Skocz do zawartości
Nerwica.com
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...

Czy arypiprazol pomógł Ci w Twoich zaburzeniach?  

73 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy arypiprazol pomógł Ci w Twoich zaburzeniach?

    • Tak
      47
    • Nie
      13
    • Zaszkodził
      24


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 15.03.2019 o 11:40, audreyhorne napisał:

Mam zacząć brać ten lek, ale jak zobaczyłam cenę, to nie wiem czy warto... 

Lekarz, terapia, inne leki bez refundacji, to już i tak niemałe sumy, a okazuje się, że muszę dorzucić kolejną stówkę miesięcznie (i to na początek, bo pewnie będę zwiększać dawkę) 😞

Jednak się zdecydowałam. 

Od wczoraj biorę 5 mg rano, strasznie ziewam po tym leku. Ciekawa jestem kiedy i czy w ogóle pojawi się działanie terapeutyczne. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie zdałam w ogólnym temacie o tyciu/chudnięciu po lekach, ale może tutaj ktoś odpowie. 

Wiem, że to sprawa indywidualna, ale jestem ciekawa czy ktoś z Was przytył po arypiprazolu? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy komuś pomógł ten lek?

Jeżeli pomógł to co się zmieniło na +?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od dzisiaj jestem na 10 mg. 

Lek raczej dobrze na mnie działa. Na pewno zmniejsza u mnie zapotrzebowanie na sen, co bardzo mnie cieszy 🙂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 5.04.2019 o 10:21, audreyhorne napisał:

Od dzisiaj jestem na 10 mg. 

Lek raczej dobrze na mnie działa. Na pewno zmniejsza u mnie zapotrzebowanie na sen, co bardzo mnie cieszy 🙂

a czy prócz tego bierzesz jeszcze jakieś leki?  Abilify zmniejsza lęk u Ciebie?

 

Jak u Ciebie z lękami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.04.2019 o 12:51, kucharz napisał:

a czy prócz tego bierzesz jeszcze jakieś leki?  Abilify zmniejsza lęk u Ciebie?

 

Jak u Ciebie z lękami?

Biorę jeszcze fluoksetynę, lamotryginę i kwetiapinę, czasami jeszcze hydroksyzynę i zolpidem (doraźnie). 

Aktualnie u mnie całkiem ok pod względem lęków, tylko to pewnie zasługa połączenia leków. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy komuś z Was było niedobrze albo słabo po Abilify?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mnie ten lek męczył tz. niby miał aktywizować a czułam się po nim jakoś ciężko, słabo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co sądzicie o dzieleniu dawki leku na dwa razy? Raz rano, raz w południe. Jest sens? Czy lepiej brać całość rano?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja biorę całą dawkę rano arypiprazol ma bardzo długi czas półtrwania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak też zrobię. Dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Elme, hej 😁 Moja psychiatra kazała właśnie dzielić tabletkę i pol brać rano, pol wieczorem. Może to ma jakiś sens jednak 🤔

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Abigail_1Sm25, hej :D no mi psychiatra powiedział, że obojętnie mam robić czy tak czy tak. Ale w ulotce jest napisane by raz dziennie o stałej porze brać więc sam nie wiem hmm...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Arypiprazol ma okres półtrwania 75-145 godzin więc dzielenie dawek jest bez sensu, zwłaszcza że we wszystkich ulotkach jest napisane 1 dawka dziennie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Biorę już jeden raz dziennie, rano - 30mg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja biorę ARYPIPRAZOL oraz FEVARIN (fluwoksamine), czuje moze lekką poprawę ale to dopiero tydzień takiego połączenia leków. Najbardziej z efektów ubocznych czuje sennosc, mołabym spać cały dzień ciężko się pracuje w takim stanie. Ja mam nerwicę natrectw z fałszywymi wspomnieniami, cały czas żyję w lęku i tracę wiarę że coś jeszcze pomoże. Kiedys paroksetyna NAJWIEKSZA DAWKA 60 mg bardzo mi pomogła ale teraz przestała działac, jakbym łykała cukierki.

 

Mam nadzeje że to połączenie leków jakos na mnie zadziała

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też na początku brania ary byłem senny po jakimś czasie to przechodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi też przeszło 🙂

U mnie była to kwestia kilku tygodni. 3 może 4. 

Obecnie jestem na 30mg i nie odczuwam już skutków ubocznych, które były na początku dokuczliwe.

Edytowane przez Elme

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 12.06.2019 o 18:38, Elme napisał:

Mi też przeszło 🙂

U mnie była to kwestia kilku tygodni. 3 może 4. 

Obecnie jestem na 30mg i nie odczuwam już skutków ubocznych, które były na początku dokuczliwe.

 

W dniu 11.06.2019 o 22:56, yahoo35 napisał:

Ja też na początku brania ary byłem senny po jakimś czasie to przechodzi.

a jak z efektami ? czujecie poprawe ? nerwica choć trochę się zmniejszyła?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@aliosza, nerwica? Ja to biorę na schizofrenię. 

Jeśli chodzi o działanie leku w w/w chorobie, to tak, czuje poprawę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Elme napisał:

@aliosza, nerwica? Ja to biorę na schizofrenię. 

Jeśli chodzi o działanie leku w w/w chorobie, to tak, czuje poprawę.

na nerwicę natręctw ja biorę. Nie mam schizofrenii. Ale mam fałszywe wspomnienia, a tu ciężko odróżnić to co prawdziwe z wytworem wyobraźni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chcialam jeszcze zapytać czy po arypiprazolu lub Fevarinie ktore biore moge czuc się mocno osłabiona?? myslalam, że to wina anemii,ale zbadałam krew i już poziom żelaza, który wczesniej był niski mam w normie. 

Czuje się ciągle ospała i na nic nie mam siły. Najchętniej przeleżałabym cały dzień w łóżku, nie mówiąc już jaki wielki wysiłek sprawia mi dłuższy spacer.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 22.03.2019 o 14:45, kucharz napisał:

Czy komuś pomógł ten lek?

Jeżeli pomógł to co się zmieniło na +?

 

Abilify to z jednej strony cudowny lek, z drugiej trzeba bardzo uważać, bo nawet będąc na nim można pojść baaardzo wysoko w górę.

Ja rzeczywiście schudłam przechodząc na Ablilify parę lat temu, biorąc do tego jeszcze Absenor (a po kwasie walporoinowym sie tyje w wielu przypadkach). Jednak NIE WOLNO łączyć go z alko - odpada nawet wino lub piwo raz za czas - wtedy problemy mogą być poważne. Ja od ponad roku odstawiłam alkohol całkowicie - zmienia się jakość życia, a także postrzeganie niektórych znajomych. To na plus. 

Obecnie niestety muszę brać jeszcze Olanzapinę - więc waga skoczyła w górę. Ale zasadniczo to fakt, że od Abilify się chudnie - a może własnie wraca właściwy metabolizm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×