ofiara gwaltu

Post-Traumatic Stress Disorder - PTSD - Forum wsparcia związane z tematem: stres pourazowy.

ofiara gwaltu

Avatar użytkownika
przez Artemizja 30 wrz 2011, 21:39
smutna09, wiesz,z tym pytaniem 'dlaczego akurat ja",to takie trochę magiczne myslenie.Na to raczej nie da się odpowiedzieć.Sama chciałabym,żeby ktos mi odpowiedział na to pytanie,ale dobrze wiem,że nikt tego nie zrobi...masz prawo się bać,masz prawo mieć wątpliwości...ale zarówno Twoim strachem jak i wątpliwościami powinien się zająć specjalista...
Lepiej być diablicą,niż w aureoli usychać z nudów.

Niektórym ludziom nigdy nie dogodzisz.Lepiej się z tym pogódź-mniejsze ryzyko choroby wrzodowej i psychicznej.
Avatar użytkownika
Offline
Administrator
Posty
44133
Dołączył(a)
26 lip 2011, 00:38
Lokalizacja
Z PODZIEMNEGO ŚWIATA

ofiara gwaltu

przez smutna09 30 wrz 2011, 21:45
samara22, a Ty jak się czułaś na początku?
Offline
Posty
80
Dołączył(a)
26 wrz 2011, 21:08

ofiara gwaltu

Avatar użytkownika
przez Artemizja 30 wrz 2011, 21:52
smutna09, trudno to opisać...winna,brudna,zrównana z podłogą,wręcz jak ścierka do podlogi,rozżalona,przerażona.Miałam wrażenie,że krzyczę,że wszystko we mnie krzyczy,ale nikt tego nie słyszy.Chcialam zapaść się pod ziemię,czułam ogromny wstyd,piętno.Wszystko mi o tym przypominało.Nieustannie płakałam...w tej chwili są dni,kiedy też się tak czuję...
Lepiej być diablicą,niż w aureoli usychać z nudów.

Niektórym ludziom nigdy nie dogodzisz.Lepiej się z tym pogódź-mniejsze ryzyko choroby wrzodowej i psychicznej.
Avatar użytkownika
Offline
Administrator
Posty
44133
Dołączył(a)
26 lip 2011, 00:38
Lokalizacja
Z PODZIEMNEGO ŚWIATA

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

ofiara gwaltu

przez smutna09 30 wrz 2011, 21:55
dlaczego teraz tak się czujesz?
Offline
Posty
80
Dołączył(a)
26 wrz 2011, 21:08

ofiara gwaltu

Avatar użytkownika
przez Artemizja 30 wrz 2011, 22:02
smutna09, Tego było tak dużo,że ciężko sobie poradzić z nawracającymi wspomnieniami, z natłokiem myśli i uczuc.Leki,które biorę trochę to wyciszaja,ale w środku wciąż jest.I od czasu do czasu wybucha.Liczę,że uda mi się w koncu załatwić terapię,bo na razie jest z tym ciężko...Póki co dni,kiedy pogrążam się w takich myślach,kiedy nienawidzę samej siebie,pojawiają się.Staram się sobie z nimi poradzić,choć nie jest to łatwe.Dlatego doszło do wizyt u psychiatry.Nie żałuję,bo leki trochę pomagają.Jednak tak jak napisałam juz wcześniej uważam,że nadzieję na poukładanie sobie tego wszystkiego może dać terapia.
Lepiej być diablicą,niż w aureoli usychać z nudów.

Niektórym ludziom nigdy nie dogodzisz.Lepiej się z tym pogódź-mniejsze ryzyko choroby wrzodowej i psychicznej.
Avatar użytkownika
Offline
Administrator
Posty
44133
Dołączył(a)
26 lip 2011, 00:38
Lokalizacja
Z PODZIEMNEGO ŚWIATA

ofiara gwaltu

przez smutna09 30 wrz 2011, 22:40
samara22, mam takie dość osobiste pytania, jak po tym wszystkim wygląda sex?
bo ja byłam dziewica:( i teraz boje się że już nigdy nie odważe się pójść z chłopakiem do łóżka
Offline
Posty
80
Dołączył(a)
26 wrz 2011, 21:08

ofiara gwaltu

Avatar użytkownika
przez Artemizja 01 paź 2011, 10:15
smutna09, to faktycznie osobiste pytanie...niestety zbyt trudne jak dla mnie w tym momencie.Nie wiem,co Ci napisać.
Lepiej być diablicą,niż w aureoli usychać z nudów.

Niektórym ludziom nigdy nie dogodzisz.Lepiej się z tym pogódź-mniejsze ryzyko choroby wrzodowej i psychicznej.
Avatar użytkownika
Offline
Administrator
Posty
44133
Dołączył(a)
26 lip 2011, 00:38
Lokalizacja
Z PODZIEMNEGO ŚWIATA

ofiara gwaltu

Avatar użytkownika
przez superpit99 01 paź 2011, 13:58
@smutna09 przepraszam ze sie wtracam, nie dziwie sie ze takie pytania chodza Ci po glowie, nie uwazasz ze o czyms takim powinno sie przez PW pogadac?

Fakt ze jeszcze zaden Moderator na to nie zareagowal naprawde mnie zaskakuje ale niektorzy Mods maja powazniejsze sprawy do zalatwienia np. czytanie i przenoszenie idiotycznych watkow do kosza :LOL:
ale to jest tylko moje osobiste i subiektywne odczucie
"Swiata nie zmienimy ale mozemy zmienic sposob w jaki go widzimy i odbieramy"
Verena Terapeutka
Avatar użytkownika
Offline
Posty
543
Dołączył(a)
26 wrz 2011, 13:59

ofiara gwaltu

Avatar użytkownika
przez *Monika* 01 paź 2011, 14:06
superpit99, Nie zauważyłam, żeby posty były bulwersujące w tym temacie.
Użytkowniczka odpisała, że są to osobiste dla niej pytania.Jak będzie chciała odpowiedzieć, z pewnością to uczyni.
Wartość merytoryczną można ocenić po pojawieniu się posta.
Nie zauważyłam, żeby samara napisała cokolwiek co by mogło razić.
Uwaga na temat idiotycznych wątków i przenoszenie ich do kosza jest nie na miejscu.
Mając tak osobiste i subiektywne odczucie...mylisz się.
Proszę Cię....zanim coś napiszesz, pomyśl.
Obrazek
Avatar użytkownika
Offline
Główny Moderator
Posty
18813
Dołączył(a)
16 paź 2009, 19:20
Lokalizacja
Ślązaczka z krwi i kości

ofiara gwaltu

Avatar użytkownika
przez Badziak 01 paź 2011, 14:07
superpit99, bez przesady. Forum jest po to, żeby poruszać i takie tematy. W końcu to dość kluczowa kwestia i ciężko rozmawiać o gwałcie nie poruszając zagadnień seksu.
Zaburzenia depresyjno-lękowe z elementami fobii społecznej:
Anafranil SR (klomipramina) 150 mg
Amizepin (karbamazepina) 400 mg

+ terapia behawioralno-poznawcza :)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1412
Dołączył(a)
19 kwi 2010, 23:21

ofiara gwaltu

Avatar użytkownika
przez kicikici 01 paź 2011, 14:21
Moim zdaniem pytania tak prywatne jak sex po gwalcie.. powinny byc kierowane na priv...bo przeciez kazdy i nie tylko osoby zwiazane z tym tematem tu wchodza. Ja naprzyklad bym sie czula urazona gdyby pytanie bylo kierowane domnie publicznie ,,a ja sama bym tez nie potrafila zadac je w taki sposob..bo to nie smaczne. To jest bardzo osobiste pytanie i mysle ze mialo by to roznice gdzie sie je zadaje i w jaki sposob. Owszem nie trzeba na nie odpowiadac ale to nie zmienia faktu ze pytanie jest zbyt mocne. To jest jest bardzo intymna sfera zycia ktora nawet zmienia ksztalt po tak traumatycznym zdarzeniu..


█▄█ █▀█ ▀█▀
█▀█ █▄█ ♥█ giяℓ
Avatar użytkownika
Offline
Posty
480
Dołączył(a)
10 wrz 2011, 17:03
Lokalizacja
USA

ofiara gwaltu

Avatar użytkownika
przez Artemizja 01 paź 2011, 14:34
Uważam,że nie można mieć za złe tego,że zadala to pytanie...jest rozżalona,rozgoryczona i zagubiona i też trzeba brać to pod uwagę.Zadawanie pytań to nie zbrodnia.Pytanie,które zadała jest dla mnie zbyt trudne i bolesne ,bym mogła na nie odpowiedzieć.Gdybym jej odpisala nie byłoby to na forum tylko na pewno na priv.Tak się jednak nie stało,bo nie czuję się na siłach na rozmowę o tym, lecz uważam,że zignorowanie pytania w tej sytuacji,byloby nie tylko niegrzeczne,ale zostawialoby margines niepewności,a to mogloby być dla niej przykre...a więcej przykrości nie jest jej w tej chwili potrzebne...
Lepiej być diablicą,niż w aureoli usychać z nudów.

Niektórym ludziom nigdy nie dogodzisz.Lepiej się z tym pogódź-mniejsze ryzyko choroby wrzodowej i psychicznej.
Avatar użytkownika
Offline
Administrator
Posty
44133
Dołączył(a)
26 lip 2011, 00:38
Lokalizacja
Z PODZIEMNEGO ŚWIATA

ofiara gwaltu

Avatar użytkownika
przez superpit99 01 paź 2011, 14:51
wyglada na to ze zostalem zle zrozumany, nie przeszkadza mi czytanie czegokolwiek, chodzilo mi tylko o to co i gdzie sie pisze, myslalem przede wszystkim o samara22 i o tym jak ona moze sie czuc zapytana na otwartym dla kazdego forum o cos tak intymnego

na innych forach takie dzialy sa strzezone haslem lub udostepniane Userom przez Admina lub Moda a tutaj kazdy jeden moze wszystko wszedzie przeczytac i nie tylko, w innym dziale ma rowniez mozliwosc obejrzenia danej osoby

oczywiscie moze jestem przeczulony ale....
"Swiata nie zmienimy ale mozemy zmienic sposob w jaki go widzimy i odbieramy"
Verena Terapeutka
Avatar użytkownika
Offline
Posty
543
Dołączył(a)
26 wrz 2011, 13:59

ofiara gwaltu

Avatar użytkownika
przez kicikici 01 paź 2011, 14:59
Majac takie uczucia wydaje mi sie ze tym bardziej by sie nie zadawalo takiego pytania , no mi by bylo glupio...Ja nie jestem zla na nia nic z tych rzeczy i nie atakuje jej absolutnie prosze nawet tak nie myslec. Tylko wydaje mi sie ze pytania sa na miejscu i nie na miejscu..nie ktorzy nie umieja zobaczyc tej roznicy z wielu powodow. NO pewnie ze ignorowanie pytania bylo by pewnie niegrzeczne..ale czasem nie piszac nic daje sie cos komus do zrozumienia.
Ja sie dziwie ze w takim stanie ktos zadaje pytanie tego typu...wybaczcie ale tak mysle.

Zreszta moge napisac ze to jest indywidualna sprawa i nawet odpowiadajac na to pytanie nie zmienilo by nic. Czemu? poniewaz to ze kazdy moze miec rozne odczucia, i moze inaczej ragowac na to co mialo miejsce. Dla jednych sex moze nie sprawiac trudnosci, albo moze nie sprawiac trudnosci przez jakis czas, inni potrafia funkcjonowac, kazdy sie rozni i to wszystko zalezy od intensywnosci traumy i wsparcia jakie otrzymuja i innych czynnikow. To w jaki sposob jedna osoba przezywa cos nie moze byc przykladem dla innej osoby. Dopiero jesli dwie osoby przezywaja to samo moga sie podzielic tym przezyciem bo wtedy nawzajem sie bardzo rozumieja majac te same objawy. Znam osobe po gwalcie ktora nie miala wogole problemu jesli chodzi o sex, inna nie umiala. Wiec wydaje mi sie ze jesli smutna09 jest ciekawa to popierwsze niech poczyta sobie o stresu pourazowym a drugie sama mysle bedzie najlepiej wiedzila po sobie w czasie i to bedzie jej odpowiedz najlepsza.


█▄█ █▀█ ▀█▀
█▀█ █▄█ ♥█ giяℓ
Avatar użytkownika
Offline
Posty
480
Dołączył(a)
10 wrz 2011, 17:03
Lokalizacja
USA

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Przeskocz do