Skocz do zawartości
Nerwica.com
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
zefir67

Wzmożona senność.Spadek dynamiki-Jaki lek?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam 45 i bardzo duży problem z sennością, obniżonym nastrojem i dynamiką.

Straciłem już sporo czasu na szukanie przyczyn somatycznych, jak i w sposobie życia, które mogły by powodować takie następstwa."Stawiam się na nogi" naturalnie kawą, jak i tzw.napojami energetycznymi.

Jednak już to nie pomaga a senność dopada mnie już 3-5 godziny po przebudzeniu i zmusza do odpoczynku.

Mój harmonogram dnia jest często nieoczekiwanie przerywany przez ta przypadłość, co uniemożliwia mi normalne funkcjonowanie.

Sugestie n/t depresji, uzależnienia, stresu raczej nie mają w moim przypadku sensu (tematy "przerobiłem" zarówno samodzielnie, jak i w gronie fachowym...).Czuję, że będzie potrzebna pomoc farmakologiczna, łagodna forma pobudzenia.

Więc proszę o opinie ludzi mających podobny problem u których zastosowano leczenie farmakologiczne i przyniosło to oczekiwane rezultaty.

Pozdrawiam Serdecznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fluoksetyna, delikatnie ale skutecznie "daje kopa".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szukanie przyczyn somatycznych tzn lekarz jakieś badania?

 

małe dawki wenli/sertralina w dużych reboksetyna pobudzają np

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zefir, mam bardzo podobnie, tylko lat 24. :)

 

Poszukiwania choroby somatycznej spełzły na niczym, to znaczy stwierdzono, że żadnej nie mam. Podejrzewano przy takiej senności cukrzycę, ale nie - sprawdź to. Potem narkolepsję, ale trochę za mało spektakularne objawy - w ruchu nie zasypiam (choć mam drżenie i osłabienie mięśni: idę i bezwładnie upada mi jedna noga). Szczerze mówiąc, nie pamiętam, bym kiedykolwiek w życiu czuła się rześko po przebudzeniu. Raczej opisałabym to tak, że moje życie to co dzień większe i niekończące się zmęczenie. A u Ciebie jak? To się pojawiło nagle? Mnie się oczy kleją już przy śniadaniu. Żeby się utrzymać w stanie świadomości nie wypuszczam z rąk kubka z kawą (już mi niedobrze na myśl o niej).

 

Jak u Ciebie ze snem? Ja zasypiam bardzo późno i mój sen jest płytki. Budzi mnie wszystko, choćby brzęczenie muchy czy lanie się wody z kranu zza dwóch par zamkniętych drzwi, ale kiedy zasnę popołudniu (nie pamiętam dnia, gdy nie spałam popołudniu) jest przeraźliwie głęboki i zwykle z koszmarami. Opowiedziałam o swoich objawach somatycznych lekarzowi rodzinnemu, który to niechybnie stwierdził depresję (przedstawiciele medyczni ustawiają się do niej kolejkami, znana jest z przepisywania wszystkim antydepresantów) i zespół chronicznego zmęczenia, wypisał Coaxil (nie będę brać takich leków od rodzinnego) i skierowanie do psychologa (nie byłam i się nie wybieram - to inny temat, nie zaczynajmy). Coraz częściej myślę, że to przesypianie życia to reakcja obronna przed (byle)jakością mojego życia.

 

Próbowałeś jakichś (lub może inni użytkownicy coś o tym wiedzą), no nie wiem, suplementów (żeń szeń?), sposobów odżywiania się, sportu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbujcie BODYMAX PLUS zeń-szeń . Po miesiacu regularnego stosowania jest mnóstwo energii i brak zmeczenia. wypróbowałam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Miałam podobny problem.

Jeśli chodzi o leki bez recepty to może być guarana.

A z tych psychotropowych to wenlafaksyna, fluoksetyna, wellbutrin, coaxil.

Chociaż mi na to pomogły tylko te 2 ostatnie leki a zwłaszcza wellbutrin, geniusz pod tym względem, wcześniej byłam senna, zamulona cały dzień, ziewałam do kilku razy na minutę a teraz w ogóle nie ziewam :o i nie jestem senna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Metylofenidat , i nie ma bata! moja rada przebije wszystkie wasze pomysły, mówiąc bardzo nieskromnie i pysznie ,ale po prawdzie. A + koniecznie Reboxetyna ( zapomniałem o niej , ale też ma niezłego KOPA)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

niby tak, nic go nie przebije, ale chyba lepiej najpierw wypróbować łagodniejsze leki, bo jak ten się wypróbuje to co potem? co od niego będzie silniejsze? aderall? Poza tym on pisze o łagodnej formie pobudzenia, nie każdy musi jechać na metylo, skoro można się pobudzić dobrze a brać lżejsze leki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kaleb z zagranicy można prawo-n-metylopodstawnikową amfetaminę

tego nie przebijesz :mrgreen:

ale tego środka odradzam za szkodliwy jak oni mogą tym leczyć :bezradny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kaleb z zagranicy można prawo-n-metylopodstawnikową amfetaminę

tego nie przebijesz

CO TO JEST ? Podaj stronke , za ile i czy legalnie ? Jesli to taki sam pobudzacz jak Selegelina , to nawet mi nie mów gdzie to kupic , bo z miejsca odpuszczam takie barochło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

selegilina Kaleb jej metabolit to l-metfeta

a mi chodzi o mix racemiczny lub czystą d-metfetę

działa silnie od zwykłej fety i aż 24h

ale bardziej toksyczna jest, wywołuje omamy i psychozy, receptory od nadmiaru dopaminy mogą paść

i anhedonia do tego mega uzależnia :mrgreen:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mówisz o metamfetaminie . To nie lek tylko narkotyk i naszemu koledze mogłoby to tylko zaszkodzić. Ja zaproponowałem mu leki ,a nie diabelskie proszki ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

modafinil

 

az dziwie sie ze nikt tego nie zaproponował. Uzywany do leczenia narkopleksji, nadmiernej senności, ADHD. Lekko pobudza i skutecznie usuwa senność. Sam lek jest delikatnie glutaminergiczny (prawdopodobnie głowny mechanizm), dopaminergiczny, adrenergiczny, cholinergiczny czyli w skórcie - wszystko po trochu. Minusem jest to ze jakiś czop zrobił na niego recepte rpw czyli tą "narkotykową" mimo ze lek nie jest na wykazie narkotyków ani nawet nie jest psychotropem. Oczywiście, prawnie, to nic nie zmienia ale lekarze mają pewien uraz do tego typu recept. Więc mimo ze nie uzaleznia i jest równie bezpieczny jak paracetamol, cięzko go dostać.

 

niestety nie na kazdego dziala

 

-- 27 lip 2013, 19:22 --

 

co to za wynalazek ta legalna d-metaamfetamina ? Chodzi ci o deksedyrne czyli inaczej Adderall?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sylvek ten modafinil ciekawy :mrgreen:

 

a metfeta jest silniejsza od adderallu ale ona zabija serce wątroba i to co wyżej pisałem

lepiej stosować delikatniejsze i bezpieczniejsze stymulanty

tak dla żartu pisałem bo Kaleb że go nie przebiję :mrgreen:

 

w niektórych krajach jest jako lek :bezradny::mrgreen:

 

modafinil jaki wpływ na dopaminę ma? poprawia pamięć? :angel:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie podniecajcie sie tak tym Modafilinem. Raz to wziąłem i nie mam zamiaru więcej płacic za cos co nie pozwalało mi tylko zasnąć , a rano czuć sie w sumie prawie tak samo jak po wyspaniu ,czyli w miarę dobrze. Nic poza tym . Żadnego wiekszego wpływu na lepszą koncentrcję ,ale jako antyusypiacz z tego ma u mnie 6 . tyle tylko ,że jak dla mnie to niepotrzebne , wole zdrowo pospać . Wielu ludzi, zauważyłem podnieca się niezdrowo tym lekiem ,ale do metylofenidatu ( oprócz efekty antynasennego ) daleko mu jeszcze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może przyczyną senności jest obniżony poziom witaminy D? Ja mam obniżony a właściwie ilość niewystarczającą. W ogóle na słońce nie wychodziłem. Jestem senny czesto śpie w dzień a także pare godzin po przebudzeniu i wypiciu kawy. Czytałem o objawach niedoboru i miedzy innymi to sennosc , oslabienie miesni, mniejsza wytrzymalosc i inne. Czytalem tez teraz o witaminie D i ponoć spadek witaminy D u niedźwiedzia powoduje że zapada on w sen ziomy :D Ot taka sugestia że może niedobór witaminki. I pomaga na odporność. Nawet małym dzieciom po urodzeniu sie daje D3 bo pomaga na odpornosc. tutaj wiecej http://davidicke.pl/forum/hormon-witamina-d-t12945.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×