Skocz do zawartości
Nerwica.com
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Nie znalazłam odpowiedzi na moje pytanie, więc postanowiłam dodać ten wątek. Będę wdzięczna za wyrozumiałość i pomoc... 

 

Wielu z Was miało, bądź ma do czynienia z słynną fluoksetyną (SSRI) . Pytanie kieruję do osób, które przyjmują ją dość długo, bądź przyjmowały ten lek powyżej 12 miesięcy... 

 

Czy to prawda, że przyjmując fluoksetynę kilka/kilkanaście miesięcy , odbija się to na Naszym tempie przemiany materii ? Ostatnio ktoś odpisał mi, że '' leki mają silnie wpływ na niewydolność metaboliczną''...  Poprosiłam tą osobę o jakiś artykuł naukowy - cokolwiek, ale cisza... 

 

U mnie fluoksetyna działa dobrze, i nie mam już potrzeby ''topienia'' swoich smutków w jedzeniu... Jednakże boje się, że gdy będę ją przyjmować za długo (przyjmuje ją łącznie z lekami na ADHD), to znowu zrujnuje sobie metabolizm.. I zacznę tyć... Napisałam znowu - ponieważ cierpię na zaburzenia odżywiania, dziś jest naprawdę dobrze, udało mi się '''odbudować'' mój metabolizm, bo często przy wiecznych głodówkach, a potem okresach obżarstwa - metabolizm ulega spowolnieniu. 

 

Wiem, że dla innych osób przytyć, czy to, że metabolizm zwolni, to nic takiego, ale Ja wtedy znowu zacznę wpadać w blednę koło... 

 

Dostałam odpowiedź, aby skontaktować się z lekarzem, ale to nie działa tak jak w Polsce, że mogę wziąć telefon i zadzwonić do niego....

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Istnieje coś takiego jak ulotka. Tam zapewne uzyskasz odpowiedź na pytanie. 🙂 Wszystko jest napisane w skutkach ubocznych. 

 

Kiedyś brałam same SSRI i nie odczuwałam żadnych problemów o których ty wspominasz. Pojawiły się one dopiero, gdy zaczęłam łykać neuroleptyki. Ale to inna bajka już ;) .

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, cynthia napisał:

Istnieje coś takiego jak ulotka. Tam zapewne uzyskasz odpowiedź na pytanie. 🙂 Wszystko jest napisane w skutkach ubocznych. 

 

Kiedyś brałam same SSRI i nie odczuwałam żadnych problemów o których ty wspominasz. Pojawiły się one dopiero, gdy zaczęłam łykać neuroleptyki. Ale to inna bajka już ;) .

 

 

 

 

Dziękuję. Ja wczytałam ulotkę i tam właśnie nic takiego nie ma o co pytam ,dlatego pojawił się u mnie mętlik w głowie... 

 

Tym bardziej, że spotkałam się z wpisem na forum, gdzie ''psychiatra'' napisała, iż może ulec spowolnieniu metabolizm.... A nie wiem czy można tu dodawać screeny z innych stron internetowych.... Ale dziękuję za wyrozumiałość 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Wiesz, każdy organizm jest inny. Ja kiedyś fluo też brałam na ED, na logikę rzecz biorąc, fluo nie może spowalniać metabolizmu i mieć inne takie skutki skoro leczą nim bulimię. To by się wykluczało. 🙂 Także nie martw się, nic się nie powinno dziać. 

Edytowane przez cynthia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, cynthia napisał:

Wiesz, każdy organizm jest inny. Ja kiedyś fluo też brałam na ED, na logikę rzecz biorąc, fluo nie może spowalniać metabolizmu skoro leczą nim bulimię. To by się wykluczało. 🙂 Także nie martw się, nic się nie powinno dziać. 

 

 

Jeszcze raz dziękuję za pomoc, dużo to dla mnie znaczy....  Życzę miłego dnia ❤️ 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma za co. Również miłego dnia i powodzenia w leczeniu. 🙂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×