Skocz do zawartości
Nerwica.com

Depresja? Brak radości w życiu.


Orzeska

Rekomendowane odpowiedzi

Osobom, które nie lubią słuchać żalów radzę nie czytać dalej (i ostrzegam, że będzie długo). Piszę tutaj, bo w sumie nie ma ani jednej osoby, której mogłabym się wygadać, a sama też nie wyobrażam otworzyć się przed kimś w realu. Nawet jak myślę o wizycie u psychologa to czuję, że nie będę potrafiła się wysłowić. Wstyd mi mówić o swoich problemach, bo czuję że w porównaniu do innych są błahe. Całe życie doskwiera mi samotność, której głównym powodem jest nieśmiałość i brak pewności siebie. Mam 21 lat i zaraz pewnie pojawią się głosy, że nie mam co się załamywać, bo jeszcze całe życie przede mną, ale takie myślenie sprawi, że obudzę się za paręnaście lat i moje życie będzie tak samo beznadziejne. Studiuję i nawet lubię ten kierunek (chociaż nie jest to ten wymarzony, który przez swoją słabą psychikę zawaliłam), ale czuję że prędzej czy później te studia też zawalę. Każdy kontakt z prowadzącym czy prezentacja to dla mnie koszmar. Wiele razy promowałam się zmienić, ale zawsze kończyło się to porażką. Wyjechałam na studia, jak to się nie udało to znalazłam prace, która wymagała ciągłego kontaktu z ludźmi. Myślałam, że to pomogło, ale po jej rzuceniu okazało się, że niewiele się zmieniło.