Dojrzewanie

Nic związanego z tematami 'nerwica', 'stres', 'depresja', 'psychologia' itd.
W końcu nie tylko psychologią człowiek żyje. ;)

Dojrzewanie

Avatar użytkownika
przez bl4czek 12 lis 2009, 13:49
Chciałbym zapytać czy stres, pogorszone samopoczucie i depresja ma wpływ na dojrzewanie. Mam 14 lat a znam 12-latków, którzy bardziej dojrzeli niż ja. Nie miałem mutacji głosu, pryszczy i mam dosyć mało włosów na ciele. Jest na to jakiś lek? Czy można przyspieszyć dojrzewanie? Zaczyna mnie to już denerwować.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
24
Dołączył(a)
27 sie 2009, 10:02

Re: Dojrzewanie

przez Paranoja 12 lis 2009, 13:59
mam nadzieje ze zartujesz, to jak ktos dojrzewa to jest indywidualna sprawa kazdego z nas, ewentualnie jakiesleki moga wplynac na to ale napewno nie sama depresja.

ja tez pozno dojrzalam, smiali sie ze mnie ze jestem plaska jak deska i dopiero w liceum chyba w 2 klasie zaczelam nosic stanik.
Paranoja
Offline

Re: Dojrzewanie

Avatar użytkownika
przez bl4czek 12 lis 2009, 14:01
Najbardziej chodzi mi o głos. Jest jak u 10 latka... Co robić ? Są jakieś sposoby ? :?
Avatar użytkownika
Offline
Posty
24
Dołączył(a)
27 sie 2009, 10:02

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Re: Dojrzewanie

przez Paranoja 12 lis 2009, 14:09
az tak bardzo cie to denerwuje? na nature raczej nie wplyniesz. wiem ze pewnie to bedzie malo pocieszajace ale ludzie maja gorsze problemy niz to ze jeszcze ich glos sie nie zmienil.

jesli sie lepiej poczujesz to ja wygladam duzo mlodziej niz mam lat. mam 28 a czasem jak kupuje piwo to pytaja mnie o dowod. Jak mozesz sie domyslic wkurzalo mnie to kiedys bardzo bo majac te 15 lat chcialam wygladac raczej powazniej niz mlodziej. teraz za to ciesze sie ze wygladam jak nastolatka mimo ze nastolatka juz nie jestem.
Paranoja
Offline

Re: Dojrzewanie

Avatar użytkownika
przez MOCca 12 lis 2009, 14:15
Trudno stwierdzić, myślałam z początku, że chodzi o dojrzewanie emocjonalne ;) ale tu odpowiedzialne są hormony, można je zbadać i porównać wynik, i czy w tym wieku jak dla nastalotka są odpowiednie, bo w moim przypadku akurat hormony były jedną z przyczyn depresji i delikatnego zaburzenie osobowości ;] ale to też taka uroda, jeśli Ci to przeszkadza możesz poradzić się lekarza rodzinnego, ale myśle że to czas ok. dwóch lat, nie martw się na zapas, jesteś młody, a może nawet za młody, żeby takie wnioski wyciągać, ja za to za szybko dojrzałam co nie poszło w parze z tym psychicznym ;) najlepiej, gdyby wypowiedział się ktoś siedzący w tym temacie.
idxcie na całosc nie łapiąc yonka, pusycyajcie latawce na łące i dmuchajcie motzlki...

"Wyobraź sobie prawa i obowiązki, przywiązania i potrzeby, wspomnienia i wdzięczność, zespól to wszystko pod jednym imieniem i imieniem tym będzie Ojczyzna". V.v.G.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1550
Dołączył(a)
09 lip 2008, 23:45
Lokalizacja
Łódź

Re: Dojrzewanie

Avatar użytkownika
przez inny 23 lis 2009, 23:29
Ja zacząłem dojrzewać jako 11 latek i wcale się z tego powodu nie cieszyłem. Wydawało mi się, że jestem pierwszy który zaczyna się z mieniać i mimo, że wielu mi zazdrościło to ja się tego bardzo wstydziłem. Także ja tobie akurat zazdroszcze i uwierz mi, w szkole miałem kolegów, którzy w wieku 15 lat nadal nie różnili się wiele od 12 latków poza tym ze byli nieco wyzsi.
Nie jest to kwestja zadnych zaburzeń psychicznych a poprostu twojej natury. A pozatym z tego co wiem, im później zaczynasz dojrzewanie tym wieksze szanse na niewyłysienie, a w moim wypadku zakola dodatkowo zabieraja mi pewnosc siebie...
Człowiek nikt....no dobra, człowiek drewno
Avatar użytkownika
Offline
Posty
263
Dołączył(a)
27 maja 2008, 19:11
Lokalizacja
bezsens

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Przeskocz do