Skocz do zawartości
Nerwica.com

Neurotyzm


swiatlo

Rekomendowane odpowiedzi

 

Nie jestem neurotykiem a miewam nerwice... :bezradny:

 

Jak to mozliwe. Przecież to słowa są własciwie synonimami. Od razu prosze o ewentualne żródła. Ja osobiście nie jestem psychologiem, ani studentem psychologii, ale z tego co czytam to zupełnie jasno wyłania sie kwestia neurotyzmu jako podstawa nerwicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Jak to mozliwe

 

Jak widzisz nie ma rzeczy niemozliwych :mrgreen:

 

Przecież to słowa są własciwie synonimami. Od razu prosze o ewentualne żródła. Ja osobiście nie jestem psychologiem, ani studentem psychologii, ale z tego co czytam to zupełnie jasno wyłania sie kwestia neurotyzmu jako podstawa nerwicy.

 

To nie sa synonimy, a szczegolnie wtedy kiedy okreslimy nerwice jako lek przed chorobami i smiercia, atakami leku i lekiem przed lekiem ( czyli wlasnie owymi atakami) W zasadzie taka klasyczna nerwica to hipochondria w bardzo zaawansowanej formie(czasemz elementami agorafobii, rozumianej tutaj jako lek przed znalezieniem sie w sytuacji,w ktorej ewentualne udzielenie pomocy jest klopotliwe/utrudnione/niemozliwe (zatloczona komunikacja miejska, duze skupiska ludzkie, opustoszale miejsca np. las itp) Co maja do tego inne rodzaje lekow, ktore towarzysza neurotykom na co dzien? Niewiele...

 

Co do zrodel, wiarygodne zrodla podaja (nie powiem jakie, nie mam w tej chwili ksiazek przed soba;)), ze istnieje pewna korelacja miedzy neurotyzmem a nerwica lekowa, ale nie jest ona wielka, neurotyzm bardziej skorelowany jest za to z fobia spoleczna...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie jest do konca prawda.

 

Koncepcji, ktore rozwazaja o przyczynach nerwicy jest od groma...