Skocz do zawartości
Nerwica.com
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
Arasha

Apel do wszystkich biorących ESCITALOPRAM !!!

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że jest cały temat poświęcony esci, ale zdaję sobie sprawę, że część osób mogła zaprzestać leczenie tym lekiem, a z kolei Ci, którym pomogło wchodzą tam rzadko lub wcale. A ja potrzebuję informacji na już ! Potem można wywalić temat do kosza - nie mam nic przeciwko.

 

Pytanie do wszystkich osób biorących kiedykolwiek escitalopram - Jak się czuliście na początku brania tego leku ? Czy mieliście skutki uboczne

( I JAKIE ??? ) Chodzi mi zwł. o to, czy mieliście mdłości, zawroty głowy i tym podobne ? jeżeli tak, to po jakim czasie Wam przeszły ?

Będę Wam wdzięczna za każde info :P , ponieważ rozważam branie tego leku, a przy swojej fobii strasznie się boję :hide:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bralam ale mialam cale spectrum ubokow :bezradny: zreszta ja mialam na kazdym leku ubokow od groma , bo jestem chyba w tym malym procencie ludzikow ktorzy zadnych antydepresiakow brac nie moga. Jednak to dobry lek , sam w sobie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Arasha, ja biorę esci - Elicea 10mg, weszłam już w 3 miesiąc brania. Na początku faktycznie były skutki uboczne jakieś 2 tygodnie... brak apetytu, bezsenność (zawsze miałam kłopoty ze snem), brak sił, osłabienie, lekkie zawroty głowy. Mdłości nie miałam. Przez jakiś tydzień mocniej się pociłam. Wszystkie te objawy minęły po 2 tygodniach, teraz jest całkiem spoko.

Jestem spokojniejsza, mam apetyt, śpię dobrze, minęły lęki i całodniowy niepokój. Chodzę do pracy, lepsza koncentracja., więcej energii, nastrój poszedł w górę.

Nie bój się tego leku, dasz radę na początku z ubokami, musisz przetrzymać, a później już będzie tylko lepiej. :great:

 

-- 08 gru 2014, 09:39 --

 

platek rozy, buziaki ***** pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Arasha, biorę esci od wielu lat. Jedyne co mi dolegało na początku brania to gwałtowne pogorszenie stanu psychicznego. Raczej krótko to trwało. Brałam 30 mg, obecnie biorę 10. Jest to jedyny lek który przez kilka lat działa niezmiennie i nie ma potrzeby zwiększania dawki czy zmiany na inny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brałem 10mg dziennie. Jedynym skutkiem ubocznym był spadek libido. W ogóle na forum jest cały dział o lekach tam możesz więcej poczytać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lethality, wiem, ale mnie chodzi tylko o uboki. A jak się za dużo naczytam, to zacznę sobie wkręcać :?

Jak mówiłam, to jest wątek tymczasowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brałam już kiedyś i wróciłam do leku dobrze go wspominając. Nie miałam i nie mam uboków żadnych więc z mojej strony akurat polecam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Arasha, biore od 4 tygodni Escitalopram Actavis, ale do niego dostałam afobam żeby zmniejszyć skutki uboczne lękowe escitalopramu.

Po 10 dniach odstawiłam całkowicie afobam i biore tylko esci. Nie miałam żadnych skutków ubocznych ani psychicznych ani fizycznych ( sorki 2 i 3 dnia poczułam gorąco na plecach ale wyszłam na świeże powietrze i przeszło). Po tygodniu brania zaczęły ustępowac moje objawy nerwicy. Teraz zdarzają się jeszcze sporadycznie, ale czuję się o niebo lepiej, w końcu żyję :D

Lekarka powiedziała że po 4 miesiacach do pół roku to dopiero poczuję co znaczy żyć ;)

 

 

Mam nadzieję że pomogłam :smile:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Libido mniej niż zerooooooo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

D@ri@nk@, ale dostałaś esci bardziej na lęki, czy także na depresję ? I jaką dawkę bierzesz ? Alprazolam to ja nie bardzo mogę i chcę brać, bo już byłam kiedyś od niego uzależniona ( ponad 3 lata brania nasennie ) .... teraz za to biorę Clona doraźnie ( który tak samo uzależnia, nie leczy, ale pomaga na panikę ). Gdyby chodziło tylko o lęki, to pewnie zdecydowałabym się na samą psychoterapię, ale już dłużej nie wytrzymam ciągłego zmęczenia ... ledwo żyję :silence: Coś wziąć muszę ... Sama mirta nie daje rady, bo pomaga tylko na spanie i na nic więcej ( a biorę dawkę 45 mg ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja sobie nie przypominam nic takiego, ale mój chłopak ma teraz bóle głowy, wahania nastroju, spadek libido ;>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
D@ri@nk@, ale dostałaś esci bardziej na lęki, czy także na depresję ? I jaką dawkę bierzesz ?

Na lęki, nie mam lub mam minimalną depresję, ale raczej przez nerwicę lękową i bóle (hipochondria)

Dawka: pierwsze 4 dni po 5 mg, potem cały czas 10 mg na dobę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

D@ri@nk@, dzięki za odp. ;) Oby jak najdłużej służył, a w końcu wyleczył :great:

 

-- 09 gru 2014, 21:22 --

 

Libido mniej niż zerooooooo.

Może być :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie było wszycho w porządku, żadnych skutków ubocznych i szybka poprawa nastroju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

u mnie chyba w ogóle nie zadziałał. Skutki uboczne w moim przypadku to spadek libido (ale jednak nie do zera :mrgreen: ), słony smak w ustach z rana (gdy brałam na noc), popołudniowa senność (gdy przyjmowałam tabletkę rano). Może mnie to trochę uspokoiło, ale i tak irytuje mnie sam fakt przyjmowania leków. Mojej depry raczej nic nie ruszy, ale jeszcze sprawdzę wenlę.

 

edit, przypomniało mi się: konieczność wstawania w nocy/nad ranem, żeby napić się wody.

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Follow_, i po tym czasie lek przestał działać, czy Ty przestałaś mieć potrzebę brania ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Arasha, biore escitalopram od ponad miesiąca. Wierz lub nie, ZERO skutków ubocznych! Ale może to dlatego, że miałam synapsy rozgimnastykowane sertrą...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

joaszy, dzięki ;) A widzisz pozytywne działanie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Arasha, :papa: Ty się nie zastanawiaj, tylko biegaj do lekarza po esci i zacznij go brać. Jak widzisz większość biorących jest zadowolona z niego, u każdego nastąpiła poprawa w depresji i lękach. Uboki też szybko mijają i nie trzeba się nimi aż tak przejmować, po prostu przetrzymać ... masz w razie co clona na początek, z którego proponuję Ci całkowicie zejść. Poza tym każdy z nas inaczej reaguje na leki, ale ogólnie nie jest tragicznie z tymi ubokami, a lek w gruncie rzeczy pomaga. Jeżeli chodzi o energię i motywację, to też jest poprawa (przynajmniej u mnie). :great:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Depresja zeszła mi bardzo, przed braniem było (zakladam skale punktowa dla zobrazowania) 9/10, po miesiącu mam już 2/10, gdzie 10 to depresja w ch*j, a 0 to jej brak.

Na lęki mi tak nie pomogło. Pomaga tylko benzo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

×