Skocz do zawartości
Nerwica.com

Choroba a renta.


Abigail_1Sm25

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Mam 19 lat i zdiagnozowaną psychozę urojeniową, czy w tym przypadku przysługuje mi renta? Nigdy nie pracowałam, teraz jestem studentką ale nie daję sobie rady na studiach, każdy dzień jest dla mnie walką z własnymi ograniczeniami i chorobą (powoli zaczynam rozumieć, że jestem chora). Bardzo trudno jest mi wyjść z domu, np. na studia, trudno mi się skoncentrować i czegokolwiek nauczyć - tak więc nie wierzę, bym poradziła sobie na studiach. Wcześniej miałam anoreksję, potem depresję połączoną z nerwicą, teraz pojawiła się psychoza. Powiedzcie, co zrobić w moim przypadku? Na studia i pracę nie mam siły, moje myśli są owładnięte chorobą, czuję się jakby wszystko było snem itp. Od kilku lat leczę się u psychiatry, kilka razy byłam w szpitalu. Czy mam szanse na rentę? Jaki to będzie rodzaj renty i jaka kwota około? Proszę pomóżcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że w takim przypadku masz prawo do renty. Skierowanie musi dac ci lekarz psychiatra bo musdi byc podstawa, że długo sie leczysz na to, z tego co wiem to sie odbywa komija, na której jest kilku lekarzy i oni decyduja o przyznaniu renty. ale najlepiej dowiedz się swojego psychiatry.

 

[Dodane po edycji:]

 

Tylko zaskakuje mnie jeden fakt, czy oby napewno masz psychoze urojeniową skoro wczesniej leczyłas sie na depresje z nerwicą, czy oby Twój psychiatra dobrze cie zdiagnozował, bo choroby tak się nie zmieniaja u jednej osoby.Czy przypadkiem nie masz objawów nerwicy, które są troche podobne do psychozy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach