Skocz do zawartości
Nerwica.com
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
Onrossi

Jaki lek?Sugestie przed wizytą u lekarza

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam zaburzenia schizotypowe cos takiego jak psychoza albo schizofrenia.

 

biore lek ketrel na noc bo nemoge spac w dawce 150-200mg.Jedank musze zrezygnowac z tegoleku , poniewaz skutkiem ubocznym jest zapychanie sie nosa ,które unemozliwia zasniecie..dlategobiore krople do nosa xylometazolin od poltora roku. Wczraj przeczytalem ze niemozna kropli tych łączyc z zadnymi pschotropamii ehhhh..... ide we wtorek do lekaza. Będe potrzebował jakiegos leku po którym nieprzytyje

i bedzie zamulał mnie na noc.brałem zolafren i w moim przypdku odpada , ketrel był dobry bo nietyłem ale niestety czas na zmiany bo tych kropl niemozna łączyć teraz niwiem jakie skutki ywołały te krople w połaczeniu z ketrelem :(..

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Onrossi, A nie lepiej odstawić krople? Jakoś nie wydaje mi się ,żeby one były konieczne. Z tego co się orientuję to też nie wolno ich stosować tak długo. Czy lekarz wie o tych kroplach?

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Onrossi, Powiedz psychiatrze,że masz takie skutki po braniu tego leku.

Może zmieni i nie bedziesz musiał korzystać z kropli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy neuroleptykach możesz stosować xylometazolinę, a praktyka pokazuje, że możesz ją stosować przy każdym innym leku. ważne jest jednak to czy chcesz mieć śluzówkę, czy nie. jeśli będziesz dalej stosował xylometazolin, możesz się z nią pożegnać. i to niebawem. na razie spróbuj przerzucić się na sulfarinol. są to mniej skuteczne krople obkurczające śluzówkę, ale również powinny pomagać. na neuroleptykach nie znam się zbyt dobrze, ale na pewno nie polecałbym sertindolu, ze względu możliwy nieżyt nosa. olanzapina również odpada, bo powoduje silne przybieranie na wadze. jedyne co mi przychodzi do głowy to risperidon.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Ja też mam problem z nosem. Biorę naprzemian po ok. tydzień Sudafed (pseudoefedryna) i Otrivin (ksylometazolina). Najbezpieczniej dla nosa.

Nie zaleca się ich łączyć z trójpierścieniowcami i MAO - nic więcej.

 

Wcześniej po Trittico CR nos mi się momentalnie zapychał. Teraz natomiast jakaś alergia... ale z tego co wiem, to do września nie można robić testów alergologicznych ze względu na sezon pyłkowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki nic mi niepomoglscie , jak mam niebrac kropel jak inemoge oddychac i sie dusze pomysl troche wiola.

 

kurde Nie zaleca się ich łączyć z trójpierścieniowcami i MAO - nic więcej , czyli co mozna je brac?? ja niechce napierd....kropel chce jakis lek na zamulenie który niezaleznia i niezapycha nosa prosze o pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Onrossi, Miałam na myśli to ,że łatwiej zastąpić krople niż lek psychotropowy. Poza tym kahir Ci napisał co te krople robią na dłuższą metę. Poza tym jesteś pewien ,że to od ketrelu masz ten zapchany nos?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Onrossi, przeczytaj co napisałem. spróbuj risperidonu, a póki co przerzuć się na sulfarinol, jeśli chodzi o krople. jeżeli nie będzie skuteczny, to bierz xylometazolinę, ale w dawce 0,05%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napewno od ketrelu

 

we wtorek do psychiatry chce zmienic lek niechce kropli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi pomoglo zmniejszenie dawki, zapychalo przy 400 a przy 200 juz luzik, moze sproboj 100?

 

 

 

A pozatym nie wiem czy sobie zdajesz sprawe ale jestes uzalezniony od kropli ;) zmiana leku nic nie da musisz najpierw odstawic krople a bedzie pewnie ciezko

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam. sam brałem xylometazolinę dwa lata. odstawianie trwało chyba z miesiąc. nie najlepiej wtedy spałem. substancja prowadzi do uzależnienia fizycznego, mimo, że działa domiejscowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

obojetnie jaka dawke wezme zapycha mi sie nos...ale no jak ma je odstawic zmienic na inne krople??

 

czy co zmienic lek skoro ten mi zapycha nos kur*a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na razie przestaw się na xylo 0,05% jeśli bierzesz 0,1%, bo krople tak czy inaczej musisz odstawić, a to bywa problematyczne. zapuszczaj mniejsze ilości, następnie, jeśli będzie to możliwe (czyt. jeśli będzie działał) przerzuć się na sulfarinol. w tym czasie zaplanuj sobie wizytę u psychiatry. i nie używaj xylometazoliny z żadnymi nawilżaczami, bo na dłuższą metę jeszcze bardziej paprzą Ci śluzówkę (opinia lekarska, nie mój wymysł). trochę poczytałem i risperidonu jednak nie polecam, głównie ze względu na możliwość przybrania na wadze. z tego co udało mi się wyczytać, to aripiprazol, obok kwetiapiny jest neuroleptykiem najbardziej pozbawionym skutków ubocznych, w tym tycia. zapytaj lekarza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nerwice natręctw. w tym momencie biorę 20mg fluoksetyny i 400mg karbamazepiny na dobę. mam jednak w planach zmianę SSRI'a, bo fluoksetyna przestała być skuteczna w jakiejkolwiek pozbawionej większych efektów ubocznych dawce. brałem też olanzapinę w małej dawce - przytyłem 8kg, choć w moim przypadku to nie problem. jestem szczupły i mam galopujący metabolizm - szybko wróciłem do dawnej wagi. z neuroleptyków brałem też kwetiapinę, ale jedynie na sen i to przez bardzo krótki okres.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

moje pytanie moze wydać wam sie dziwne, ale do rzeczy - jak osoba zdrowa psychicznie zareagowałaby na zażycie leków przeznaczonych dla schizofreników? Od razu mówię, że nie chcę w praktyce niczego sprawdzać ;) Chcę tylko wiedzić w teori, jak to wygląda, bo potrzebuję takiej informacji. Jeśli ktoś mógłby mi odpowiedzieć, byłabym bardzo wdzięczna, bo nie za bardzo mam skąd zaczerpnąć takiej informacji. Z góry dziękuję i przepraszam, jeśli dział jest nieodpowiedni bo kompletnie nie wiedziałam gdzie to wrzucić.

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

nie_taka_nie_siaka, bierzesz tego typu leki nie przebisane przez lekarza?wiem,że nie jesteś pierwsza która tak robi.

Jeśli lekarz zapisał tego typu leki to po prostu inne leki przeciwlękowe są dla Ciebie za słabe,albo zapisał na sennie.O niczym nie świadczy.One są bezpieczne i nieuzależniają jak benzo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie biorę tych leków, ani tych, ani innych ;)

Informacji potrzebuję jak mówiłam, do użytku TEORETYCZNEGO, bez obaw, po prostu potrzebuję wiedzieć jak to działa, sama bym nawet nie chciała osobiście takich rzeczy sprawdzać, i to jeszcze na własną rękę ;) Ale dziękuję za odpowiedź;) Czyli mam rozumieć, że u zdrowej osoby takie leki nie mogą wywołać w zasadzie żadnej dziwnej reakcji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

nie_taka_nie_siaka, nie powiedzialabym ,żeby nie powodowały "dziwnych reakcji" to musi ocenić lekarz.Ma skutki uboczne jak każdy lek,a to są bardzo silne leki,nie wiadomo jak osoba zdrowa na nie zaareguje.Przepisuje się je przy różnych schorzeniach i objawach,ale tylko i wyłącznie lekarz może ocenić czy rzeczywiście są potrzebne.Osobiście odradzam,wydaje mi się to bardzo niebezpieczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oki, dziękuję w takim razie za informacje.

Może się wytłumaczę po co mi taka wiedza, żeby nie było wątpliwości - piszę coś, i informacje te są mi potrzebne właśnie do tego. Dlatego jeśli ktoś miałby jeszcze coś do powiedzenia w tym temacie - byłabym wdzięczna. Im więcej się dowiem, tym łatwiej będzie mi pisać, a przecież zawsze lepiej opierać się na faktach niż na domysłach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

nie_taka_nie_siaka, poczytaj sobie artykuły w antypsychiatria.pl (sprawdź bo ołanie nie pamiętam adresu).Jeśli zbierasz inf.,choć nie okońca się z gazam z tą str.ale warto zajrzeć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Neuroleptyki, czyli leki przepisywane w schizofrenii u osoby chorej mają za zadanie likwidować objawy psychozy. U osób zdrowych działają silnie uspokajająco.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

i nasennie :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×