Skocz do zawartości
Nerwica.com
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Może ktoś mi doradzić, jak sobie poradzić z tematem? Ponad ork jestem na lekach, antydepresant, do tego nasenne. Odstawiłem antydepresant na jakieś 2-3 tygodnie, brałem w tym okresie inny na noc, jako nasenny, natomiast zacząłem brać lek Legalon na wątrobę - żeby naprawić ew. stłuszczenie, które jak mi lekarz powiedział nie jest zbyt duże i w ogóle nie ma się co martwić. Więc powróciłem z powrotem do starych leków i tutaj pojawiły się zaparcia. Może to nie tyle zaparcia, co przy odstawieniu i stosowaniu Legalonu przyzwyczaiłem się do częstych wypróżnień, nawet 3- 4 razy dziennie, co było super. Co teraz zrobić? Czy też macie takie jakby zatrzymanie / spowolnienie perestaltyki po lekach? Jak sobie radzicie? jak to i czym wyregulować?

Dodam, że dużo piję, ok 2,5 litra wody, do tego parę kaw dziennie, ogólnie zdrowo się odżywiam, naturalnie nie piję alko, zero używek, itp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o leki, to najgorzej wspominam duloksetynę, którą zażywałem na początku tego roku. Miałem po niej przykre zaparcia - robiłem bardzo twardą kupę, musiałem długo siedzieć na ubikacji, by się załatwić. Najbardziej spasowała mi tianeptyna, która nie wpłynęła na jakość wizyt w toalecie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lek ziołowy z apteki Sollievo. Nie jest na receptę. Tylko bierz 2 tabletki a nie 1 jedna jak jest w ulotce. Naprawdę pomaga. No i ziołowy więc nie szkodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2-3 łyżeki siemienia lnianego dodać do jogurtu naturalnego, posłodzić miodem lub cukrem. Zjeść z chlebem.Później napić się szklankę/kubek herbaty. Siemie lniane musi być mielone na bieżąco w młynku do kawy. Takie zmielone kupione w sklepie się nie nadaje. Do tego ma dużo kwasów omega 3.

Edytowane przez Jurecki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

eh, w takich dolegliwosciach polecam dietę bogatą w błonnik, duzo wody do picia, ew sliwki suszone (choc z tym ostatnim ostroznie..;p)

 

Leki tylko doraznie ( i w ostatecznosci).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niektóre leki psychotropowe mogą hamować perystaltykę jelit, prowadząc do zaparć. Jeśli zaparcia masz sporadyczne to nie ma się czym przejmować myślę, jednak jeśli cały czas jest problem z wypróżnieniem, to radziłbym zmienić leki. Nie można też ciągle stosować leków przeczyszczających, bo organizm się do nich szybko przyzwyczaja i przestaje na nie jakby reagować. Najlepsze na mocne zaparcia są preparaty ziołowe np. Radirex Max albo ostrzejsza Xenna Extra. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×