Skocz do zawartości
Nerwica.com
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki które...
Znajdź wyniki...
tommi989

Bolesność, spięcia mięśni po antydepresantach, bruksizm

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. W necie, na stronach ang można znaleźć szereg opisów nt spięć mięśni po lekach antydepresayjnych, zarówno po tych starszej generacji, jak Fluoksetyna, jak i po nowszych, generelnie chodzi o leki SSRI.

Spięcia te odnoszą się do mięśni twarzy i tzw bruksizmu; czasem ta nazwa jest nadawana ogólnie dla wszystkich tego typu zaburzeń, a sam bruksizm może przybierac różne formy, np bez zmian w uzębieniu /w typowym bruksizmie zęby się ścierają/.

 

Mam takie pytanie: czy ktoś tutaj miał podobne problemy i testował na sobie rozwiązania? Jeżeli tak, to jakie? Konkretnie jaki lek, jakie dawki?

Czy pomógł komuś w ww dolegliwościach Buspiron / Spamilan, który ponoć jest bardzo pomocny ?

 

Nie wiem na ile tu, na forum, był przerabiany temat bruksimu. Okazuje się, że może być on indukowany nie tyle przez jakąś wadę zgryzu, postawy, ile przez same leki, w ty wypadku antydepresanty. Wg opisów w necie, nie ma tu znaczenia długość przyjmowania tego typu leków. Dla jednych impulsem do bruksimu i bólu może być już kilka dawek, dla innych parotygodniowa kuracja. Opisów nie będę zamieszczał, jak ktoś jest zainteresowany, to sam sobie znajdzie; szukajcie po ang., potem można sobie włączyć tłumaczenia. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×