Skocz do zawartości
Nerwica.com
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
krzysiek1985

Sprawdzone sposoby na bezsenność i lęki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jakiś czas temu napisałem temat o mojej nerwicy i zamierzam podzielić się moimi sposobami na lęki.

 

Tak więc od ponad tygodnia nie pale ganji i nawet nie chce wracać do tego gdyż jest to mocny wzmacniacz nerwicy i tyle.

 

Jeśli chodzi o bezsenność i lęki:

 

1. ODDECH !!!: po prostu najprostszy sposób na bezsenność i przy zasypianiu i przy przebudzeniach nocnych. I teraz najważniejsze jak go wykonywać: więc połóż się na plecach ręce wzdłuż tułowia lub na brzuchu, zamykamy oczy i teraz wciągamy powietrze nosem (Ważne oddychamy przeponą) i w trakcie wdychania wyobrażamy sobie jakbyśmy mieli balon w brzuchu i go pompujemy, na chwilkę (ułamek sekundy) wstrzymujemy powietrze i wydychamy ustami. Po prostu masakra działa bardzo szybko tylko trzeba się skupić na oddechu. Dobre jest też liczenie np. w czasie wdechu 1,2,3 i wydech 1,2,3.

2.Suplementy (legalne!!!):przede wszystkim zioła POLSKIE żadne zielone, czarne, fioletowe czy inne herbaty:) to tylko pobudza. A zioła to : melisa, kwiat lawendy, dziurawiec... ja polecam kwiat lawendy i melise są one dostępne w aptekach zielarskich (WAŻNE- kupować nie w saszetkach tylko luzem) pić około 3 razy dziennie. Do tego MAGNEZ!!!

3. WYSIŁEK FIZYCZNY: i teraz najciekawsze samo chodzenie dookoła bloków to za mało gdyż organizm szybko przyzwyczaja się do wysiłku więc trzeba mu zmieniać bodźce. Kobiety mają łatwiej (nie łatwo tylko łatwiej) bo szybciej się męczą. Panom proponuje siłownie lub trening w domu. Treningów bez sprzetu jest w internecie mnóstwo więc o tym nie będe sie rozpisywał chyba że ktoś chce:). Od wielu lat interesuje się sportem siłowym (nie kulturystyką) i wiem że za 10zł będziesz miał super siłownie. poprostu idź do sklepu budowlanego i dla Panów proponuje kupienie worka zaprawy cementowej (waga 25kg) a Paniom mniejszych worków np. z gipsem są 5,10,15 kg. trzeba kupić jeszcze szarą taśmę i w domu mocno owinąć te worki żeby się worek nie rozleciał i to wszystko. Jest to naprawde masakryczny przyrząd i można robić wszystko (w internecie polecam wpisać "trening siłowy z workiem" lub po angielsku sandbag training na youtube jest tego FULL). DOBRY WYSIŁEK TO TEŻ SATYSFAKCJA Z SAMEGO SIEBIE. Jeśli ktoś ma pytanie to niech napisze na dole jakie:). AHA I BARDZO WAŻNE!!! Po wstaniu z rana trening przed śniadaniem! absolutnie nie intensywny ani siłowy, najprostszy i najlepszy to: skakanka lub walka bokserska z cieniem do 30min potem prysznic i lekkie śniadanie. Taki trening daje ci: po pierwsze- kop energetyczny, po drugie- szybko zrucisz kg, tym samym lepsze samopoczucie jesli chodzi o ciało, po trzecie zamiast sie przygnębiać zaczynasz dzień inaczej: zdrowiej, lepiej...

4. Wychodzenie z domu. Dom to przede wszystkim miejsce gdzie się przygnębiasz. To mogą być sklepy, galerie, gra w karty, taniec, różne kursy, siłownia...

5. Dźwięki i muzyka. Mam to szczęście że usypia i uspokaja mnie dźwięk suszarki do włosów lub odkurzacza(na youtube jest tego dużo). Do tego muzyka na relax i tez w internecie jest tego dużo.

6. Rozmowa z bliskimi: ważne jest mówić o swoich problemach ale za dużo to też nie za dobrze:) trzeba mówić jak to mówią o wszystkim i o niczym.

7. Książka. Na bezsenność polecam książki techniczne np. nie wiem produkcja jedwabników:) Jeśli nie zaśniesz to przynajmniej sie czegoś nauczysz.

 

Pozdrawiam:)

Mam nadzieje że komuś to pomorze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzone osobiście kilka sposobów i działają:)

1. Oddech i relaksacja.

Ja sobie wyobrażam, że leżę na plaży i świeci słoneczko, ładnie mnie ogrzewając.

2. Suplementy - rano - zielona herbata albo pokrzywa plus magnez, wieczorem melisa.

3. Wysiłek fizyczny - oj tak, jak najbardziej. Działa naprawdę super :D

4. Rozmowy z znajomymi

5. Muza - moja ukochana Enya zawsze mnie podnosi na duchu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzone osobiście kilka sposobów i działają:)

1. Oddech i relaksacja.

Ja sobie wyobrażam, że leżę na plaży i świeci słoneczko, ładnie mnie ogrzewając.

2. Suplementy - rano - zielona herbata albo pokrzywa plus magnez, wieczorem melisa.

3. Wysiłek fizyczny - oj tak, jak najbardziej. Działa naprawdę super :D

4. Rozmowy z znajomymi

5. Muza - moja ukochana Enya zawsze mnie podnosi na duchu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastosuj się do poniższych zasad i śpij smacznie całą noc

 

 

regularność

 

Kładź się do łóżka o tej samej porze każdego dnia oraz wstawaj o stałej porze rano. Łamanie tych zasad może prowadzić do bezsenności. Nie śpij do południa w weekendy , stosuj powyższą zasadę przez cały tydzień.

 

ćwiczenia fizyczne

 

Bądź aktywny w ciągu dnia. Zorganizuj sobie 20-30 minut dziennie na ćwiczenia fizyczne, najlepiej w godzinach rannych lub kilka (5-6) godzin przed snem. Unikaj ćwiczeń przed samym udaniem się do łóżka.

 

unikaj używek

 

Unikaj produktów zawierających kofeinę, która działa pobudzająco i utrudnia zaśnięcie. Podobne działanie ma herbata, czekolada, niektóre suplementy diety oraz leki przeciwbólowe. Trudności ze snem mają osoby palące papierosy i nadużywające alkoholu.

Pamiętaj, aby wyeliminować te składniki, a już na pewno nie używać ich kilka godzin przed snem.

 

zrelaksuj i wycisz się przed snem

 

Ciepła kąpiel lub kilka stron dobrej książki (nie czytaj w łóżku) mogą pomóc wprowadzić Cię w senny nastrój.

Wieczorem nie oglądaj telewizji, nie używaj komputera.

Stosuj przyciemnione oświetlenie.

 

odżywiaj się właściwie

 

Pamiętaj! Niewłaściwa dieta wpływa na komfort Twojego snu.

Kolacja zbyt obfita, ale również jej brak, mogą być przyczyną problemów z zaśnięciem.

 

nie leż w łóżku jeśli nie możesz zasnąć

 

Jeśli nie możesz zasnąć dłużej niż 15 minut, wstań z łóżka, poczytaj książkę, weź kąpiel lub posłuchaj relaksującej muzyki, nie czekaj biernie na sen.

 

Nie rób w łóżku niczego poza snem i seksem

 

zadbaj o odpowiednie warunki w sypialni

 

Utrzymuj odpowiednią temperaturę w sypialni. Zbyt niska i zbyt wysoka temperatura mogą źle wpływać na Twój sen. Wietrz pomieszczenia regularnie.

Czy Twoje łóżko jest wygodne?

Usuń z sypialni rozpraszające zegary.

 

Jeśli powyższe wskazówki nie pomogły udaj się do lekarza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×