Skocz do zawartości
Nerwica.com

Mój dzisiejszy dzień


daablenart

Rekomendowane odpowiedzi

28 minut temu, Melodiaa napisał(a):

Każdy ma wybór w życiu...

Dokładnie tak. Średnia temperatura poniżej 7 stopni jest wzięta z dupy. Nie znam żadnych niezależnych badań, które potwierdzałyby wydłużenie drogi hamowania na suchej nawierzchni dla opon letnich.

Czat gpt również nie znajduje. W wyższych temperaturach - 10 stopni, opony letnie są wręcz sporo lepsze niż zimowe. No, ale jak sobie pomyślimy jaki to jest biznes... To już wiadomo, skąd się owe 7 stopni wzięło. 

Ale jeśli ktoś ma jakieś wiarygodne źródło, to chętnie się zapoznam. 

Screenshot_20251203-110940.png

28 minut temu, Melodiaa napisał(a):

Każdy ma wybór w życiu...

Dokładnie tak. Średnia temperatura poniżej 7 stopni jest wzięta z dupy. Nie znam żadnych niezależnych badań, które potwierdzałyby wydłużenie drogi hamowania na suchej nawierzchni dla opon letnich.

Czat gpt również nie znajduje. W wyższych temperaturach - 10 stopni, opony letnie są wręcz sporo lepsze niż zimowe. No, ale jak sobie pomyślimy jaki to jest biznes... To już wiadomo, skąd się owe 7 stopni wzięło. 

Ale jeśli ktoś ma jakieś wiarygodne źródło, to chętnie się zapoznam. 

28 minut temu, Melodiaa napisał(a):

Każdy ma wybór w życiu...

Dokładnie tak. Średnia temperatura poniżej 7 stopni jest wzięta z dupy. Nie znam żadnych niezależnych badań, które potwierdzałyby wydłużenie drogi hamowania na suchej nawierzchni dla opon letnich.

Czat gpt również nie znajduje. W wyższych temperaturach - 10 stopni, opony letnie są wręcz sporo lepsze niż zimowe. No, ale jak sobie pomyślimy jaki to jest biznes... To już wiadomo, skąd się owe 7 stopni wzięło. 

Ale jeśli ktoś ma jakieś wiarygodne źródło, to chętnie się zapoznam. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@MicMic aż mnie zaciekawiło to co napisałeś i zacząłem trochę grzebać i wygląda na to, że w przypadku suchej nawierzchni faktycznie opony letnie sprawdzają się lepiej. Różnica pojawia się gdy na nawierzchni pojawia się śnieg/błoto itp. Także jeśli nie zaskoczy Cię śnieg lub deszcz przy bardzo niskich temperaturach to tragedii nie ma:

 

"Jeśli chodzi wyłącznie o suchą nawierzchnię:
Powyżej 7°C: Różnice są drastyczne. Jazda na zimówkach jest niebezpieczna (znacznie dłuższe hamowanie).

Poniżej 7°C (a nawet blisko 0°C): Na suchym asfalcie opona letnia nadal zazwyczaj hamuje lepiej lub porównywalnie do zimowej.

Zaleta opony zimowej pojawia się dopiero, gdy na drodze leży śnieg, błoto pośniegowe lub jest mokro przy bardzo niskich temperaturach, gdzie letnia guma traci przyczepność chemiczną."

Źródło: https://www.tyrereviews.com/Article/Summer-All-Season-and-Winter-Tyres-Tested-at-0c-15c.htm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, shadow_no napisał(a):

@MicMic aż mnie zaciekawiło to co napisałeś i zacząłem trochę grzebać i wygląda na to, że w przypadku suchej nawierzchni faktycznie opony letnie sprawdzają się lepiej. Różnica pojawia się gdy na nawierzchni pojawia się śnieg/błoto itp. Także jeśli nie zaskoczy Cię śnieg lub deszcz przy bardzo niskich temperaturach to tragedii nie ma:

 

"Jeśli chodzi wyłącznie o suchą nawierzchnię:
Powyżej 7°C: Różnice są drastyczne. Jazda na zimówkach jest niebezpieczna (znacznie dłuższe hamowanie).

Poniżej 7°C (a nawet blisko 0°C): Na suchym asfalcie opona letnia nadal zazwyczaj hamuje lepiej lub porównywalnie do zimowej.

Zaleta opony zimowej pojawia się dopiero, gdy na drodze leży śnieg, błoto pośniegowe lub jest mokro przy bardzo niskich temperaturach, gdzie letnia guma traci przyczepność chemiczną."

Źródło: https://www.tyrereviews.com/Article/Summer-All-Season-and-Winter-Tyres-Tested-at-0c-15c.htm

Tak jest. Ale oponiarze oczywiście o tym nie będą wspominać i hajs leci strumieniem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, MicMic napisał(a):

Bo letnie są lepsze niż wielosezonowe przy suchej nawierzchni i w lecie. Jak pisałem wcześniej, nie jeżdżę w zimie na mokrej nawierzchni. 

 

2 godziny temu, MicMic napisał(a):

Tak jest. Ale oponiarze oczywiście o tym nie będą wspominać i hajs leci strumieniem. 

Tylko kto sobie może pozwolić na to żeby "nie jeździć na mokrej nawierzchni". Życie sie toczy niezależnie od tego jaka jest pogoda. Wiadomo można jak jest mokro przesiąść się na autobus, tylko co w przypadku jak pojechało sie w jedną stronę i mokro nie było, a jak chce się wracać to już jest, albo warunki zmieniają się w trakcie jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, bei napisał(a):

 

Tylko kto sobie może pozwolić na to żeby "nie jeździć na mokrej nawierzchni". Życie sie toczy niezależnie od tego jaka jest pogoda. Wiadomo można jak jest mokro przesiąść się na autobus, tylko co w przypadku jak pojechało sie w jedną stronę i mokro nie było, a jak chce się wracać to już jest, albo warunki zmieniają się w trakcie jazdy.

No tak, dlatego mówię, że ja mało jeżdżę. No i mamy też prognozę pogody. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×