. Wtedy pacjent myli objawy depresji jako działania leków. Siła tlpd wynika z ich działania na noradrenaline razem z serotoniną. Są skuteczne i jedynie objawy niepożądane są przeszkodą w ich szerokim stosowaniu. Taka wenlafaksyna wpływa silnie na serotonine a noradrenaline słabo i dopiero w wyższych dawkach. Nie ma nowego leku w równym stopniu wpływającego na serotonine i noradrenaline. Kiedyś był milnacipran ale też silniej działał na noradrenalinę w stosunku 7do3. Dla mnie idealny lek to równo działający na noradrenaline, dopaminę i serotonine blokujący 5ht2 a i c, alfa 1 i trochę h1. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za dużo wymagasz. Ale połączenie wenlafaksyny i mirtazapiny działa na większość Twoich życzeń. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, Piotrek87 napisał:

Wszystko zależy od punktu wyjścia. Inaczej zadziała na osobę z permanentną sennością a inaczej na lęk i bezsennośc.  

 Odnosisz się teraz do Valdoxanu czy Trittico? 🙂 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Lek dobry i nasennie i pomocniczo na depresje np do takiego wellbutrinu. Brałem taki zestaw dwa lata. Po jakimś czasie strasznie serce zaczęło mi szaleć zaraz po przyjęciu wieczornej dawki (pewnie przez pobudzanie adrenaliny ) Zmniejszenie dawki nic nie dawało, więc z przykrością musiałem odstawić. Dobry lek ze względu na małą ilość skutków ubocznych i nie wali po libido. 

 

pozdro

Edytowane przez oumajgad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez różnicy czy valdoxan czy trittico czy inny. Ma działać przeciwdepresyjne. Czyli trafiać w to co u pacjenta szwankuje. Reszta różnic w działaniach to głównie skutki uboczne raz pożądane innym razem niepożądane. Mnie valdoxan zupełnie snu pozbawial. Od niego się wszystko popie.... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trittico po roku brania z wenlą nic nie poprawiło libido. Zapadła decyzja o obniżeniu wenli i zwiększeniu trittico. Efekt? katastrofa. Silne lęki, niepokój a zarazem pobudzenie że zacząłem zastanawiać się nad stanem mieszanym. Nowy lekarz stwierdził że trittico może tak działać. Pojawiły się znane przy każdym nawrocie mioklonie, przy zamknieciu oczu jakby mnie prąd raził. Szarpanie mięśni kończyn. Bezsennośc. Zmiana na zestaw wenla i mirtazapina. Początkowo bez zmian okresowe zmniejszenie napędu że miałem problem wrócić do domu. Nawet droga z podwórka do domu mnie przerastała. Jest ciut lepiej. Śpię od 3 dni przynajmniej po 6 godz. Libido ciut lepsze. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie duże znaczenie ma coś na styku układów dopaminowego i serotoninowego. Być może chodzi o receptory 5ht2c bo po valdoxanie czułem się dziwnie lekko. Tylko brany na noc powodował bezsennośc. Stąd zmiana na mirtazapine. Działa coś podobnie ale spać można. Z trittico zwłaszcza z ssri czy wenlą trzeba uważać. Na pewno blok 5ht2a dużo gorzej działa na libido niż blok 5ht2c. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja początkowo myślałem, że na mnie nie działa, ale dziś dowiedziałem się czegoś innego. Źle spałem, wybudziłem się o 3.30 i postanowiłem spróbować spać dalej, ale sen już nie przychodził, więc wziąłem ćwiarteczkę. Tak, tylko 25mg. Weszło po dwóch godzinach i zasnąłem jak kamień. Musiałem wstać o 9 i do tej pory nie mogę się wybudzić. Czuję się jak we śnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyjmuję lek od chyba ponad miesiąca. Niedawno zorientowałem się, że różne problemy opisane w skutkach ubocznych są typowe właśnie dla niego: niewyraźne widzenie, problemy gastryczne, problemy z chodem, wysypki. Nie chcę wymieniać, natomiast odstawić. Naturalnie jest info, żeby odstawiać stopniowo, ale ponieważ widzę same negatywy, a zero pożytku, to mam pytanie: co się stanie, gdy odstawię z dnia na dzień? Np biegunki przez parę dni i po sprawie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 11.05.2020 o 10:43, oumajgad napisał:

Lek dobry i nasennie i pomocniczo na depresje np do takiego wellbutrinu. Brałem taki zestaw dwa lata. Po jakimś czasie strasznie serce zaczęło mi szaleć zaraz po przyjęciu wieczornej dawki (pewnie przez pobudzanie adrenaliny ) Zmniejszenie dawki nic nie dawało, więc z przykrością musiałem odstawić. Dobry lek ze względu na małą ilość skutków ubocznych i nie wali po libido. 

 

pozdro

mam pytanie, czy można go odstawić z dnia na dzień po miesiącu przyjmowania dawki 150 ? widzę same skutki uboczne, gdzie w przypadku niewyraźnego widzenia pisze, żeby szybko się kontaktować z lekarzem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
29 minut temu, all. napisał:

Przyjmuję lek od chyba ponad miesiąca. Niedawno zorientowałem się, że różne problemy opisane w skutkach ubocznych są typowe właśnie dla niego: niewyraźne widzenie, problemy gastryczne, problemy z chodem, wysypki. Nie chcę wymieniać, natomiast odstawić. Naturalnie jest info, żeby odstawiać stopniowo, ale ponieważ widzę same negatywy, a zero pożytku, to mam pytanie: co się stanie, gdy odstawię z dnia na dzień? Np biegunki przez parę dni i po sprawie?

 

Brałam Trittico przez niecałe dwa miesiące, 75mg, zawsze na noc. Rano budziłam się splątana, jakby z kacem, opuchnięta - opuchnięte całe ciało, palce, stopy, nogi, twarz, śluzówka - stąd może u niektórych wrażenie zatkanego nosa - jak po ostrym chlaniu. Do tego taka zmuła, lekkie uczucie mdlości, często pobolewanie głowy, gdzie normalnie nigdy mnie nie boli, nawet gdy piłam alko, nie miewałam bólów głowy na drugi dzień.

Przestałam brać z dnia na dzień, bo śpię w sumie dobrze. Zero skutków odstawienia, ale ta moja dawka chyba też mała, no i to ja...

Edytowane przez wanker

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki wanker, w takim razie i ja to odstawiam, bo chyba po żadnym leu nie czułem się tak źle, szkoda, że w sumie nie skojarzyłem wcześniej tego z lekiem 😕

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wanker. Spoko xywa XD serio jesteś kobietą? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, all. napisał:

mam pytanie, czy można go odstawić z dnia na dzień po miesiącu przyjmowania dawki 150 ? widzę same skutki uboczne, gdzie w przypadku niewyraźnego widzenia pisze, żeby szybko się kontaktować z lekarzem.

odstawiłem po pół roku brania dawki 150 mg ,czasem 300 z dnia na dzień. Nic nie powinno sie dziać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×