Skocz do zawartości
Nerwica.com

Problemy formalne czyli NFZ, skierowanie, odpowiedni lekarz


omi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Na początku bardzo przepraszam, pewnie moje pytania będą się dublowały z zadanymi już wcześniej, ale to forum jest tak duże, że nawet próba odnalezienia odpowiedzi poprzez wyszukiwarkę (czego próbowałem) i czytanie wszystkiego od deski do deski zajęłoby kilka dni. Będę wdzięczy jeśli ktoś pokrótce odpowie na nurtujące mnie pytania.

 

Wszystko na to wskazuje (moje własne odczucia + sprawdzenie listy objawów), że mam depresję, która zaczęła się dość dawno (parę lat temu). Zawsze jakoś sam sobie z tym radziłem, ale teraz jest już tak kiepsko, że postanowiłem sobie pomóc – udać się na terapię w odpowiednie miejsce. W związku z tym kilka pytań z tym związanych:

 

1 – Studiuję w Krakowie i tutaj ma czasowy meldunek, jednak zapisany do kasy chorych/lekarza rodzinnego (pierwszego kontaktu) jestem w województwie Śląskim. Co muszę zrobić by móc zacząć leczyć się w Krakowie? Czy muszę coś zmieniać? Czy przepisać się (zrezygnować z NFZ w woj. Śląskim i zapisać się w Krakowie), czy może zapisać się podwójnie (być dalej zapisanym w swoim rodzinnym mieście + zapisać się w Krakowie)?

 

2 – Czy na zapisanie się na bezpłatną terapię/wizyty u psycholog/psychiatry jest mi potrzebne skierowanie? Jeśli tak to kto jest wystawia? Czy może wystawić mi je lekarz pierwszego kontaktu w innym województwie? Czy musi to być jednak lekarz miejscowy? Czy lekarz rodzinny wystawi mi takie skierowanie od ręki, czy muszę spełnić jakieś warunki lub przejść badania?