Skocz do zawartości
Nerwica.com
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
Umpero

Escitalopram 20mg + Trazodon 75mg = zespół serotoninowy?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

3 tygodnie temu jako, że dostałem ataku lęków i pojawiło się wybudzanie w nocy po hospitalizacji na laryngologii gdzie podawano mi dożylnie sterydy to zwiększyłem dawkę escitalopramu z 15mg na 20mg i lekarz dołożył mi 75mg Trittico. Po kilku dniach poczułem się lepiej, ale, że towarzyszyło mi po trittico otępienie przez cały dzień to zdecydowałem się odstawić. Zawsze stosowałem taki mechanizm. Tj gdy przespałem kilka nocy na trittico to odstawiałem i wszystko wracało do normy.
Teraz niestety nie (być może te sterydy coś skopały). Pojawił się ponownie lęk i problem ze spaniem.
Lekarz dał mi tym razem Trazodon Glenmark, który ma krótszy czas półtrwania. Biorę go już kolejny dzień i nie czuję żadnej poprawy.

Czy mógł tym razem wystąpić zespół serotoninowy jako, że np. ten Trazodon Glenmark działa od razu (Trittico ma powolne uwalnianie)?
Jedyne objawy to lęk i uczucie zimna wokół serca. No czuję się mocno zmęczony. Być może to przez nerwy? Z drugiej strony nurtuje mnie kwestia czy to nie dopadł mnie zespół serotoninowy skoro przy Trittico coś zatrybiło i lęki ustąpiły, a przy Trazodon Glenmark czuję lęki. Szczególnie gdy wstaję rano.

Popowiedzcie coś proszę bo idzie oszaleć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Heledore napisał:

Nie było takiej możliwości. Zespół serotoninowy jest ciężkim, potencjalnie zagrażającym życiu powikłaniem, które występuje w następstwie jednoczesnego podawania leków, które nasilają przekaźnictwo serotoninergiczne w strukturach ośrodkowego układu nerwowego (OUN).

Objawy zespołu serotoninowego
  • zaburzenia świadomości,
  • pobudzenie psychoruchowe,
  • zlewne poty,
  • dreszcze,
  • drżenia mięśniowe,
  • biegunkę,
  • zaburzenia koordynacji ruchów,
  • podwyższenie temperatury ciała 

 

Czyli, że co? Nie mam zespołu serotoninowego? Czytałem, że lekki stan zespołu serotoninowego to niepokój, który mi towarzyszy od trzech dni. Mam wrażenie jak by mi ktoś serducho wyrywał. Nawet jak niczym się nie przejmuję to mam uczucie jak by wszystkie nerwy mnie skręcały w środku.
Wkręcam sobie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 4.11.2020 o 09:04, Heledore napisał:

Nie, nie masz.

Tak, nerwica daje o sobie znać.

Jak dojdę z Trittico do dawki 150mg to też nie ma się czego obawiać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Umpero

Jak ludzie biorą takie "combo" jak california rocket fuel to zapewne nie, poza tym trazodon działa serotogenicznie z wpływem na poprawe depresji od dawek 200mg+,mniejsze dawki działają przeciwlękowo i nasennie. 

Edytowane przez Hooded Spirit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×