Skocz do zawartości
Nerwica.com

Opór przed wzięciem się do roboty.


TheStig

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam następujący problem. Jestem uczniem liceum, klasa maturalna. Ze względu na poważne plany co do studiów, powinienem zacząć się wreszcie systematycznie uczyć i przygotowywać. Jednak nie potrafię, co jest dla mnie niezrozumiałe. Nauka przedmiotów, które zamierzam zdawać na maturze nie jest szczególnie męcząca ani nudna, mimo to odczuwam trudny do przezwyciężenia opór, który nie pozwala mi wziąć się do roboty. Dobrze wiem, że do pełni szczęścia i satysfakcji potrzebuję tego poczucia, że nie stoję w miejscu, że jakoś zbliżam się do celu, czynię postęp. Mam zaniżone poczucie wiary w siebie, nie kontroluję swojego życia, wpędzam się w poczucie winy. I dobrze wiem jak temu zaradzić, a jednak nie mogę się do tego zmusić. Potrafię się zmobilizować dopiero w momencie gdy pozostaje bardzo mało czasu na naukę, za mało. Wtedy po prostu nie mam szans opanować materiału. Obiecuję sam sobie, że się wezmę do roboty, a podświadomie wiem, że w dniu matury będę przeklinał sam siebie za moje..lenistwo? Nawet jak już przysiądę do biurka, to stale coś odwraca moją uwagę. Wiele osób ma z tym problemy, ale wydaje mi się, że mój problem nie dotyczy samego lenistwa. Nie jestem w stanie nawet do końca skupić się na innych czynnościach, bo cały czas powtarzam sobie, że zabieram się do pracy. Czasami jestem w stanie zrezygnować z fajnego wieczoru ze znajomymi, żeby się pouczyć,po czym i tak nic nie robię..!Wierzę w swoje możliwości, mam wielkie plany i wiem, że są one wykonalne, a jednak czuję, że moje życie pędzi w kierunku wielkiej porażki. Mój problem wydaje się być mało znaczący w porównaniu z innymi postami na tej stronie, taki dziecinny. A jednak naprawdę zaczynam się martwić o swoją przyszłość. Dziękuję za zainteresowanie. Pozdrawiam, Seba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach