Alergia skórna na paroksetynę?

Masz pytanie związane z lekami ? Chcesz podzielić się 'wrażeniami' z innymi ? Farmakologia czy psychoterapia... ?

Alergia skórna na paroksetynę?

Avatar użytkownika
przez ryska 10 lip 2015, 15:49
Temat zamieszczam na prośbę bliskiej mi osoby, która potrzebuje porady:

"różne nazwy leku/skład: ParoGen, ParoMerck, Paroxetinum, paroksetyna
ulotka: http://www.doz.pl/leki/p906-ParoGen_ParoMerck
zdjęcie - http://images67.fotosik.pl/1034/b692439f8ff0d1f7gen.jpg

Zdjęcie to real foto moich objawów, które pojawiły mi się w trakcie przyjmowania paroksetyny. Przyjmuję ją od ponad 2 miesięcy w dawce 20 mg/dobę. Swędzące zaczerwienienia pojawiają się niespodziewanie kilka razy dziennie w różnych miejscach ciała, a po 15 minutach znikają
samoistnie bez śladu.
No i pytanie brzmi czy ktoś też tak miał? I czy "z całą pewnością" można stwierdzić, że jest to alergia skórna na paroksetynę? Bo opisywane objawy w ulotce nieco się różnią od tego co mam okazję obserwować u siebie."
agorafobia, choroba sieroca, DDD, DDRR, mieszane zaburzenia lękowe, nerwica lękowa, nerwica natręctw, osobowość anankastyczna, osobowość unikająca, osobowość zależna, socjofobia, zaburzenia adaptacyjne, zaburzenia depresyjne... cdn. ?
Avatar użytkownika
Offline
Posty
366
Dołączył(a)
19 lis 2014, 09:34
Lokalizacja
Warszawa

Alergia skórna na paroksetynę?

Avatar użytkownika
przez SrebrnaSowa 10 lip 2015, 21:19
Porada jest tylko jedna pędem do lekarza.
Moja ciocia miała takie podrażnienie skóry . Właśnie w ciągu dnia nagle ją chwytało , swędzenie skóry a gdzie się podrapała tam skóra puchła i robiła się czerwona.
Własnie jak na zamieszczonym zdjęciu. Tyle że zdarzało się to coraz częściej.
To jest jakaś choroba którą da się wyleczyć , tyle że nie pamiętam nazwy .
Wiem że lekarz ją zwyzywał że za późno przyszła, że to jest o tyle groźne , że gdy zacznie swędzieć szyja a dojdzie do podrażnienia gardła przez np. twarde orzechy, ścianki puchną i zostaje odcięty dopływ, powietrza. Człowiek się dusi.

Jeśli to to samo.
INFP-T
4w5


Z każdym dniem , namiętniej całujesz swoją własną Noc...

Gustuję w tchnieniach myśli, o smaku niebieskich migdałów .
Avatar użytkownika
Offline
Posty
2862
Dołączył(a)
29 mar 2015, 14:48
Lokalizacja
Między Wersami

Alergia skórna na paroksetynę?

Avatar użytkownika
przez ryska 10 lip 2015, 21:37
szyję już miał podrażnioną i nic takiego się nie działo, co opisujesz. Na szczęście.
A lekarz widział i wspólnie ustalili, że to jest reakcja alergiczna, prawdopodobnie na paroksetynę. Ale długo się nad tym zastanawiał, nie był w 100% przekonany. To nie wygląda tak, jak te objawy z ulotki a nawet jeśli, to one na tyle rzadko występują, że jest to niemalże niemożliwe.
agorafobia, choroba sieroca, DDD, DDRR, mieszane zaburzenia lękowe, nerwica lękowa, nerwica natręctw, osobowość anankastyczna, osobowość unikająca, osobowość zależna, socjofobia, zaburzenia adaptacyjne, zaburzenia depresyjne... cdn. ?
Avatar użytkownika
Offline
Posty
366
Dołączył(a)
19 lis 2014, 09:34
Lokalizacja
Warszawa

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Alergia skórna na paroksetynę?

Avatar użytkownika
przez SrebrnaSowa 10 lip 2015, 21:56
A no to ja nie pomogę , nie mam żadnej alergii.
INFP-T
4w5


Z każdym dniem , namiętniej całujesz swoją własną Noc...

Gustuję w tchnieniach myśli, o smaku niebieskich migdałów .
Avatar użytkownika
Offline
Posty
2862
Dołączył(a)
29 mar 2015, 14:48
Lokalizacja
Między Wersami

Alergia skórna na paroksetynę?

Avatar użytkownika
przez ryska 14 lip 2015, 23:07
Naprawdę nikt nic nie wie?! Nikt nie ma pomysłu?!
agorafobia, choroba sieroca, DDD, DDRR, mieszane zaburzenia lękowe, nerwica lękowa, nerwica natręctw, osobowość anankastyczna, osobowość unikająca, osobowość zależna, socjofobia, zaburzenia adaptacyjne, zaburzenia depresyjne... cdn. ?
Avatar użytkownika
Offline
Posty
366
Dołączył(a)
19 lis 2014, 09:34
Lokalizacja
Warszawa

Alergia skórna na paroksetynę?

Avatar użytkownika
przez novymivo 14 lip 2015, 23:18
Ja mialem tez alergie na poczatku brania na wenle, minelo po 30-40 dniach, pilem duzo wapna i bralem certyrazyne na alergie. Wenle biore nadal ale alergii juz nie mam.
UmIeSz LiCzYc LiCz Na SiEbiE
kratom i tona innych supli
wenla35 mg
X
Avatar użytkownika
Offline
Posty
889
Dołączył(a)
11 sty 2015, 00:44
Lokalizacja
JuKEJ

Alergia skórna na paroksetynę?

Avatar użytkownika
przez ryska 28 lip 2015, 20:09
novymivo, w tym przypadku nie minęło, ale coraz bardziej się nasilało. 3 tygodnie po odstawieniu też nie mija. Tylko nieco złagodniały te objawy.
agorafobia, choroba sieroca, DDD, DDRR, mieszane zaburzenia lękowe, nerwica lękowa, nerwica natręctw, osobowość anankastyczna, osobowość unikająca, osobowość zależna, socjofobia, zaburzenia adaptacyjne, zaburzenia depresyjne... cdn. ?
Avatar użytkownika
Offline
Posty
366
Dołączył(a)
19 lis 2014, 09:34
Lokalizacja
Warszawa

Alergia skórna na paroksetynę?

Avatar użytkownika
przez feniksx 28 lip 2015, 20:40
jak napisali w ulotce niezbyt często może się pojawić: "wysypka, świąd"
jak dla mnie pewnie swedzi go skóra a to czerwone i te szlaczki to ewidentnie to że się drapał w tych miejscach i zotało czerwone....
czyli reaguje alergicznie na środek lub to jest skutek uboczny leku....
co my możemy doradzić ??? w sumie nic tylko marsz do lekarza....
Nerwica Lękowa/Wegetatywna z objawami somatycznymi, Agorafobia.
Parogen 20mg 2-0-0 [high speed resource]
Trittico CR 75mg 0-0-1/3 [so good to back home]
Clonazepamum TZF 0,5 mg (doraźnie) [one day dancer]
Denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
588
Dołączył(a)
01 maja 2015, 18:37
Lokalizacja
Poznań

Alergia skórna na paroksetynę?

Avatar użytkownika
przez ryska 28 lip 2015, 21:06
feniksx, tak, ogólnie masz rację. Ale ta wysypka opisana w ulotce wygląda inaczej. No i te problemy skórne nie minęły po odstawieniu leku. (3 tygodnie temu)
agorafobia, choroba sieroca, DDD, DDRR, mieszane zaburzenia lękowe, nerwica lękowa, nerwica natręctw, osobowość anankastyczna, osobowość unikająca, osobowość zależna, socjofobia, zaburzenia adaptacyjne, zaburzenia depresyjne... cdn. ?
Avatar użytkownika
Offline
Posty
366
Dołączył(a)
19 lis 2014, 09:34
Lokalizacja
Warszawa

Alergia skórna na paroksetynę?

Avatar użytkownika
przez feniksx 28 lip 2015, 22:14
nie mineły bo parotekstyna długo pozostaje w organizmie.... bo się nią nasycamy.... ale może to tez być coś innego... więc lepiej to sprawdzić...
Nerwica Lękowa/Wegetatywna z objawami somatycznymi, Agorafobia.
Parogen 20mg 2-0-0 [high speed resource]
Trittico CR 75mg 0-0-1/3 [so good to back home]
Clonazepamum TZF 0,5 mg (doraźnie) [one day dancer]
Denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
588
Dołączył(a)
01 maja 2015, 18:37
Lokalizacja
Poznań

Alergia skórna na paroksetynę?

Avatar użytkownika
przez ryska 28 lip 2015, 22:40
to może chociaż ktoś wie ile czasu to może potrwać, zanim organizm się trochę oczyści z leku i alergia zacznie ustępować?

lekarz widział i sam nie był pewien czy to na pewno alergia na ten lek. A wizyta u dermatologa, alergologa itp. odpada, bo mamy do czynienia z agora- i socjofobikiem, nie wyjdzie z domu, a specjaliści nie chodzą na wizyty domowe. A przynajmniej nic nam nie wiadomo o tym, nie natknęliśmy się na taką możliwość.
agorafobia, choroba sieroca, DDD, DDRR, mieszane zaburzenia lękowe, nerwica lękowa, nerwica natręctw, osobowość anankastyczna, osobowość unikająca, osobowość zależna, socjofobia, zaburzenia adaptacyjne, zaburzenia depresyjne... cdn. ?
Avatar użytkownika
Offline
Posty
366
Dołączył(a)
19 lis 2014, 09:34
Lokalizacja
Warszawa

Alergia skórna na paroksetynę?

przez Anonimka777 01 gru 2015, 11:13
Mam identyczne objawy. Najbardziej swędzą mnie plecy. Ogólnie czuję się źle. Miałam też wysypkę, która przypominała ospę i tak została na początku zdiagnozowana. Do tego od prawie m-ca pocę się strasznie w nocy, przebieram się czasem dwa razy :( jestem alergikiem i dopóki brałam lek antyhistaminowy było w miarę ok. Pociłam się w nocy i trochę swędzialo mnie ciało, głównie plecy.Potem miałam przerwęw braniu leku,bo lekarz alergolog zmieniał mi lek i wtedy się zaczęło. Wysypka, stan podgorączkowy, zwiększył się świąd skóry. Myślę, że to na pewno od tego Xetanoru.
Offline
Posty
1
Dołączył(a)
01 gru 2015, 11:00

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Przeskocz do