Skocz do zawartości
Nerwica.com
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
Arasha

Lęk przed skutkami ubocznymi leków

Rekomendowane odpowiedzi

Boję się brać leki z obawy przed skutkami ubocznymi ( zwłaszcza mdłościami ).

A brać powinnam, bo mam silne lęki. Jedynie benzodiazepin ( niektórych ) się nie boję, ale one cholernie uzależniają.

 

Napiszcie, jak radzicie sobie z braniem leków, czy macie jakieś sposoby na zniwelowanie skutków ubocznych, czy może tez jesteście takimi tchórzami jak ja

i nic nie bierzecie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem, niestety często nie da się uniknąć,

biore osłonowo Pantoprazol (controloc), na osłonę żołądka (mdłości i sraczka),

a także gdy pojawiają się mdłości piję dużo zimnej wody i się kładę na parę minut,

też wspomagam to jakimiś jogurtami (byle nie pitne, tylko te gęste).

 

Dodatkowo benzo lub blokada H1 (antyhistaminy), bez nich często skutki uboczne

są nie do zniesienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uboki maja te wlasnosc ze wiekszosc znika zanim sie na dobre rozkreci aktualnie mam az 1 no ale cos za cos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może i znikają, jak się o nich ciągle nie myśli. Ale co robić, jeśli się ma dodatkowo tendencje hipochondryczne :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

nie biec do lekarza z nudnościami tylko przeczekać - miną po kilku dniach (u mnie po 3-4 dniach minęły)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

ja się boję tylko tych leków, które uzależniają, ale biorę jak mi mówi lekarz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

psychidae A jakie leki i w jakich dawkach bierzesz ?

 

Anel92 Jakim cudem przez niecałe 2 miesiące zdążyłaś napisać ponad 1600 postów :roll: ? Siedzisz na forum no-stop ? Jak się czujesz po 60 Mirtagenu ? Ja biorę 45 mg na spanie i sądziłam, że jest to maksymalna stosowana dawka. Czy zwiększałaś ją stopniowo, czy też organizm Ci się przyzwyczaił i musiałaś zwiększyć ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiele zależy od tego czy Twój lęk jest odpowienio umotywowany. U mnie włączyła się kontrolna lampka w chiwli zmiany leku, gdy przeczytałem sobie w ulotce, że dość często występują problemy kardio. A jako że leczę się kardiologicznie na zaburzenia rytmu, udałem się z moimi obawami do lekarza, który potwierdził iż nie wolno brać mi takiego leku.

 

Tak naprawdę nigdy nie wiesz który skutek uboczny pojawi się akurat u Ciebie. Wiele zależy od samego organizmu i jego tolerancji na zmiany w składzie chemicznym. Wystarczy lekarzowi przypominać przy przepisywaniu leków (o czym sam czasem zapominam) czy występuje u Ciebie jakaś choroba przewlekła, byś nie dostała leku którego brać nie powinnaś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Branie dużej ilości leków może prowadzić do skutków ubocznych. Dlatego dobrze, że nie bierzesz za dużo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego trzeba brać leki które i wywołują skutków ubocznych, ale jesli lekarz kazał to trzeba je brać bo inaczej choroba ni zniknie. Sam unikam leków o podwójnym działaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×