Witam

Jesteś nowy na forum ? Masz okazję przywitać się z innymi forumowiczami.

Witam

Avatar użytkownika
przez zuza2882 07 lis 2013, 14:51
Witam wszystkich!

Pierwszy raz korzystam z forum, więc nie wiem od czego ma zacząć.

Zarejestrowałam się tutaj, bo lekarze stwierdzili u mnie nerwicę. Czeka mnie jeszcze kilka badań związanych z moimi dolegliwościami tj. bólem i zawrotami głowy. Jestem trochę przerażona tym wszystkim i nie potrafię sobie poradzić. Czuję, że przez ciągłe zastanawianie się co będzie w następny wynik badania, a raczej zakładanie że na pewno będzie coś nie tak, mój stan psychiczny coraz bardziej się pogarsza. Jak ostatnio neurolog zleciła badanie rezonansem magnetycznym, żeby wykluczyć stwardnienie rozsiane bądź zmiany nowotworowe w mózgu, przez przeszło dwa tygodnie non stop płakałam bo byłam świecie przekonana, że na pewno coś znajdą. Według opisu wszystko jest w porządku, ale i tak czuję że coś jest nie tam i że się pomylili (z resztą wyniki wszystkich badań które miała ostatni przeprowadzane są poprawne).
Nie umiem odgonić od siebie tych złych myśli, tego ciągłego przeświadczenia że jestem na coś chora.

Mam nadzieję, że będę mogła tutaj popisać z osobami które mają takie sam problemy jak ja.

Pozdrawiam
Pozdrawiam
Z.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
6
Dołączył(a)
07 lis 2013, 13:49

Witam

przez magnolia84 07 lis 2013, 14:56
Witaj :)

Wszystko będzie dobrze. Zaburzenia nerwicowe dają szereg objawów somatycznych. Skoro badania nie wykazały żadnych nieprawidłowości, nie powinnaś się zadręczać. Byłaś u psychoterapeuty lub psychiatry?
magnolia84
Offline

Witam

Avatar użytkownika
przez zuza2882 07 lis 2013, 15:15
magnolia84 napisał(a):Witaj :)

Wszystko będzie dobrze. Zaburzenia nerwicowe dają szereg objawów somatycznych. Skoro badania nie wykazały żadnych nieprawidłowości, nie powinnaś się zadręczać. Byłaś u psychoterapeuty lub psychiatry?


Byłam u psychiatry. Dostałam Symescital, ale niestety nie mogę ich brać. W przyszłym tygodniu znowu idę, żeby przepisał mi coś innego. Na dzień dzisiejszy używam tylko ziołowych leków uspokajających.
Wiem, że nie powinnam się zadręczać, ale to jest silniejsze ode mnie. Czasami próbuję sobie wmawiać że wszystko jest ok, ale gdzieś "z tyłu głowy" siedzi myśl, że nie powinnam mieć złudzeń.

Dzięki za odpowiedź :)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
6
Dołączył(a)
07 lis 2013, 13:49

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Witam

Avatar użytkownika
przez PJT 07 lis 2013, 15:18
zuza2882, witaj, czemu nie mozesz brać tego leku ? to dobry nowoczesny lek mający mało skutków ubocznych
Restate my assumptions: One, Mathematics is the language of nature
I know the pieces fit.
Avatar użytkownika
PJT
Offline
Posty
5592
Dołączył(a)
01 paź 2013, 12:19

Witam

przez magnolia84 07 lis 2013, 15:19
Jak nowy lek zacznie działać, będzie znacznie lepiej ale naprawdę niepotrzebnie się martwisz. Powinnaś zajmować sobie czas, żeby nie myśleć o nieprzyjemnych objawach nerwicy.
Pomagają Ci te leki ziołowe?
magnolia84
Offline

Witam

Avatar użytkownika
przez zuza2882 07 lis 2013, 15:32
PJT napisał(a):zuza2882, witaj, czemu nie mozesz brać tego leku ? to dobry nowoczesny lek mający mało skutków ubocznych


Niestety większość skutków ubocznych u mnie wystąpiło (nudność, wymioty, tachykardia, zmniejszenie łaknienia, bóle mięśniowe, nadmierna potliwość, suchość w ustach) i lekarz rodzinny zalecił, żebym ich nie brała. W tym czasie nie przyjmowałam innych leków więc innego wyjaśnienia moich dolegliwości nie było.
Pozdrawiam
Z.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
6
Dołączył(a)
07 lis 2013, 13:49

Witam

Avatar użytkownika
przez PJT 07 lis 2013, 15:38
no to bedzie bardzo trudno dobrac dla CIebie lek
Restate my assumptions: One, Mathematics is the language of nature
I know the pieces fit.
Avatar użytkownika
PJT
Offline
Posty
5592
Dołączył(a)
01 paź 2013, 12:19

Witam

Avatar użytkownika
przez zuza2882 07 lis 2013, 15:42
magnolia84 napisał(a):Jak nowy lek zacznie działać, będzie znacznie lepiej ale naprawdę niepotrzebnie się martwisz. Powinnaś zajmować sobie czas, żeby nie myśleć o nieprzyjemnych objawach nerwicy.
Pomagają Ci te leki ziołowe?


Trochę pomagają. Na pewno lekko wyciszają i powodują że napięcie mięśniowe znika. Jest to niestety krótkotrwałe. Wiem, że najlepiej było by jak bym zmieniła swoje podejście do życia, tylko że ten mój stan trwa już kilka lat (tak podejrzewam) i sama już chyba nie ma siły sobie z tym samym radzić. Myślę, że może powinnam się wybrać na jakąś psychoterapię.

-- 07 lis 2013, 14:43 --

PJT napisał(a):no to bedzie bardzo trudno dobrac dla CIebie lek


Też tak uważam, niestety.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
6
Dołączył(a)
07 lis 2013, 13:49

Witam

przez magnolia84 07 lis 2013, 15:47
Jak wyciszysz się po nowych lekach (nie przejmuj się tak skutkami ubocznymi, bo niestety te leki tak mają i zazwyczaj wszystkie te skutki po jakimś czasie mijają) zapisz się na psychoterapię.
magnolia84
Offline

Witam

Avatar użytkownika
przez zuza2882 07 lis 2013, 16:05
magnolia84 napisał(a):Jak wyciszysz się po nowych lekach (nie przejmuj się tak skutkami ubocznymi, bo niestety te leki tak mają i zazwyczaj wszystkie te skutki po jakimś czasie mijają) zapisz się na psychoterapię.


Dzięki :smile:
Avatar użytkownika
Offline
Posty
6
Dołączył(a)
07 lis 2013, 13:49

Witam

przez Adela 07 lis 2013, 16:12
Cześć mam podobnie jak Ty, przeszłam sporo leków ale fakt psychoterapia jest najważniejsza! Póki co nie stać mnie na nią priv a w przychodni jak byłam u babki to wyszłam z płaczem porażka a nie psycholog, także też trzeba dobrze trafić :-). Ja nie leczona psychoterapią nabawiłąm sie agorafobii już :-(. Najlepiej z leków pomogła mi kwetiapina, ale to mnie bo nerwica lękowa zaszła już za daleko :-(, niestety musiałam z niej zrezygnować bo cierpię też na bulimię. Został mi fluoksetyna ale ona na żarcie tylko mi pomaga aby jeść rozsądnie. Dawaj znać, chętnie pogadam z kimś podobnym do mnie :-))) pozdrawiam
Offline
Posty
144
Dołączył(a)
07 lis 2013, 15:06

Witam

Avatar użytkownika
przez PJT 07 lis 2013, 16:15
jak mocną masz tą agorafobie ? wychodzisz ? A ta kwetiapina na co była ?
Restate my assumptions: One, Mathematics is the language of nature
I know the pieces fit.
Avatar użytkownika
PJT
Offline
Posty
5592
Dołączył(a)
01 paź 2013, 12:19

Witam

przez Adela 07 lis 2013, 16:18
To znaczy zauważyłam że od 2 tyg.nie mogę iść do sklepu i zrobić zakupy, bezpieczniej się czuję w domu albo u sąsiadki. Tego nigdy nie miałam... Zaczełam też unikać ludzi bo mnie wkurzają, ciągle czepiają się i robią uwag, może że taka znieczulica panuje. Kwetiapina (ketrel) był jak miałam duuuży dół, depresję i wtedy po 2 tyg tego specyfiku poczułam się rozlużniona, niczego się nie bałam, czułam wręcz się Bogiem! Tylko że hmm zaczełam duuużo jeść i tylko z tego względu zrezygnowałam, a spałam na nim super. A brałaś już coś, cokolwiek?

-- 07 lis 2013, 15:20 --

po zakupy chodzi moja znajoma kurcze..po prostu brak poczucia bezpieczeństwa
Offline
Posty
144
Dołączył(a)
07 lis 2013, 15:06

Witam

Avatar użytkownika
przez PJT 07 lis 2013, 16:22
jaka dawka ketrelu ?
ja bralem wiekszosc lekow ktore sa na rynku
Restate my assumptions: One, Mathematics is the language of nature
I know the pieces fit.
Avatar użytkownika
PJT
Offline
Posty
5592
Dołączył(a)
01 paź 2013, 12:19

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Przeskocz do