Skocz do zawartości
Nerwica.com
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
grown-up19

Myśli samobojcze

Rekomendowane odpowiedzi

od poniedziałku biorę Velafax 37,5mg 2 razy dziennie i już sam nie wiem co mam robić. jako takich skutków ubocznych nie odczuwam, ale jest jedna rzecz, która mnie przeraża! Mianowicie odkąd zacząłem zażywać ten lek mam napadowe myśli samobójcze. Nie chcę tego robić, ale czuję tak jakby 'coś' mnie do tego pchało. to jest okropne i naprawdę ciężko to kontrolować! błagam, powiedzcie skąd to się bierze? czy to jakiś skutek uboczny leku? może powinienem go odstawić? proszę o odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piotrek, ja pierwszy raz słyszę o takim skutku ubocznym :shock:

Może zacząłeś się sam nakręcać, przez to, że masz już dosyć tej całej nerwicy. Staraj się o tym nie myśleć, zajmij się czymś, co na dłużej skupi Twoją uwagę. Ja myślę, że to nie wina leku, tylko Twoja psycha płata figle. Trzymaj się ciepło i nie poddawaj się tym głupim myślom ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Tak mogą, zresztą pisze to w ulotkach. Jednak nawet jeśli nasilą się myśli samobójcze to nie na długo ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Malcolm ma rację, na początku brania niektóre antydepresanty mogą nasilać myśli samobójcze.

Znam to z autopsji. U mnie wystąpiły w pierwszym tygodniu brania Anafranilu i trwały 2 dni. Potem było już tylko lepiej.

Jeżeli będą się u Ciebie utrzymywały dłużej, na Twoim miejscu skontaktowałabym się z lekarzem specjalistą.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witajcie. po moich cyrkach z Velafaxem jutro idę do psychiatry (którego poleciła mi moja psycholog) i mam dostać jakieś leki. owszem, to lekarz wie najlepiej co mi przepisać, żeby było w miarę znośnie, ale chciałbym wiedzieć co Wy o tym myślicie. miewam napady płaczu, nerwicowe problemy z oddychaniem i sercem, zmienne nastroje od totalnego doła po euforię, a najbardziej dokucza mi rozdrażnienie i głupie myśli, typu 'zaraz coś komuś zrobię', 'zaraz mnie szlag trafi', normalnie wykończy mnie to niedługo i faktycznie coś głupiego zrobię... czy istnieją takie leki, które mogłyby przynajmniej w połowie usunąć te objawy? zaczynam psychoterapię od poniedziałku, ale nie wiem czy w takim stanie dam radę, kiedy ciężko mi się na czymkolwiek skupić i najchętniej to uciekłbym do domu i wziął kilka tabletek afobamu, żeby przespać cały dzień i całą noc. czy jest jakakolwiek szansa, że to się kiedyś unormuje? błagam pomóżcie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

My Ci nie powiemy, jaki lek będzie dobry. Psychiatra też Ci niczego nie zagwarantuje. Poza tym psychotropy na każdego działają inaczej (wiem, powtarzam się :mrgreen:), więc przede wszystkim z tego względu trudno się tu wypowiadać.

 

najchętniej to uciekłbym do domu i wziął kilka tabletek afobamu, żeby przespać cały dzień i całą noc.

 

Oj, znam to, znam..I problemy z koncentracją. Straszne.

 

 

czy jest jakakolwiek szansa, że to się kiedyś unormuje?

 

Unormuje się. Walka z taką chorobą to ciężka sprawa. Ale z tego można wyjść.

 

Mam nadzieję, że wszystko Ci się uda:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To prawda, leki antydepresyjne mogą wywołać myśli a wręcz próby samobójcze. Np. mój Setaloft może coś takiego wywołać zwłaszcza u młodzieży.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NIO, np. na Seronilu jest zaznaczone, że w początkowej fazie leczenia , do dwóch tygodniu, mogą się nasilać skłonności samobójcze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fluoksetyna pobudzanie do samobójstwa osoby, które mają tendencje samobójcze (szczególnie w pierwszych 2-3 tyg. podczas których Fluoksetyna jeszcze nie działa na 5-HT, a już pobudza i mobilizuje) – takim osobom nagle własne życie zaczyna być jeszcze bardziej obojętne, a jednocześnie zaczynają znajdywać energię,którą mogą wykorzystać do zabicia się. Dlatego Fluoksetyny nie wolno podawać osobom z myślami samobójczymi, a resztę osób należy uważnie pilnować, szczególnie w pierwszych 3 tyg. brania Fluoksetyny. Najpopularniejszym lekiem tego typu jest Prozac..Inne to Bioxetin, Seronil, Fluoksetyna, Deprexetin.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ! Jestem nowy na forum i mam pytanie bo obawiam się o mojego znajomego. Bierze Sulpiryd i Asertin (niestety nie znam dawek)Ma chwilami myśli samobójcze i boje się czy jeżeli by połknął te wszystkie swoje leki czy mogło by mu sie coś stać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×