Skocz do zawartości
Nerwica.com
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
Wera

OLANZAPINA (Olasyn,Olanzin,Olzapin,Sanza,Zalasta,Zolafren)

Czy olanzapina pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?  

72 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy olanzapina pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

    • Tak
      41
    • Nie
      10
    • Zaszkodziła
      21


Rekomendowane odpowiedzi

Czy zalasta jest lekiem uzalezniającym? już dwa razy próbowałam ją odstawić i po tygodniu poczułam się bardzo źle, pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Rafik - właśnie uzgadniałam z lekrzem odstawienie zalasty ale coś mi nie wychodzi, zapytam lekarza dlaczego jak odstawiam ten lek to po tygodniu bardzo źle się czuję, pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, właśnie trafiłam na to forum. Ja brałam przez 2,5 roku Zolafren (też olanzapina). W październiku zaczęłam z lekarzem odstawianie i po 8 dniach brania 7.5 mg (wcześniej brałam 10) zaczęła się nerwica lękowa. A czym się objawiało Twoje złe samopoczucie przy odstawianiu?

 

P.S Teraz biorę Zalastę (od piątku, 10mg) i wróciły stany lękowe :/[/i]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zalaste biore od paru miesięcy kazde odstawienie tego leku konczy sie powrotem do niego, lęki wracają. choć nie mam omamów słuchowych ani innych. nie wiem czy powinnam brac ten lek? może ktos mi pomoże, a może zmienic lekarza? robiłam sobie badamia psychologiczne po 2 miesięcznym odstawieniu leku kiedy choroba mysli wróciła, badania wykazały że nie mam objawów psychotycznych. nie wiem co robic .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja biorę zalastę na natrętne myśli już około roku a natrętne mysli daleją są, pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie na natrętne myśli akurat pomogła. Może za małą dawkę bierzesz? Ja zwiększyłam o 5 mg i przeszły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja biorę 10 mg a po jakiej dawce Tobie przeszły?pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też brałam 10mg dłuższy czas, ale przeszły jak zwiększyłam do 15.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sama zwiększyłaś sobie dawkę, czy lekarz Ci zlecił?pozdr

 

[ Dodano: Sro Sty 03, 2007 9:23 pm ]

Jeszcze u mnie występuje tycie po tym leku z czego jestem bardzo niezadowolona, pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja przytłam po Zolafrenie (to samo co Zalasta) 25 kg przez dwa lata. Zwiększyłam dawkę sama, ale lekarz mi na to pozwolił (tzn. powiedział, że jak się będę gorzej czuła mogę sama zwiększać dawkę, bez konsultacji z nim. Leczę się już 3 lata. Oczywiście zmniejszę do 10mg po konsultacji z nim, nie wcześniej niż w wakacje).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym tyciem to masakra ja stosuję herbatki na odchudzanie ale na razie nie widzę efektów, żebym coś schudła, pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy zalasta jest lekiem uzalezniającym? już dwa razy próbowałam ją odstawić i po tygodniu poczułam się bardzo źle, pozdr

 

 

mam podobne objawy po odstawieniu czuje sie poczatkowo bardzo dobrze po jakims tygodniu zaczynaja mi wszystko w srodku drżeć. i choroba wraca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was odstwił Zalastę i nie miał skutków odstawiennych? Ja próbowałam 2 razy i za każdym razem po tygodniu poczułam się gorzej. Chciałabym odstwić ten lek ze względu na przyrost wagi ale boję się skutków odstawiennych, pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na moja nerwice zalasta kompletnie nie działała, nie miałam żadnych skutków odstawiennych , przytyłam dużo,stanął mi okres, miałam przera żliwy trądzik na twarzy, wiesz co może uzgodnij z lekarzem wprowadzenie nowego leku przeciwlękowego np z gatunku antydepresyjnych i , który ci zastąpi tą zalaste, no wiem że te objawy są straszne,ale może warto się przemęczyć , bo na mnie lek effectin i anafranil zadziałał genialnie o wiele lepiej niż neuroleptyki, i już go w dużej części odstawiłam i na razie nic się nie pogarsza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

z doświadczenia wiem,ze ten lek zaczyna dzialac dopiero po kilku dniach i efekty sa widoczne wlasnie wtedy,natomiast jesli odstawisz lek po kilku dniach czy tygodniach zazywania twoj organizm powraca do stanu w jakim byl przed rozpoczeciem dawkowania leku,dlatego czujesz sie źle,ale nie wynika z tego,że Zalasta uzależnia lecz dlatego,że po prostu przestaje dzialac i spelniac swoje funkcje.

 

pozdrawiam,

 

Aneta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Chciałem zapytać czy wie ktoś o jakimś zamienniku na ten lek(zolafren), ponieważ lekarz polecił mi go zażywam już jakiś czas, jednak

ma on dużo skutków ubocznych.Teraz chciałbym rozpocząc współżycie z moją dziewczyną jednak boję się bo nie mam takiej erekcji jak bez leków czy po alkoholu.Ogólnie moej libido jest jakieś inne.

Może ktoś coś poradzić.

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no niestety na poczatku tak bedzie dopoki oragnizm sie sam nie przyzwyczai:(ogilnie leki tego typu zmniejszaja libido ale nie poddawaj sie!!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lek w porzadku ale nie dla cukrzyków i ludzi dbajacych o linie :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ja od dzis biore ten lek , czytam wasze wypowiedzi i troszke sie obawiam o uzaleznienie , zreszta przeczytalam ulotke i jest to lek dla osob ''nienormalnych'' , ja mam glupie natretne mysli no i zobaczymy czy mi pomoze..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwszego dnia po zażyciu Zolafrenu - od razu zasnąłem. Przyjmowałem lek przez około dwa lata. Z czasem zaczęły pojawiać się skutki uboczne, króte całkowicie wypaczyły sens używania go przeze mnie. Zolafren zmiejszał libido, dlatego w sytuacji wskazującej - robiłem sobię pewną przerwę :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja właśnie odstawiłem zalaste która praktycznie nic mi nie dawała oprócz tego że pozwalała mi zasnąć bez problemów i troszeczkę łagodziła depresję... skutek uboczny to - mimo trzymania diety - przybycie na wadze (urósł mi brzuch), ogólnie uważam ten lek za kiepski, mimo zapewnień mojego lekarza że jest cudowny, lepsze są SSRI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odlozylam to paskudztwo juz dawno , wprowadzil mnie ten lek w silne lęki i depersonalizacje , ledwo kontaktowalam ze swiatem - zly lek niedobry lek bee :twisted:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zolafren, zalasta itd w ogóle neuroleptyki atypowe mają koszmarne skutki uboczne. Ja brałam zolafren przez 3 lata na natręctwa jako wspomaganie SSRI. Te leki działają na ośrodki głodu i sytości w mózgu powodując apetyt, którego nie da się "uśpić", poza tym zatrzymuje wodę w organizmie powodując obrzęki, znacznie spowalnia metabolizm, no i zaburza gospodarkę hormonalną (szybko rośnie prolaktyna, która to szczególnie u kobiet powoduje niezły chaos zaburzając funkcjonowanie jajników, poziom androgenów i estrogenów, powodując przyrost wagi). Ja po tym leku nabawiłam się poważnej choroby somatycznej właśnie związaną z hormonami, ale dłuższe stosowanie grozi też cukrzycą :/ hmmmm fajnie by było jakby wymyślili wreszcie jakieś dobre neuroleptyki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam pytanko tez biore teraz ten zolafren 10mg na noc, mam pytanko jak bezpiecznie odstawic ten lek mianowicie jak najlepiej zmniejszyc dawke??? lekarz twierdzi zeby od razy zeskoczyc na 5mg i brac przez 10 dni i odstawic calkowicie ale mi sie wcioz nie udaje:( i mam z tym problem jesli macie jakies inne proozycje to prosze o pomoc.....pozdrawiam ps. jesli ktos to odstawial to prosze o napisanie jak z dawkowaniem co ile zmniejszac itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×