Skocz do zawartości
Nerwica.com
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
Ewa Błaszczyk

depakina+pernazyna+mianseryna+fluoksetyna = pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Będzie trochę długo, ale zależy mi na dokładnym opisie sytuacji.

Mój ojciec, l. 65, "zaliczył" w zeszłym roku epizod maniakalno-depresyjny, z

dwoma próbami S. Był hospitalizowany w Warszawie na Nowowiejskiej. Wykluczono

etiologię psychogenną, testy i badania wskazały na przyczyny organiczne - tata

kilka lat wcześniej przebył niezbyt rozległy udar mózgu, ale zachował po nim

dużą sprawność psychiczną i fizyczną.

 

W pierwszym rzucie ojciec dostał depakinę i pernazynę, nie pamiętam w tej

chwili dawek, ale były duże. Skutecznie go zglebowały, zniosły całkowicie

biegunowość zachowań. Ojciec był w stanie constans, ale niemal jak roślina -

wprawdzie w pełni zachował kontakt, myślenie, ale jak sam mówił, nie miał siły

i energii na nic. Najprostsze czynności szpitalne (mycie, golenie, posiłki)

wymagały od niego gigantycznej mobilizacji i walki.

 

Przy wypisie zachowano depakinę i pernazynę, dołożono mianserynę, a niedawno -

przy wizycie kontrolnej - fluoksetynę. Lekarz zalecił "normalną aktywność

życiową", no i tu pojawia się problem. Owej aktywności NIE MA. Zamiast lepiej,

ojciec psychicznie czuje się coraz gorzej, ma obniżony nastrój, nie robi w

zasadzie nic, najchętniej nie ruszałby się z łóżka. Nie przejawia żadnych

chęci kontaktu z otoczeniem. Mówi, że go to męczy, ale nie potrafi inaczej.

Opowiadał o tym lekarzowi w czasie comiesięcznych wizyt kontrolnych na

Nowowiejskiej, ale leki pozostały bez zmian - wciąż ten sam koński zestaw.

 

Niedługo minie rok od hospitalizacji. Pytanie: czy nie należałoby wypróbować

innego zestawu leków, skoro ten jest tak paraliżujący dla aktywności życiowej?

Konsultowałam się wstępnie z dwoma psychologami klinicznymi (nie psychiatrami)

i są nieco zdziwieni utrzymywaniem w warunkach domowych tej kombinacji leków.

Ponoć są to leki starej generacji. Umówiłam ojca na prywatną konsultację

psychiatryczną, ale to dopiero za 3 tygodnie.

 

Czy ktoś, kto ma pojęcie w temacie, mógłby mnie nieco oświecić/uspokoić?

 

Będę wdzięczna.

 

Dziękuję, Ewa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powinni zmienić zestaw leków, ale zanim trafią na odpowiedni to trochę poeksperymentują na Twoim ojcu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, ze wypuścili go ze szpitala nie ustalając w warunkach klinicznych - jakie eki bbędą najlepsze.......poza tym faktycznie niespotykane, zeby rok czasu dostawać cały czas te same leki które....nie działąją......

Czas zmienić psychiatrę moim zdaniem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi również wydaje sie,że i psychiatra,i leki powinny być zmienione skoro nie działają. Pernazyna ma właśnie takie glupie działanie,że czasem może bardziej szkodzić niż pomagać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy to mozliwe, zeby lekarz internista mogl zapisac 16latkowi fluoksetyne i depakine? Ktos zna takie przypadki i wie, czego sie spodziewac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kamela42, nie znam takiego przypadku ale skłonna jestem uwierzyć. Niestety lekarze rodzinni w naszym kraju mają wstrętne nawyki zapisywania antydepresantów i nawet nie informują o sklutkach ubocznych czy zagrożeniach.

Absolutnie nie barać tego - tylko szybko udać się do psychiatry.

Z tego co wiem, podawanie fluoksetyny osobom niepełnoletnim jest dość ryzykowne, z racji tego, ze niezbadane są reakcje, a jak wiadomo rozwijający się ciągle mózg nastolatka pod wpływem naturalnych hormonów może dziwnie reagować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×